Schrik!

Reparaties, modificaties en onderhoud
the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 25 feb, 2010 15:27

TB schreef:Feitelijk hebben ze illegale dingen gedaan.
Klopt
TB schreef:Of jij er wel of niet van afwist, dit mag men gewoon niet doen.
Klopt ook, alleen in het eerste geval heb je boter op je hoofd als je er over gaat klagen.
Zoals iemand die vraagt om een vervalsing van een Van Gogh te laten maken en vervolgens gaat klagen dat hij nu een illegaal schilderij in bezit heeft.
(of dat zijn Aardappeleters meer op de Guernica lijkt.. ;) )
Wist je dit niet, dan heb je alle reden om HARD te schoppen!

Verder nogmaals succes, ben benieuwd op welke manier dit rechtgezet wordt! Ook als je naar de RDW gaat, benieuwd hoe zij hiermee omgaat en of zij je verder kunnen helpen!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

hano1963
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 14:38
Locatie: Lelystad

Bericht door hano1963 » do 25 feb, 2010 15:29

Misschien is het allemaal minder erg dan het lijkt. :) Ik werd zojuist teruggebeld door een man van de RDW en ik heb de situatie uitgelegd.
Nu geeft hij aan dat ik de eend voor de keuring kan aanbieden. Ik moet dan een certificaat van het chassis overleggen. Ze doen dan een onderzoekje en als ik foto's van de situatie ervoor heb en een verhaal dan kunnen ze uit coulance toch goedkeuren. Ze slaan dan alsnog een nummer in op een andere plek. Motornummer en het plaatje op het schutbord moeten dan wel kloppen.Hij gaf aan dat dit wel eens vaker voorkomt. Maar dat het zeker fout is van de garage. :evil:
Ik heb de garage een email gestuurd en het voorstel gedaan om de helft van de factuur nu te betalen en de andere helft zodra de keuring heeft plaatsgevonden.
Ik loop immers het risico dat hij afgekeurd wordt als de garage zijn werk niet goed gedaan heeft.
Daarnaast heb ik gevraagd naar het certificaat want dat heb ik niet gekregen. Ik hoop maar dat ze dat wel hebben.
Vervelend voor de garage is wel dat het eendje nu nog gemonteerd moet worden. Ik moet nog een fors aantal dingen doen zoals spuitwerk etc. en het is hobby dus ik ga me echt niet laten opjagen.
Ik heb wel aangeboden om rente te vergoeden over de periode tot aan de betaaldatum.
Lijkt jullie dat een redelijk verhaal?

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 25 feb, 2010 15:49

Ik begin het ff niet meer te snappen.

Hoe kan de RDW nu een nummer inslaan als het oude nummer er al ingelast is en de auto dus is omgekat :shock: . De situatie die je dan krijgt is dat je op 2 plekken een nummer hebt en /of dat het gelaste nummer er uit moet.

Mijn inziens kun je nog beter de RDW ter plekke de restanten laten schouwen incl koets etc en als men dit goedkeurt een nieuw chassis eisen met certificaat
Zonder certificaat krijg je nooit een nummer.

Ik blijf dit volgen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

hano1963
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 14:38
Locatie: Lelystad

Bericht door hano1963 » do 25 feb, 2010 15:54

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder verloopt, maar dat kan nog even duren.
Ik wil nog even kwijt dat het toch wel heel bijzonder is wat een snelle en waardevolle tips je hier krijgt op het forum!
Ik zit hier nu een tijdje op het forum en elke keer ben ik weer verrast hoe behulpzaam een ieder is.
Zonder te overdrijven voelt het als een warm bad, echt waar!

hano1963
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 14:38
Locatie: Lelystad

Bericht door hano1963 » do 25 feb, 2010 15:58

Jeroen-citroen schreef:Ik begin het ff niet meer te snappen.

Hoe kan de RDW nu een nummer inslaan als het oude nummer er al ingelast is en de auto dus is omgekat :shock: . De situatie die je dan krijgt is dat je op 2 plekken een nummer hebt en /of dat het gelaste nummer er uit moet.

Mijn inziens kun je nog beter de RDW ter plekke de restanten laten schouwen incl koets etc en als men dit goedkeurt een nieuw chassis eisen met certificaat
Zonder certificaat krijg je nooit een nummer.

