Nieuw blok voor Ami 8 Break.

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 29 jan, 2010 12:59

Bij deze enkele foto's van het geheel.

Het vastgelopen donorblok:

Afbeelding

Afbeelding
De helft mist maar vermoedelijk gaat het om een A06/064 zoals mijn reserveblok van de eend.

Afbeelding
Typeplaatje van het reserveblok van de eend. Hier heb ik dus een paar maanden mee in de Ami gereden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De 7.6 zuigers en cilinders

Het originele Ami blok:

Afbeelding
Toch een AM2A blok. Met dus de 8.5 zuigers en cilinders.

Afbeelding
Afbeelding
De 8.5 zuigers en cilinders.

Afbeelding
De koppen die erop gaan komen. Komen van het donorblok af.

Afbeelding
Oude vulpijpen. Met petroleum kun je deze weer bruikbaar maken. 24uur in de petroleum en dan afspoelen met water en schoonblazen en ze zouden het weer moeten doen. De petroleum maakt het oude rubber weer soepel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 29 jan, 2010 13:01

Als je AM2-blok versleten is en je S6-blok nog in goede staat was (om het even zwart-wit uit te leggen), dan zal hij inderdaad even goed gereden hebben. Als beide blokken in topconditie zijn, zul je het verschil echter wél merken. Zeker in een Ami8!



Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 29 jan, 2010 13:07

ik denk het niet. let wel dat zuigers en ciilinders als setje vervangen moeten worden!!! dus niet de zuigers van de een in de cilinders van een ander en ook niet links/rechts wisselen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 29 jan, 2010 13:10

I Know.;-) Ben ze al steeds weer terug op het blok aan het schuiven om ze niet door mekaar te halen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 29 jan, 2010 13:12

goed zo! :wink: :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 29 jan, 2010 14:08

Waarom denk je van niet als er een compressie- en een PK-verschil is?




Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 29 jan, 2010 15:00

Yannick schreef:Waarom denk je van niet als er een compressie- en een PK-verschil is?

Yannick
het "ik denk van niet" was als reactie bedoeld op punky's bericht:

Ik bouw het blok dan wel verder op als een origineel Ami blok, dus met die carb en "turbo" Ik neem aan dat dat geen probleem is met de 7.6 zuigers/cilinders?

ik had blijkbaar niet gemerkt dat er al weer nieuwe reacties waren op pagina 2 en daarom geen quote gebruikt (op sommige fora (oa citroenforum) hebben ze het niet op het gebruik van quotes, dus probeer me een beetje aan te passen)
Punky schreef: Het originele Ami blok:

Afbeelding
Toch een AM2A blok. Met dus de 8.5 zuigers en cilinders.
en dus toch niet zo origineel :wink:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 29 jan, 2010 16:10

Inderdaad. Deze lijkt dus uit een acadiane te komen.

Zoals ik het op de site van Cats zie staan zou het zelfs een AM2 C blok moeten zijn wat er in mijn Ami 8 uit 1972 zit.

Ami8 12/70-9/78 = AM2 C 602 M28 = 9.0:1
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 29 jan, 2010 16:37

Die gegevens komen uit Frankrijk,maar kloppen niet altijd met de Nederlandse.omdat wij hier de productie uit België hadden.En de AM2 motor had ook compressie van 1op 9
Laatst gewijzigd door Gerard2cv op vr 29 jan, 2010 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 29 jan, 2010 16:37

jij hebt toch geen centrifugaal koppeling??? dan heb je ook geen am2 c
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 29 jan, 2010 16:39

Nee,klopt, maar in het lijstje van Cats staan deze bij mekaar bij dezelfde motorcode.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 29 jan, 2010 16:42

ja, maar de toevoeging "c" slaat op de centrifugaal koppeling. dus als je die niet hebt dan hoort er een "gewone" am2 in
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 30 jan, 2010 12:32

Gerard2cv schreef:Die gegevens komen uit Frankrijk,maar kloppen niet altijd met de Nederlandse.omdat wij hier de productie uit België hadden.En de AM2 motor had ook compressie van 1op 9
De Ami8 werd nooit in België gebouwd.

De C slaat inderdaad op centrifugaal. Zonder centrifugaal heb je een AM2 of afhankelijk van de periode - daar ben ik niet zo van op de hoogte - een AM2M.



Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 30 jan, 2010 14:55

Ik denk dat je met die 8,5:1 compressie ook nog wel op 95 kunt rijden hoor; toen mijn bigboreset het nog deed reed die ook gewoon op euro 95 en die visa zuigers hebben zelfs 1:9.

Trouwens, als je opnieuw hoont, dan hoef je je cilinders en zuigers toch niet weer precies op dezelfde plek terug te plaatsen?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 30 jan, 2010 16:20

Ik plaats op mijn AM2A blok nieuwe cilinders en zuigerveren, vanwege de originaliteit gebruik ik de bij de cilinders geleverde zuigers (9.0) niet, maar ik schuif de originele 8.5 er weer in, dan weer wel de zuigers op de juiste plaats.
Uiteraard zien de zuigers er nog prima uit en zitten er geen krassen o.i.d. op :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie