Bij een degelijk uitziend bedrijf met een RDW bordje op de gevel heb ik een offerte opgevraagd voor het vervangen van het chassis en de bodemplaten.
Het bedrijf heeft een grote ervaring met 2cv-tjes, dat wist ik al van jaren.
Ik heb hen uitgelegd dat ik het gedeeltelijk zelf wilde doen. Ik heb vervolgens het eendje bij mij in de garage uit elkaar gehaald en hem " kaal" gebracht bij de garage. Daar zei de monteur ineens dat er eerst een schouw had moeten plaatsvinden van de RDW, en dan had de eend compleet moeten zijn.
Ik was al teleurgesteld en zei dat ze hem dan maar weer in elkaar moesten zetten. Maar de monteur wist een oplossing en zou het wel regelen.
Nu zit er een nieuw chassis onder, maar het bedrijf heeft het oude chassisnummer eruit geslepen en in het nieuwe chassis gelast. Dat scheelde ook weer geld gaven ze aan. (wat ik niet merkte in de uiteindelijke factuur)
Nu lees ik ineens op dit forum hoe het officieel had gemoeten en dat is dus hier niet zo gedaan. Volgens het bedrijf kraait hier geen haan naar, maar ik lig er toch wel wakker van. Want ik lees hier dat ik dus nu een illegale auto heb. Stel nu dat ik ga rondrijden en ik krijg een ernstig ongeluk. Als dan de politie een technisch onderzoek zou doen en blijkt dat het een illegale auto is, dan keert de verzekering volgens mij niet uit....
En stel dat ik het eendje wil verkopen en de koper laat de auto keuren of de koper overkomt wat etc etc.
Ik heb een factuur liggen van het bedrijf waarop staat " vervangen chassis" met daarbij de prijs.
Totaal zou ik 2100 euro moeten betalen voor het vervangen van het chassis, de bodemplaten en wat andere klusjes zoals de remschijven slijpen en een stukje laswerk etc.
1000 euro heb ik al overgemaakt, de rest moet ik nog overmaken. Maar ik begin een heel naar gevoel te krijgen bij dit verhaal.

Rare is dus dat aan de ene kant het een beetje mijn eigen schuld is omdat ik het eendje al uit elkaar gehaald had en kaal aangeleverd heb, maar ik wist gewoonweg niet hoe dat werkte met de RDW. Dat hadden ze wel even mogen vertellen van tevoren.

Er is overigens niets aan te merken op de herkomst van het eendje voor zover ik weet.
Heeft er nog iemand tips?