Ik blijf dit volgen
Ja, toch zei die man dat echt zo. Op een andere plek wordt dan ook het nummer ingeslagen? Volgens mij zei hij ook dat er dan een vermelding komt?
Het is weer een bijzonder (leerzaam) verhaal in ieder geval. En het boek s nog niet uit.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 25 feb, 2010 16:05

Volgens "de boeken" kun je maar op 1 plek een chassis nummer hebben en dat moet overeen komen met de plek zoals het in je papieren staat.

Maar goed ik hoop voor jou dat ik er naast zit en blijf ons aub informeren

Grt, Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 25 feb, 2010 16:21

Dan wordt het ingelaste nummer grondig doorgehaald door de RDW, als ze dan een nieuw nummer inslaan heb je maar op 1 plek een geldig chassisnummer en klopt het verhaal weer. Op je kentekenpapier komt een aantekening wáár het nieuwe nummer ingeslagen is.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 25 feb, 2010 16:53

Inderdaad, dat zal dan meestal de achterbalken van het chassis zijn. Daar kan het RDW makkelijk bij.

Zoals ik al schreef, netjes uitleggen aan het RDW en dan is men daar de beroerdste niet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » do 25 feb, 2010 17:44

Ik heb ook eens herinslag van het chassisnummer gehad omdat dit door roest niet meer leesbaar was.
Het nummer word op een nieuwe afwijkende plaats ingeslagen en het oude nummer onleesbaar gemaakt.
Je krijgt dan nieuwe autopapieren waarop de nieuwe plaats van het chassisnummer vermeld staat.

Ik weet natuurlijk niet hoe alles in deze situatie verloopt en hoe de RDW reageert.
Vervelend voor de garage is wel dat het eendje nu nog gemonteerd moet worden. Ik moet nog een fors aantal dingen doen zoals spuitwerk etc. en het is hobby dus ik ga me echt niet laten opjagen.
Als ik het goed begrijp heb je koets en chassis op dit moment nog los van elkaar staan en is enkel het laswerk gedaan ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 25 feb, 2010 19:09

als het oude chassisnummer netjes, dus onzichtbaar, is gelast in het nieuwe chassis hoef je je volgens mij nergens zorgen om te maken, je hebt immers niet een chassisnummer op marktplaats gekocht en dat in een gejatte eend laten zetten...

maar het klopt wat meerdere mensen reeds aangaven, de rdw is de beroerdste niet als je met een kloppend verhaal aankomt, er werken veel oude-auto-liefhebbers, dus als je lekker wilt slapen is dat de juiste weg om te bewandelen.

succes ermee.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » do 25 feb, 2010 20:06

Hallo Hano,

Ik heb goede ervarigen met de garage in kwestie. De eigenaar is zelf fanatiek eendrijder en heeft volgens mij het beste met ons mede eendrijders voor.
Het lijkt me in dit geval beter dat je er met hem probeert uit te komen in plaats van dat je hem bij de RDW aan de schandpaal nagelt.
Ik heb het gevoel als ik al het bovenstaande lees, dat de garage in kwestie dit Niet gedaan heeft om je een hak te zetten .

Chassisnummers zelf inslaan is uiteraard tegen de wet, maar het gebeurt . De RDW kan erg vervelend doen als een eend al gedemonteerd is en je wilt een nummer inslag.Ik kan me voorstellen dat de garage je dit heeft willen besparen. Ik wee,t het is niet goed, en ik denk ook dat de garage het en een ander voor je wil rechtzetten.

Ben het overigens met Supercees eens dat als het netjes gedaan is, er geen ander nummer onder staat, er niets aan de hand is.
Als je het niet vertrouwd ga nar de RDW, maar doe dat met of via de garage.

De garage heeft je van te voren verteld wat ze gingen doen,Nu je het er nadat je er over nagedacht hebt, niet meer mee eens bent, is dat natuurlijk heel vervelend. maar hou er rekening mee dat een en ander voor de garage gevolgen kan hebben die niet in verhouding staan, gezien de intentie van het en en ander.
Best lullig als ze je wilden helpen.
Kom je er samen niet uit dan kan je natuurlijk alsnog stappen nemen.

Succes ermee



groet, Jorn





groet.

hano1963
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 14:38
Locatie: Lelystad

Bericht door hano1963 » vr 26 feb, 2010 00:25

jornmetten schreef:Hallo Hano,

Ik heb goede ervarigen met de garage in kwestie. De eigenaar is zelf fanatiek eendrijder en heeft volgens mij het beste met ons mede eendrijders voor.
Het lijkt me in dit geval beter dat je er met hem probeert uit te komen in plaats van dat je hem bij de RDW aan de schandpaal nagelt.
Ik heb het gevoel als ik al het bovenstaande lees, dat de garage in kwestie dit Niet gedaan heeft om je een hak te zetten .

