Niet boven de 100km/h
Ik zou eerst de standaarddingen checken:
1. ontsteking (puntjes, bougies en kabels, condensator)
2. maar als je ervan uit gaat dat dit klopt, is 't eerste wat me te binnen schiet: de carburateur???
3. het kan ook aan de brandstofpomp liggen! Loopt ze wel goed op, bijvoorbeeld, deodorant?
4. als de motor wel toeren kan maken in een andere versnelling, ligt 't dan misschien aan aanlopende remmen? Het zou namelijk wel vreemd zijn als je 80 kon rijden in de derde, maar geen 110 in de vierde versnelling (bij een vergelijkbaar toerental dus)...
succes iig.
Jasper
1. ontsteking (puntjes, bougies en kabels, condensator)
2. maar als je ervan uit gaat dat dit klopt, is 't eerste wat me te binnen schiet: de carburateur???
3. het kan ook aan de brandstofpomp liggen! Loopt ze wel goed op, bijvoorbeeld, deodorant?
4. als de motor wel toeren kan maken in een andere versnelling, ligt 't dan misschien aan aanlopende remmen? Het zou namelijk wel vreemd zijn als je 80 kon rijden in de derde, maar geen 110 in de vierde versnelling (bij een vergelijkbaar toerental dus)...
succes iig.
Jasper
Laatst gewijzigd door Jaspersch op wo 7 apr, 2010 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
En tsja, niet boven de 100 km/uur...
Reed ze eerst sneller?
Zo ja: kwestie van losrijden?
Zo nee: kan ze eigenlijk wel heel veel sneller? (zie posts Michiel...)
Een motorswissel kan helpen, al was 't maar om uit te vinden of het aan het blokje ligt.
Niet meer dan een halve dag sleutelen.
Reed ze eerst sneller?
Zo ja: kwestie van losrijden?
Zo nee: kan ze eigenlijk wel heel veel sneller? (zie posts Michiel...)
Een motorswissel kan helpen, al was 't maar om uit te vinden of het aan het blokje ligt.
Niet meer dan een halve dag sleutelen.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Nee!
Doe nou eerst eens een grote beurt! Dat is toch geen porem, blokje in je auto leggen, jaar mee rijden, nooit de kleppen stellen ontsteking niet nalopen en dan maar concluderen dat het aan het blokje ligt. Er is niet voor niets een checklist motorproblemen, heb je die al eens nagelopen? Als je auto raar doet geef je een grote beurt, loop je alles na en het liefst daarna nóg een keer, als je er dán niet uit komt kun je het hier vragen. Nou, als het probleem zich dan nog steeds voordoet, ga dan eens compressie meten of vraag het aan een eendenboer die rekent daar denk ik nog niet eens geld voor, compressie meten.
is toch zonde als zo'n blokje nu wordt afgeschreven terwijl je centrifugaalgewichtjes gewoon vastzitten ofzo
Doe nou eerst eens een grote beurt! Dat is toch geen porem, blokje in je auto leggen, jaar mee rijden, nooit de kleppen stellen ontsteking niet nalopen en dan maar concluderen dat het aan het blokje ligt. Er is niet voor niets een checklist motorproblemen, heb je die al eens nagelopen? Als je auto raar doet geef je een grote beurt, loop je alles na en het liefst daarna nóg een keer, als je er dán niet uit komt kun je het hier vragen. Nou, als het probleem zich dan nog steeds voordoet, ga dan eens compressie meten of vraag het aan een eendenboer die rekent daar denk ik nog niet eens geld voor, compressie meten.
is toch zonde als zo'n blokje nu wordt afgeschreven terwijl je centrifugaalgewichtjes gewoon vastzitten ofzo
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break