Voltmeter zakt in tijdens rijden

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Plaats reactie
Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Voltmeter zakt in tijdens rijden

Bericht door Erasmo » di 9 mar, 2010 20:36

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn voltmeter, als ik stilsta en ik geef wat gas dan laadt mijn eend goed bij, voltmeter gaat in het midden van het wit hangen, lampen gaan een tikkie harder branden en mijn multimeter geeft 14,7V over de polen aan.

Maar rijdend zakt de voltmeter vaak in naar de grens tussen rood en halfwit, ligt dit aan de voltmeter zelf of wordt er maar amper bijgeladen tijdens het rijden?

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 9 mar, 2010 20:46

Niks aan de hand, hoort zo.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 9 mar, 2010 21:01

S gewoon ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 9 mar, 2010 21:05

Ok dan :)

Het is sinds de plaatsing van de radio, komt het omdat er een extra verbruiker aanstaat?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 10 mar, 2010 09:52

Ligt er een beetje aan hoe veel watt je radio heeft en hoe hard je hem dan zet.

Ik heb ooit een elektrische kachel in mijn eend gehad en dat werkt in de winter dus niet. Met lichten aan, kachel en radio zakte de meter uiteindelijk gewoon weg tot tegen het rode. Kachel uit en hij kwam weer terug.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 10 mar, 2010 09:55

Gewone radio's (zonder externe versterkers) trekken niet zoveel dat de voltmeter meteen gaat zakken.

Lampen, kachels, blowertjes, ed vreten veel meer stroom. Toevallig H4's gemonteerd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 10 mar, 2010 10:12

vind het anders toch een beetje vreemd dat ie het stilstaand wel doet en tijdens het rijden ineens inzakt. niet dat het heel erg zal zijn zolang ie niet echt tegen het rood aan zakt, maar die van mij stond rijdend toch echt altijd mooi driekwart en juist bij een stoplicht (stationair) zakte die in. is je accu helemaal opgeladen? anders een keer goed aan de lader hangen en kijken of het probleem blijft
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1884
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 10 mar, 2010 10:23

Bij mij had ik ongeveer 't zelfde.
Op een gegeven moment kwam hij niet meer uit 't rode en bleken de koolborstels van m'n dynamo op te zijn.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 10 mar, 2010 11:06

Zitten alle aansluitingen goed vast. En dan met name die van de Dynamo en de Spanningsregelaar.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 10 mar, 2010 13:21

Misschien ligt de v-snaar iets te los, waardoor deze wat slipt als er meer toeren wordt gemaakt.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » wo 10 mar, 2010 13:35

Afgezien van alle wijsheden die hier al te berde zijn gebracht over toegevoegde stroomverbruikers, koolborstels, slechte verbindingen en oude accu's, valt er nog één kleinigheid op te merken. De oorspronkelijk gemonteerde dynamo's (Paris-Rhone, Ducellier) en de latere Femsa's hebben een vrij lage opbrengst. Als je een beetje extra stroom vraagt voor accessoires, schieten ze al gauw tekort. De Iskra dynamo's op de vervangingsmarkt zijn zgn driefasendynamo's. Die hebben ook bij matige toerentallen al een vrij hoge opbrengst. Dat maakt echt een verschil. Jammer genoeg worden de lagertjes in die dingen al vrij gauw rumoerig...

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » do 11 mar, 2010 17:37

Koolborstels en v-snaar zijn beiden goed, het probleem is wel weg na een paar klappen op het dashboard :lol:

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1884
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 11 mar, 2010 18:50

Slechte massa :?: :?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Plaats reactie