Chassisnummers zelf inslaan is uiteraard tegen de wet, maar het gebeurt . De RDW kan erg vervelend doen als een eend al gedemonteerd is en je wilt een nummer inslag.Ik kan me voorstellen dat de garage je dit heeft willen besparen. Ik wee,t het is niet goed, en ik denk ook dat de garage het en een ander voor je wil rechtzetten.

Ben het overigens met Supercees eens dat als het netjes gedaan is, er geen ander nummer onder staat, er niets aan de hand is.
Als je het niet vertrouwd ga nar de RDW, maar doe dat met of via de garage.

De garage heeft je van te voren verteld wat ze gingen doen,Nu je het er nadat je er over nagedacht hebt, niet meer mee eens bent, is dat natuurlijk heel vervelend. maar hou er rekening mee dat een en ander voor de garage gevolgen kan hebben die niet in verhouding staan, gezien de intentie van het en en ander.
Best lullig als ze je wilden helpen.
Kom je er samen niet uit dan kan je natuurlijk alsnog stappen nemen.

Succes ermee



groet, Jorn





groet.
Jorn, ik heb heel bewust juist niet de naam van de garage genoemd! En ik heb ook nergens gezegd dat ik hem aan de schandpaal ga nagelen. En ik geloof ook zeker niet dat hij mij een hak heeft willen zetten.

hano1963
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 14:38
Locatie: Lelystad

Bericht door hano1963 » vr 26 feb, 2010 00:38

Vanavond een gesprek gehad met de garagehouder en vooralsnog hebben we een oplossing gevonden.
Ik merk dat ook hij het probleem graag wil oplossen.
Ik werk de eend verder af en zorg dat hij helemaal klaar is voor de RDW.
Er is niets te verbergen aan de eend en alles is oprecht dus ik verwacht geen problemen. Als RDW heeft goedgekeurd betaal ik hem de rest van de factuur.
De garagehouder geeft aan dat dit nu na de chassiswissel en nieuwe een werkelijk perfecte eend is.
Hij staat nu in 3 lagen epoxyprimer en wordt heel binnenkort gespoten. Er zit geen enkel spatje roest meer op
Als hij wordt goedgekeurd dan gaat dit eendje weer 20 jaar mee!
pfffff wat een verhaal zeg, ik ga eerst nu rustig slapen.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 26 feb, 2010 08:52

Als Jorns inside info klopt:
jornmetten schreef: De garage heeft je van te voren verteld wat ze gingen doen,Nu je het er nadat je er over nagedacht hebt, niet meer mee eens bent, is dat natuurlijk heel vervelend. maar hou er rekening mee dat een en ander voor de garage gevolgen kan hebben die niet in verhouding staan, gezien de intentie van het en en ander.
Best lullig als ze je wilden helpen.
Kom je er samen niet uit dan kan je natuurlijk alsnog stappen nemen.
is dit de beste manier, dan ben je akkoord gegaan met het bewandelen van deze weg (nummer omzetten) en zou het geen pas geven de garage te verlinken.
the Nosepicker schreef:
TB schreef:Of jij er wel of niet van afwist, dit mag men gewoon niet doen.
Klopt ook, alleen in het eerste geval heb je boter op je hoofd als je er over gaat klagen.
Zoals iemand die vraagt om een vervalsing van een Van Gogh te laten maken en vervolgens gaat klagen dat hij nu een illegaal schilderij in bezit heeft.
Respect voor hoe je hier mee omging. Ik hoop voor de garagehouder alleen dat als alles recht wordt gezet bij de RDW, dat dit niet alsnog vervelende gevolgen voor hem heeft.. Maar dat is een verantwoordelijkheid die hij zelf genomen heeft.

Nogmaals succes in ieder geval!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

ReinR
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: do 4 mar, 2010 06:25
Locatie: 31

Bericht door ReinR » do 4 mar, 2010 06:32

Gelukkig gaan jullie het samen oplossen, dat is toch het beste en vertrouwen in je garagehouder is essentieel, deze GH is absoluut te vertrouwen. Bovendien zul je in de toekomst nog vaker deze specialist nodig hebben waarschijnlijk. Deze GH heeft mij de afgelopen jaren honderden (>1000 euro) aan kosten bespaard door slim te repareren, mij specialistisch gereedschap uit te lenen, gratis adviezen te geven enz. En alles volstrekt legaal.

Plaats reactie