In mijn AK400 exemplaren van '72, '76, '77 en '78 zit er maar één. Soms zitten er wel de montagegaatjes in met kunstofbusjes.
(zie foto).
Ik heb ook nooit een elektrisch schema gezien met 8 zekeringen.
Weet iemand hoe dit zit?

Mijn Ak 400 uit 77 heeft 1 zekeringkastje.PeterPaul schreef:In de instructieboekjes van de AK250-400 vanaf 1972 tot 1978 wordt aangegeven dat er twee zekeringkastjes zijn waarbij de onderste wordt gebruikt om de koplampen (groot- en dimlicht) te zekeren.
In mijn AK400 exemplaren van '72, '76, '77 en '78 zit er maar één. Soms zitten er wel de montagegaatjes in met kunstofbusjes.
(zie foto).
Ik heb ook nooit een elektrisch schema gezien met 8 zekeringen.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik ben heel benieuwd waar die onderste zekering met groene draad voor wordt gebruikt. Wat is het model en bouwjaar? Als dit af fabriek is moet het ergens terug te vinden zijn. Heb je een instructieboekje van dit model?backfire schreef:Hoezo niet aangesloten? Er zit toch echt een groene draad in 2e houderPS dit is af fabriek.
ik ga kijken als ik weer in de loods ben, want volgens mij staat in de werkplaatshandboek (en dan bedoel ik dus die mappen van citroen en niet de olieslager ed) de tweede zekeringkast wel degelijk. ten minste ik had een heel mooi, kloppend schema van de bedrading voor mijn 69er dyane.PeterPaul schreef: Ik stel dus vast dat:
De werkplaatshandboeken het tweede zekeringkastje niet kennen.
zo zit het iig standaard op mijn dyane (of zat, want ik heb alles aangepast)PeterPaul schreef:De citroën instructieboekjes van de 250/400 na 1971 maar ook bijv. de 2cv4/6 van 1972 zekeringtabellen geven en foto's tonen van volledig bezette dubbele kastjes (8 zekeringen) waarbij de onderste 4 altijd en uitsluitend gebruikt worden voor grootlicht en dimlicht.
Dan moet dit hem zijn! Dyane 4 en 6 1968 en 1969.ik ga kijken als ik weer in de loods ben, want volgens mij staat in de werkplaatshandboek (en dan bedoel ik dus die mappen van citroen en niet de olieslager ed) de tweede zekeringkast wel degelijk. ten minste ik had een heel mooi, kloppend schema van de bedrading voor mijn 69er dyane.
Ik heb nog iets gevonden in de Haynes. Een schema voor 2cv's vanaf 1989. Zo te zien wel een origineel citroën schema.backfire schreef:Hoogst waarschijnlijk voor mistlamp / achterruitverwarming.