
Motor wil niet starten na blokwissel
-
- Gebruiker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
- Locatie: Rhenen
- Contacteer:
heb mn luchtfilter gemonteerd later. Hielp niet veel. loopt nog steeds te schraal, kreeg zelf ook al die indruk, bougie was wat wittig...
Probleem is dat ik dus nog wel een carburateur heb liggen maar deze is ook niet helemaal mooi afgesteld ofzo. Ga deze nu eerst eens proberen en eens zien wat ie dan doet. Anders wellicht een goede 2ehandse kopen die al goed afgesteld is ofzo...
Probleem is dat ik dus nog wel een carburateur heb liggen maar deze is ook niet helemaal mooi afgesteld ofzo. Ga deze nu eerst eens proberen en eens zien wat ie dan doet. Anders wellicht een goede 2ehandse kopen die al goed afgesteld is ofzo...
www.proxive.nl - autoreclame
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
een carb kopen die al goed afgesteld is lijkt me een onbegonnen zoektocht en dmv trial and error zul je er heel wat af moeten wisselen. ik zou of je gereinigde proberen of deze proberen af te stellen.
zit er overmatige speling op de asjes? indien nee, kan er bijna niet heel veel mis mee zijn. begin gewoon systematisch alles af te werken:
het zeefje bij de inlaat schoon maken, de stationair sproeier goed doorblazen. deksel er af en vlotter hoogte stellen en alle sproeiers doorblazen. kijk ook even welke maten er in zitten (vergeet de primaire sproeier niet! hiervoor moet je het dopje aan de zijkant los maken en dan met een passende schroevendraaier de primaire sproeier eruit halen door een cocktail prikker er in te steken.)
dan weer in elkaar steken en starten. let ook op valse lucht bij bijv het inlaatspruitstuk! (testen met startgas) dan stel je m lomp stationair af met de stationair toerental schroef aan de gasklep. dat ie iig blijft draaien.
dan aan de co schroef (met dat a-symetrische gleufje) draaien en kijken of motor meer toeren gaat draaien.
(okay dit is een beetje tricky omdat dit met name de stationair-loop beïnvloed en het motortje niet stationair wil draaien en nu als het goed is flink wat toeren maakt. dus probeer als het kan het toerental zo snel mogelijk tot een normaal toerental te krijgen)
goed, je draait dus een paar slagen co schroef en stelt daarna met de stationair schroef aan de gasklep het toeren tal weer bij (enz, enz tot je een optimum hebt gevonden.
zit er overmatige speling op de asjes? indien nee, kan er bijna niet heel veel mis mee zijn. begin gewoon systematisch alles af te werken:
het zeefje bij de inlaat schoon maken, de stationair sproeier goed doorblazen. deksel er af en vlotter hoogte stellen en alle sproeiers doorblazen. kijk ook even welke maten er in zitten (vergeet de primaire sproeier niet! hiervoor moet je het dopje aan de zijkant los maken en dan met een passende schroevendraaier de primaire sproeier eruit halen door een cocktail prikker er in te steken.)
dan weer in elkaar steken en starten. let ook op valse lucht bij bijv het inlaatspruitstuk! (testen met startgas) dan stel je m lomp stationair af met de stationair toerental schroef aan de gasklep. dat ie iig blijft draaien.
dan aan de co schroef (met dat a-symetrische gleufje) draaien en kijken of motor meer toeren gaat draaien.
(okay dit is een beetje tricky omdat dit met name de stationair-loop beïnvloed en het motortje niet stationair wil draaien en nu als het goed is flink wat toeren maakt. dus probeer als het kan het toerental zo snel mogelijk tot een normaal toerental te krijgen)
goed, je draait dus een paar slagen co schroef en stelt daarna met de stationair schroef aan de gasklep het toeren tal weer bij (enz, enz tot je een optimum hebt gevonden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
- Locatie: Rhenen
- Contacteer:
dankje voor je uitleg! Ga hier mee aan de slag. De speling op de assen van mn schone carb is goed. Hoe kan ik die valse lucht testen? Startgas? Ken ik niet...
www.proxive.nl - autoreclame
-
- Gebruiker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
- Locatie: Rhenen
- Contacteer:
aha...dus daarvan bij het inlaatspruitstuk spuiten en je weet oftie valse lucht aanzuigt?!:)
www.proxive.nl - autoreclame
-
- Gebruiker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
- Locatie: Rhenen
- Contacteer:
Motortje is inmiddels dus gestart dus topic mag van mij dicht...de discussie rondom mn problemen(valse lucht?) gaan nog wel verder...zie mn projecttopic: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9042
www.proxive.nl - autoreclame