Starten ho maar
Starten ho maar
Vandaag wilde mijn eend niet starten. Lampje van de motorolie brandde, benzinemeter en radio deden het ook. Verder niets. Ook geen tik van het startmotorrelais. Geprobeerd om met de slinger te starten, maar dit lukte ook niet. Vliegwiel draaide wel, maar verder geen geluid. Wie weet raad? Dank alvast.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Dat ligt volgens mij maar net aan het merk autoradio, ook in moderne" auto's gaat ie vaak uit tijdens het starten.David schreef:Als je de radio aan hebt en je start valt de radio dan uit?
Zo ja dan is het toch echt de accu.
Blijft de radio gewoon spelen, check dan idd stekkertjes etc.
Greetz David
@ hotz: met de slinger starten lukt niet iedereen, heb je het vaker gedaan? (mij lukte het ook niet en na een flinke klap heb ik het ook niet verder geprobeerd)
Maar zoals Punky zegt: probeer het eens met startkabels...
Eend voor allen, allen voor eend..
Als een accu echt diep ontladen is, lukt starten met start kabels ook niet.
Ik bedoel natuurlijk niet dat de radio even stopt als je start, dat is idd altijd.
Maar de radio valt even weg zodra de startmotor eigenlijk "aan het werk moet" dat is een ander gevoel, zodra je iedere keer de sleutel tot aan het aangrijppunt draait valt de radio uit.
Volgens mij weet iedereen precies wat ik bedoel.
Succes.
Of ben je er al achter?
Echt moeilijk kan het niet zijn.
Greetz David
Ik bedoel natuurlijk niet dat de radio even stopt als je start, dat is idd altijd.
Maar de radio valt even weg zodra de startmotor eigenlijk "aan het werk moet" dat is een ander gevoel, zodra je iedere keer de sleutel tot aan het aangrijppunt draait valt de radio uit.
Volgens mij weet iedereen precies wat ik bedoel.
Succes.
Of ben je er al achter?
Echt moeilijk kan het niet zijn.
Greetz David
-
- Heavy user
he? why not? dan is het toch eigenlijk gewoon alsof de accu van de helpende auto in de eend zit? tenzij de accu echt kortsluiting zou maken, maar dat merk je dan wel. of maak ik nu een denkfout?David schreef:Als een accu echt diep ontladen is, lukt starten met start kabels ook niet.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Beginner