Enkele Dynamo-vraagjes???

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 7 jan, 2005 12:58

Daffy schreef:Je krijgt van de week antwoord welke Misubihi dynamo er op kan.
Ik weet niet zo maar van welk type de dynamo af komt , maar dat kan ik dinsdag opzoeken.
Overigens kan je voor het doel waarvoor jij een zwaardere dynamo wilt monteren het beste 2 accu's monteren. Let wel op dat ze dezelfde capaciteit hebben.Ze kunnen zwarder zijn dan de 36 Ah eend aacu.
Ik zal je dan ook een schema sturen met een simpel relais , zodat de accu's zonder problemen geschakeld en geladen kunnen worden , zonder dat je zelf extra handelingen moet uitvoeren.
Daffy
en, al duidelijkeheid??

Greatnix Spookeend

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door aryan » do 20 jan, 2005 13:42

Daffy schreef:Op de AK's van de wegenwacht zaten DS dynamo's gemonteerd, omdat er 2 accu's geladen moesten worden. Het meeste werk is het pas maken van de dynamosteun , de werking is hetzelfde.
daffy
He dat is geinig, wist ik niet, zien die er een beetje hetzelfde uit? Zijn er foto's van?

Ik heb een 55A Bosch dynamo in 'n aca geperst, maar dat gaat maar nèt, idd is aanpassen van steun/dynamo en kapje het meeste werk.

http://library.korridor.se/aryan/Pages/10.html
http://library.korridor.se/aryan/Pages/11.html

Ik laad er trouwens 2 niet identieke accu's mee, de ene (gewone) is een 55Ah startaccu en de andere een 60Ah stand/caravanaccu. Electrisch is dat geen probleem want loodaccu's willen vooral met een vaste spanning geladen worden (ca 14,4) volt en een verschil in laadstroom doet er dan niet toe. Doordat ze bij stilstand gescheiden zijn kunnen ze elkaar ook niet ontladen en is er na de start bijna altijd eentje minder geladen dan de andere.

/Aryan

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 13 okt, 2005 23:11

Spookeend schreef:
Daffy schreef:Je krijgt van de week antwoord welke Misubihi dynamo er op kan.
Ik weet niet zo maar van welk type de dynamo af komt , maar dat kan ik dinsdag opzoeken.
Overigens kan je voor het doel waarvoor jij een zwaardere dynamo wilt monteren het beste 2 accu's monteren. Let wel op dat ze dezelfde capaciteit hebben.Ze kunnen zwarder zijn dan de 36 Ah eend aacu.
Ik zal je dan ook een schema sturen met een simpel relais , zodat de accu's zonder problemen geschakeld en geladen kunnen worden , zonder dat je zelf extra handelingen moet uitvoeren.
Daffy
en, al duidelijkeheid??

Greatnix Spookeend
Weet je al welke type??? :roll: :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten