Borging achteruit
- kooij014
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 21:01
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Hoe borg ik nu de ring????
Inderdaad was het bij de grote ring in de bak zelf maar hoe borg ik de ring nu zodat het niet nog een keer gebeurd?Charleston 88 schreef:Nog een vraag aan Bleu comme le ciel:
Hoe heb je de ring geborgd?
En gelijk nog een vraag zit er tussen de versnellingsdeksel en de bak nog een pakking of hoort er iets tussen?
Groetjes,
André Kooijman
André Kooijman
- kooij014
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 21:01
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Zit er maar één veer of twee veren onder de deksel?
Hallo,AZL57 schreef:Wordt de ring niet met kleine deukjes langs de rand geborrgd?
Tussen deksel en bak komt vloeibare pakking.
Bij de oude modellen met blikkendeksel is er een krukpakking.
Aan de voorkant zit er een veer onder de versnellingsbak deksel. Echter zit er achteraan een soort gelijk gatje maar daar zet geen veer in. Mijn vraag is klopt dit of moeten er twee veren zijn (één voor en één achter?).
Groetjes,
André Kooijman
André Kooijman
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
veertje
Je zult hem wel weer hebben rijden, maar misschien makkelijk voor anderen.
Alleen aan de voorkant een veertje.
Alleen aan de voorkant een veertje.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- kooij014
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 21:01
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: veertje
Dank je voor je reactie. Inderdaad zit de versnellingsbak weer in elkaar en alles werkt naar behoren.Le Patron schreef:Je zult hem wel weer hebben rijden, maar misschien makkelijk voor anderen.
Alleen aan de voorkant een veertje.
Er zit inderdaad maar één veer onder de versnellingsbak deksel en wel alleen vooraan (zeg maar dicht tegen de motor aan). Hoewel er een soort gelijk gat zit aan de tegenover gestelde kant zit daar geen veer in.
Hierbij een linkje naar een documentje om mijn verhaal wat te ondersteunen javascript:emoticon(':shock:').
https://docs.google.com/fileview?id=0B7 ... OTM2&hl=nl

Groetjes,
André Kooijman
André Kooijman
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
gisteravond heb ik mijn versnellingsbak open gemaakt en daarbij vond ik dat (als ik het goed heb) synchro ring los was gelopen. ik heb alles wer bij elkaar weten te schuiven en die ring er een heel eind op weten te draaien. maar wat mij niet lukte was om de stang van de 4de versnelling te bewegen. die zit echt muur vast. hoort dit zo of heb ik ook nog een anderd probleem.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
de stang van de eerste versnelling en de achteruit kan ik gewoon bewegen.
van de 2 en de 3 kan ik maar minimaal bewegen maar de uitsparing kan ik wel gelijk met die van de 1 krijgen (al dan niet door die van de 1 te bewegen) maar die van de 4 staat de uitsparing een heel eind naar de achterkant van de versnellingsbak. ik denk dus dat ie al wel ingeschakeld is.
de ring heb ik nog niet geborgt omat ik eerst wil weten of alles weer werkt voor het geval ik het verder uit elkaar moet halen om één of andere reden.
verder als ik hem in zin 1 zet kan ik wel de vooruit laten draaien maar niet de achteruit. dan blijft hij steken en kan ik vervolgens alleen weer vooruit draaien of in zijn vrij schuiven (trouwens logisch wan daarvoor zou ik hem in z'n achterui moeten zetten en dat gaat dus ook niet)
van de 2 en de 3 kan ik maar minimaal bewegen maar de uitsparing kan ik wel gelijk met die van de 1 krijgen (al dan niet door die van de 1 te bewegen) maar die van de 4 staat de uitsparing een heel eind naar de achterkant van de versnellingsbak. ik denk dus dat ie al wel ingeschakeld is.
de ring heb ik nog niet geborgt omat ik eerst wil weten of alles weer werkt voor het geval ik het verder uit elkaar moet halen om één of andere reden.
verder als ik hem in zin 1 zet kan ik wel de vooruit laten draaien maar niet de achteruit. dan blijft hij steken en kan ik vervolgens alleen weer vooruit draaien of in zijn vrij schuiven (trouwens logisch wan daarvoor zou ik hem in z'n achterui moeten zetten en dat gaat dus ook niet)
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Ook mijn bak heeft vast gezeten maar heb de sync ring weer vast gezet.
Hoe kan ik de ring nu weer het beste borgen: locktite of een 5 tal keer de rand van de ring omzetten met doorslag en hamer.
Wil niet nog een keer met een vaste bak staan (al weet ik nu wel hoe ik het moeten repareren
Hoe kan ik de ring nu weer het beste borgen: locktite of een 5 tal keer de rand van de ring omzetten met doorslag en hamer.
Wil niet nog een keer met een vaste bak staan (al weet ik nu wel hoe ik het moeten repareren
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer: