Hoi,
Misschien gewoon verzopen
Da ruik je benzine en door lang wachten worden de bougies weer droog en kan je opnieuw aan de gang..
Help, hij start niet meer.... tips nodig!
Het enige dat je gedaan heb is dus de benzineleiding afgekoppeld, en toen startte hij? Dat lijk te wijzen op een vlotterhoogte in je carburateur die te laag staat afgesteld, of zelfs het pinnetje aan de brandstoftoevoer in de carburateur dat niet meer volledig afsluit. Daardoor werd het mengsel te rijk aan brandstof en te arm aan zuurstof en startte hij niet.
Wat je dus moet doen is dat eens checken: je carburateur openvijzen, de vlotterhoogte op 21mm afstellen (het midden van de vlotter moet 21mm boven de rand van de carburateur staan, op de pakking) en eens checken (door erdoor te blazen en het pinnetje in te drukken) of de benzinetoevoer wel afsluit.
Grtz,
sven
Wat je dus moet doen is dat eens checken: je carburateur openvijzen, de vlotterhoogte op 21mm afstellen (het midden van de vlotter moet 21mm boven de rand van de carburateur staan, op de pakking) en eens checken (door erdoor te blazen en het pinnetje in te drukken) of de benzinetoevoer wel afsluit.
Grtz,
sven
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
dat ronde tonnetje zou een benzinefilter kunnen zijn. Het is normaal dat deze niet geheel is gevuld met benzine. Stom eigenlijk dat hele volksstammen nog steeds dat filter aan de perszijde van de pomp plaatsen. Als er dan iets lekt, spuit er direct benzine over het hete spruitstuk. Als je 'm aan de zuigzijde, dus tussen het chassis en de pomp plaatst, dan is dit een veel veiliger plek en bovendien wordt de benzine dan ook al gefilterd voordat deze bij de pomp is. Voor het pompmenbraam ook fijner. Echt ik heb al heel veel Eenden en achtigen, maar ook andere auto's zien afbranden als ik met de rode auto met blauwe zwaailichten van de baas op karwei ben.
Misschien is dat filtertje vervuild/oud. Een nieuwe plaatsen.
Poets de bobine en bougiekabels eens met een schone droge doek. Viezigheid hierop trekt vocht aan en kan daardoor het starten hinderen.
Bij het de-/monteren van de bougies opppassen. Een eenden cylinderkop is van aluminium die beschadig je gauw. Nieuwe bougie zover mogelijk met de hand indraaien en dan aantrekken met de sleutel. (Niet te vast)
Succes
Poets de bobine en bougiekabels eens met een schone droge doek. Viezigheid hierop trekt vocht aan en kan daardoor het starten hinderen.
Bij het de-/monteren van de bougies opppassen. Een eenden cylinderkop is van aluminium die beschadig je gauw. Nieuwe bougie zover mogelijk met de hand indraaien en dan aantrekken met de sleutel. (Niet te vast)
Succes
diverse Citroens, wat anders.