Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » za 16 jan, 2010 17:36
backfire schreef:Let wel bitumen plak je op het metaal niet op de houten plaat.
Tip voor je deurplaat, bij de karwei (ik heb ze bij de andere 2 niet zien liggen) hebben ze hardboard liggen, kost 2 euro per plaat en die zijn 60x120cm ideaal voor je deurplaten. Als je dan nog een trapeze boor koopt dan kun je de gaten exact namaken zonder al te veel moeite.
voorbeeld:
Anders kun je het weer opnieuw doen als je je platen vervangt.
Ik las het inderdaad in jouw topic, moet wel te doen zijn.
Ik zit er over te denken om een onderplaat van mdf te doen en ipv bekleding een mooi stuk hout/triplex er over te doen en lakken, of iig een strook.
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » zo 17 jan, 2010 13:34
Die van mij zijn van mdf, kosten wel iets meer en je metalen klipjes passen niet, ik heb de achterkant met de frees moeten bewerken om de klipjes passende te krijgen. Dus als je je veel werk wilt besparen, gewoon voor de hardboard gaan. Gaten boren, klipjes monteren en daaroverheen je fineer plakken. Probleem blijft wel dat je altijd een lelijke rand blijft zien, ook met de mdf optie. Ook voor het gewicht zou ik liever kiesen voor netjes bekleden.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » ma 18 jan, 2010 22:45
Het plan staat nog niet vast, ik zie nog wel wat ik er precies mee doe...
In de linker voordeur is alles opgeplakt, rechts kon nog niet want ik heb te weinig ruimte in mijn garage om die goed open te doen.
Morgen ga ik ook die doen, zal dan ook wel een paar plaatjes posten.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » wo 20 jan, 2010 00:24
Vanavond even bezig geweest, links is klaar en rechts loopt te drogen:
Het resultaat:
Ook even het paneel schimmelvrij gemaakt en er wat blanke lak op gespoten:
Ik moet er nog mee rijden maar de eerste indruk is dat het wel werkt, als ik de deur dichtdoe klinkt het al heel wat minder blikkerig.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » ma 25 jan, 2010 21:21
Flink verschil, het resoneert nou veel minder en het banden/wind geruis is ook veel minder...
Nu zit ik een beetje met de radio te prutsen(1e keer dat ik een radio inbouw)
In het audiogedeelte wordt geadviseerd om hem op de kabel van de achterlichten aan te sluiten, is dit de juiste positie?
En dan gewoon de min op de massa neem ik aan?
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 25 jan, 2010 21:58
Ik zou hem op de kabel van je stuurstroom zetten. Dat is de kabel onder je contactslot die 12V geeft als je contact aan staat.
Dan werkt de radio echter alleen als het contact aanstaat. Als je geen 123 hebt, zul je dus de motor moeten laten draaien omdat je anders je bobine sloopt.
Beter is eigenlijk een nieuwe draad trekken vanaf de accu, deze zekeren en daar de radio op aansluiten. Massa kun je ergens van je koets pakken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
AZL57
- Addicted user
- Berichten: 5122
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » ma 25 jan, 2010 22:23
Ik heb de radioplus van de stopschakelaar van het remlicht gepakt. Maar omdat je vlak bij de accu zit kun je ook door het schutbord naar de accu zelf, wel een zwevende zekering gebruiken.
diverse Citroens, wat anders.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » ma 25 jan, 2010 22:49
Even onder de motorkap gekeken, het is inderdaad niet zo'n probleem om achter het het moertje een kabeloog te zetten en dat door te trekken door bv. het gat van de verwarmingskabel.
En ergens een zwevende zekering vandaan toveren, de dichtsbijzijnde halfords is 30 km ver... Zou een normale garage of dealer zoiets ook op voorraad hebben?
-
dyane_maniac
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » di 26 jan, 2010 09:06
ik denk het wel. of de bouwmarkt. is zeker wel de beste oplossing een directe plus trekken. denk er goed om (misschien zeg ik nu wel iets wat je allang weet hoor) dat je de zekering zo dicht mogelijk bij de accu/startmotor (net waar je de plus vandaan haalt) zet. en let er even op dat je tpv de kabeldoorvoer de kabel goed beschermd tegen doorschuren.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » di 26 jan, 2010 09:26
Zit er in de buurt geen electrozaakje, brezan, caraudio, of iets dergelijks, want die hebben ook vaak de kabels en zekeringen op voorraad liggen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » di 26 jan, 2010 14:19
Punky schreef:Zit er in de buurt geen electrozaakje, brezan, caraudio, of iets dergelijks, want die hebben ook vaak de kabels en zekeringen op voorraad liggen.
Was het maar zo'n feest... Gelukkig had de locale Mazda-dealer ze nog.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » di 26 jan, 2010 17:04
Hmz... Radio zit erin, heb netjes 12 volt tussen de plus en de aarde maar hij geeft geen kik.
Heb het ook geprobeerde met de radio aan de acculader maar nog steeds niks, is de radio gewoon stuk?
-
deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
-
Contacteer:
Bericht
door deusjevo » di 26 jan, 2010 17:07
Misschien zit er nog een (defecte) zekering in de radio?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
dyane_maniac
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » di 26 jan, 2010 17:13
je hebt twee plussen he. 1 die normaal gesproken geschakeld is en 1 constante om radiostations ed te onthouden. op beide een plus zetten!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
-
Contacteer:
Bericht
door deusjevo » di 26 jan, 2010 17:25
dyane_maniac schreef: je hebt twee plussen he. 1 die normaal gesproken geschakeld is en 1 constante om radiostations ed te onthouden. op beide een plus zetten!
Inderdaad meestal rood en geel, deze kun je aan elkaar knutselen en dan op de plus zetten.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green