bekleding voetenbak
bekleding voetenbak
Hallo,
Ik heb het chassis, vloerplaten en voetenbak van mijn eendje vernieuwd. Nu vraag ik me af hoe jullie het hebben opgelost met de bekleding van de voetenbak. Bestaat hier iets op maat voor en is dit te koop of hebben jullie het zelf gemaakt. Ik zou hem ook het liefst iets meer geisoleerd willen hebben.
Het gaat dus om het gedeelte achter de pedalen. Daar zat een soort dekenachtig materiaal maar dat was aan het rotten dus heb ik het weggegooid.
Iemand tips?
Ik heb het chassis, vloerplaten en voetenbak van mijn eendje vernieuwd. Nu vraag ik me af hoe jullie het hebben opgelost met de bekleding van de voetenbak. Bestaat hier iets op maat voor en is dit te koop of hebben jullie het zelf gemaakt. Ik zou hem ook het liefst iets meer geisoleerd willen hebben.
Het gaat dus om het gedeelte achter de pedalen. Daar zat een soort dekenachtig materiaal maar dat was aan het rotten dus heb ik het weggegooid.
Iemand tips?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik heb een stuk zwarte vloerbedekking van de karwei gebruikt.
Ziet er best aardig uit.
Daaronder ligt geluidsisolatie van 1cm dik. Lekker zacht maar van de isolatie moet je niet te veel voorstellen. Het schutbord isoleren heeft veel meer effect.
En regelmatig controleren of het droog blijft onder de vloerbedekking!
Want je ziet niet snel of de bodem vochtig is.
Ziet er best aardig uit.
Daaronder ligt geluidsisolatie van 1cm dik. Lekker zacht maar van de isolatie moet je niet te veel voorstellen. Het schutbord isoleren heeft veel meer effect.
En regelmatig controleren of het droog blijft onder de vloerbedekking!
Want je ziet niet snel of de bodem vochtig is.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Bitumenplaten. O
ver de originele voetenbak zit dat spul ook, maar dan met een laag kapok tussen de dreunplaten en de voetenbak. Die oude platen drogen uit, barsten en de kapok zuigt zich vol water wat langs de luchtklep binnenkomt. Resultaat een rotte voetenbak.
Bitumen dreunplaten zonder iets ertussen op de voetenbak lijmen dempt al vrij aardig. Spul is makkelijk op maat te knippen en er zit al een voorgelijmde laag op. Knippen-plakken dus. Te koop bij elke auto onderdelenboer.
ver de originele voetenbak zit dat spul ook, maar dan met een laag kapok tussen de dreunplaten en de voetenbak. Die oude platen drogen uit, barsten en de kapok zuigt zich vol water wat langs de luchtklep binnenkomt. Resultaat een rotte voetenbak.
Bitumen dreunplaten zonder iets ertussen op de voetenbak lijmen dempt al vrij aardig. Spul is makkelijk op maat te knippen en er zit al een voorgelijmde laag op. Knippen-plakken dus. Te koop bij elke auto onderdelenboer.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik wil hiervoor anti dreun pasta gaan gebruiken, ook voor het schutbord (aan de motor kant) lijkt me makkelijk te verwerken.
een voorbeeld: http://www.multicaraudio.com/shop_items.php?id=1861
is dat bitumen spul ook niet in een wat "flexibelere" versie te krijgen? (bijvoorbeeld flink verhitten met verfbrander, dat het dan mooi in alle hubbeltjes "vloeit"
een voorbeeld: http://www.multicaraudio.com/shop_items.php?id=1861
is dat bitumen spul ook niet in een wat "flexibelere" versie te krijgen? (bijvoorbeeld flink verhitten met verfbrander, dat het dan mooi in alle hubbeltjes "vloeit"
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
He dank jullie wel voor de snelle reacties!
Ik ben een eendje uit 1986 aan het restaureren. Valt tot nu toe niet tegen.
Inmiddels zijn het chassis, de bodemplaten en de voetenbak vernieuwd.
Het koetsje was niet doorgerot maar had wel veel oppervlakkig roest.
|Ik zal proberen wat foto's in het andere topic te plaatsen.
Ik ben een eendje uit 1986 aan het restaureren. Valt tot nu toe niet tegen.
Inmiddels zijn het chassis, de bodemplaten en de voetenbak vernieuwd.
Het koetsje was niet doorgerot maar had wel veel oppervlakkig roest.
|Ik zal proberen wat foto's in het andere topic te plaatsen.
Zou dit wat zijn?
Eerst antidreun-pasta http://www.multicaraudio.com/shop_items.php?id=1860 erop smeren en daarna de bitumenplaten erover heen plakken. Dat moet toch volgens mij een perfect resultaat geven? Maar tevens isolerend.
Vraag me alleen nog af in hoeverre het tegen vocht bestand is.
Eerst antidreun-pasta http://www.multicaraudio.com/shop_items.php?id=1860 erop smeren en daarna de bitumenplaten erover heen plakken. Dat moet toch volgens mij een perfect resultaat geven? Maar tevens isolerend.
Vraag me alleen nog af in hoeverre het tegen vocht bestand is.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dat moet idd wel uitgezocht worden. want als de pasta net als de originele nadenkit water opzuigt, wordt je niet echt vrolijk. ik weet dat die antidreunpasta ook in de scheepsbouw gebruikt wordt (waarmee ik niet direct wil zeggen dat het geen water opneemt, maar ik vermoed van niet (of dat er spul te koop is dat het niet doet))
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Is redelijk flexibel spul. Lukt zo al prima om de ribbels te laten volgen als je wat met je duimen drukt bij het verlijmen. Als dat spul (die platen) een beetje warm wordt, is het nóg soepeler.dyane_maniac schreef:is dat bitumen spul ook niet in een wat "flexibelere" versie te krijgen? (bijvoorbeeld flink verhitten met verfbrander, dat het dan mooi in alle hubbeltjes "vloeit"
Je kunt ook nog eerst een laagje ML op de voetenbak smeren en daar later die platen op verlijmen. Weet je zeker dat vocht buitengehouden wordt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik denk dat dit perfect is om te gaan gebruiken:
http://www.noisecontrol.nl/media/newmed ... 20(NL).pdf
Geluidswerend, neemt geen vocht op, ziet er netjes uit en 1 plaat heeft een formaat van 1.20m bij 1.00m. En de voetenbak is exact 1.20m breed.
Prijs is redelijk, iets van 33 euro voor de plaat.
Wat denken jullie ervan?
Edit He, ik zie dat de link niet goed gaat.
Vanaf hier beter?
http://www.noisecontrol.nl/acusticab.html
Daar kun je een PDF downloaden.
Edit J.C.: Even de berichtjes bij elkaar gezet
http://www.noisecontrol.nl/media/newmed ... 20(NL).pdf
Geluidswerend, neemt geen vocht op, ziet er netjes uit en 1 plaat heeft een formaat van 1.20m bij 1.00m. En de voetenbak is exact 1.20m breed.
Prijs is redelijk, iets van 33 euro voor de plaat.
Wat denken jullie ervan?
Edit He, ik zie dat de link niet goed gaat.
Vanaf hier beter?
http://www.noisecontrol.nl/acusticab.html
Daar kun je een PDF downloaden.
Edit J.C.: Even de berichtjes bij elkaar gezet