Nieuw blok voor Ami 8 Break.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bij deze enkele foto's van het geheel.
Het vastgelopen donorblok:
De helft mist maar vermoedelijk gaat het om een A06/064 zoals mijn reserveblok van de eend.
Typeplaatje van het reserveblok van de eend. Hier heb ik dus een paar maanden mee in de Ami gereden.
De 7.6 zuigers en cilinders
Het originele Ami blok:
Toch een AM2A blok. Met dus de 8.5 zuigers en cilinders.
De 8.5 zuigers en cilinders.
De koppen die erop gaan komen. Komen van het donorblok af.
Oude vulpijpen. Met petroleum kun je deze weer bruikbaar maken. 24uur in de petroleum en dan afspoelen met water en schoonblazen en ze zouden het weer moeten doen. De petroleum maakt het oude rubber weer soepel.
Het vastgelopen donorblok:
De helft mist maar vermoedelijk gaat het om een A06/064 zoals mijn reserveblok van de eend.
Typeplaatje van het reserveblok van de eend. Hier heb ik dus een paar maanden mee in de Ami gereden.
De 7.6 zuigers en cilinders
Het originele Ami blok:
Toch een AM2A blok. Met dus de 8.5 zuigers en cilinders.
De 8.5 zuigers en cilinders.
De koppen die erop gaan komen. Komen van het donorblok af.
Oude vulpijpen. Met petroleum kun je deze weer bruikbaar maken. 24uur in de petroleum en dan afspoelen met water en schoonblazen en ze zouden het weer moeten doen. De petroleum maakt het oude rubber weer soepel.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het "ik denk van niet" was als reactie bedoeld op punky's bericht:Yannick schreef:Waarom denk je van niet als er een compressie- en een PK-verschil is?
Yannick
Ik bouw het blok dan wel verder op als een origineel Ami blok, dus met die carb en "turbo" Ik neem aan dat dat geen probleem is met de 7.6 zuigers/cilinders?
ik had blijkbaar niet gemerkt dat er al weer nieuwe reacties waren op pagina 2 en daarom geen quote gebruikt (op sommige fora (oa citroenforum) hebben ze het niet op het gebruik van quotes, dus probeer me een beetje aan te passen)
en dus toch niet zo origineelPunky schreef: Het originele Ami blok:
Toch een AM2A blok. Met dus de 8.5 zuigers en cilinders.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Die gegevens komen uit Frankrijk,maar kloppen niet altijd met de Nederlandse.omdat wij hier de productie uit België hadden.En de AM2 motor had ook compressie van 1op 9
Laatst gewijzigd door Gerard2cv op vr 29 jan, 2010 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
De Ami8 werd nooit in België gebouwd.Gerard2cv schreef:Die gegevens komen uit Frankrijk,maar kloppen niet altijd met de Nederlandse.omdat wij hier de productie uit België hadden.En de AM2 motor had ook compressie van 1op 9
De C slaat inderdaad op centrifugaal. Zonder centrifugaal heb je een AM2 of afhankelijk van de periode - daar ben ik niet zo van op de hoogte - een AM2M.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ik denk dat je met die 8,5:1 compressie ook nog wel op 95 kunt rijden hoor; toen mijn bigboreset het nog deed reed die ook gewoon op euro 95 en die visa zuigers hebben zelfs 1:9.
Trouwens, als je opnieuw hoont, dan hoef je je cilinders en zuigers toch niet weer precies op dezelfde plek terug te plaatsen?
Trouwens, als je opnieuw hoont, dan hoef je je cilinders en zuigers toch niet weer precies op dezelfde plek terug te plaatsen?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik plaats op mijn AM2A blok nieuwe cilinders en zuigerveren, vanwege de originaliteit gebruik ik de bij de cilinders geleverde zuigers (9.0) niet, maar ik schuif de originele 8.5 er weer in, dan weer wel de zuigers op de juiste plaats.
Uiteraard zien de zuigers er nog prima uit en zitten er geen krassen o.i.d. op
Uiteraard zien de zuigers er nog prima uit en zitten er geen krassen o.i.d. op
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962