visa conversie en APK

Alles over visa-conversies.
Gesloten
Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

visa conversie en APK

Bericht door Bullit » za 24 mei, 2003 12:42

Tja, hoe zit dat eigenlijk? Moet je naar de RDW? Moet je kentekenbewijs worden aangepast. Of is het gewoon mondje dicht?

Bullit :?:

Gebruikersavatar
peter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:55
Locatie: Amersfoort

Bericht door peter » za 24 mei, 2003 13:12

officieel mag je 30 % maximaal aan veranderingen doen aan je wagen. Of een visa motor daar net binnenvalt weet ik niet.
Zo lang jij je mond houd bij de apk komen ze er niet achter dat je andere motor hebt. Tenzij je een kenner treft, maar die zullen waarschijnlijk wel een oogje dicht knijpen.

't is tenslotte niet gevaarlijk, haal wel even je sportluchtfiter er af en doe je eend filter er tijdelijk op. Op die manier valt het nog minder op

morbin
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 18:35
Locatie: Castricum

Re: visa conversie en APK

Bericht door morbin » di 3 jun, 2003 23:47

Bullit schreef:Tja, hoe zit dat eigenlijk? Moet je naar de RDW? Moet je kentekenbewijs worden aangepast. Of is het gewoon mondje dicht?

Bullit :?:
Die van mij is net gekeurd bij een garage die erg veel eenden krijgt.Ik heb er niks over gehoord dus>>>>>>>
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.

EL_Robino
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 17:23

Bericht door EL_Robino » wo 4 jun, 2003 01:17

Inderdaad mag je officieel 1/3 (óf onderstel, óf motor, óf bovenbouw) aan veranderingen aan je auto aanbrengen. Voorbeeld is een kitcar op 2cv basis, daar verander je ook 1/3 van je auto. Een RDW keuring is dan vereist. Een Visa motor is een dermate kleine verandering, niemand die daar aandacht aan besteed. Op je kenteken papieren staat dat het een 2 cylinder is, en dat blijft het...Een viercilinder zou wel opvallen bijv.

Gesloten