blok vreet startmotoren

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

blok vreet startmotoren

Bericht door lordmaster1 » do 18 feb, 2010 11:00

hoi,
k heb al sinds een tijdje problemen met startmotoren. Iedere keer als ik er een goeie inbouw dan kan ik er een paar dagen/weken/maanden mee doen, afhankelijk van de staat van de startmotor. Vorige week een zo goed als nieuwe erop gezet, maar begon gister al weer met kuren geven. Wat zou dit kunnen zijn? Ik hoop echt op een antwoord, de voorraad startmotoren begint hard te slinken...

Dax
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 18 feb, 2010 12:55

wat gebeurt er dan met je startmotor? heb je daar al een analyse van gemaakt.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » do 18 feb, 2010 13:09

backfire schreef:wat gebeurt er dan met je startmotor? heb je daar al een analyse van gemaakt.
Nou, de eerste paar weken gaat het goed, daarna begint ie steeds vaker alleen een klik te geven waardoor je een tikje moet geven... Maar dat is nou al zo bij de 5de startmotor, terwijl die voordat deze in de Dyane kwamen allemaal goed gewerkt hebben. En de startmotor die ik er nou op heb zitten heeft als kuur dat ie soms t gewoon doet, soms helemaal niks en ook geen klik, en soms komt ie heel zwaar op gang.

Enig idee?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 18 feb, 2010 14:22

Meerdere ideeën zelfs.

1. je accu is eigenlijk al tijden aan vervanging toe.
2. je plus kabel van accu naar startmotor is aan vervanging toe, zo wie zo de connectoren daarvan.
3. Kabel van de startmotor naar startrelais is slecht waardoor startrelais niet goed in komt.
4. de massakabel is aan vervanging toe, zo wie zo de connectoren.
5. voor de laatste startmotor geldt dat de lagers versleten zijn en/of koolborstels. Lagersetje is ongeveer 8 euro en koolborstel ongeveer 12 euro.

Dus kort gezegd, maak eerst eens je electra in orde, dat spul is tenslotte al van de vorige eeuw en nee het heeft niet het eeuwige leven.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 18 feb, 2010 16:32

En gebruikte startmotoren zitten vol stof van de koolborstels, dat zorgt ook vaak voor problemen.
diverse Citroens, wat anders.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 18 feb, 2010 17:55

Wat is zo goed als nieuw bij een startmotor voor jouw? ik denk niet echt dat het aan je motorblokje zal liggen dat je startmotoren slecht zijn. Ga anders even bij een garage langs, die hebben een apparaatje waarmee ze in 2 minuten je hele accu hebben doorgemeten, kun je weer wat uitsluiten ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » wo 24 feb, 2010 15:19

Verd*mme, stap vandaag in de auto, doet ie helemaal niks meer :evil:
Lampjes branden wel, alles werkt, maar geen k(l)ik. Kan aan de sleutel draaien wat ik wil, helemaal NIKS!!!
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » wo 24 feb, 2010 18:07

Ik zou het eerst eens zoeken bij een slechte accu of slechte bekabeling.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 24 feb, 2010 19:58

of een slecht contactslot.
diverse Citroens, wat anders.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » wo 24 feb, 2010 22:45

Als het slechte bekabeling zou zijn dan hoop ik maar dat t de pluskabel is en niet de kabels uit de kabelboom naar de startmotor toe....

En hoe meet ik t contactslot door? Tis een standaard Dyaneslot.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 25 feb, 2010 11:10

gewoon stekkertje naar het startmotorrelais aan de onderkant van je contactslot eraf, sleutel doordraaien (dan moet de startmotor dus niet aanslaan want die heb je afgekoppeld, de rest niet), als er dan spanning op de uitgang naar de startmotor komt te staan (12.7 V), is je contactslot goed. Heb je méér, of veel minder, dan is er of iets met je accu niet goed (accu ff doormeten), is je accu wél goed heeft je contactslot teveel weerstand.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » vr 12 mar, 2010 11:50

Ik heb gisteravond gekeken hoe en wat, maar zelfs als ik t contact aan zet en dan de + en - verbind op de startmotor met een schroevendraaier gebeurt er nog niks, krijg wel vonkjes bij t raken van elkaar...

Is het dan toch de startmotor?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » za 13 mar, 2010 17:48

Vandaag de startmotor weggebracht naar een specialist, bendix stuk, relais stuk, koolborstels op, noem t maar op... Kosten om te repareren: 85 euro. Dat heb ik geweigerd.
Laatst gewijzigd door lordmaster1 op za 13 mar, 2010 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 13 mar, 2010 17:57

lordmaster1 schreef: Kosten om te repareren: 85 euro.
Nieuwe kost je geloof ik maar 60 euro.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 13 mar, 2010 20:58

Als de kosten 85 euro zijn dan zal het materiaal ongeveer 25 euro zijn, dus waarom niet houden, nieuwe startmotor kopen en de orginele opkanppen.

Plaats reactie