Visablokje Bouwen
-
- Heavy user
Ik bedoelde twee beste paar carterhelften
Zijn er idd 4, waarvan twee bij elkaar horen Gerard.
Ik wil die dingen best in de diesel leggen, maar ik heb geen bak die groot genoeg is om die carterhelften in te krijgen en dan ook nog eens diesel erbij te gieten! Carb gaat straks in de benzine, misschien later nog in de diesel

Ik wil die dingen best in de diesel leggen, maar ik heb geen bak die groot genoeg is om die carterhelften in te krijgen en dan ook nog eens diesel erbij te gieten! Carb gaat straks in de benzine, misschien later nog in de diesel

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Je moet de carterhelften gewoon redelijk schoon maken en daarna in de vaatwasser op het intensieve programma.
Wordt mooi schoon, daarna wel even de vaatwasser reinigen met van dat schoonmaakspul.
Wordt mooi schoon, daarna wel even de vaatwasser reinigen met van dat schoonmaakspul.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Veelvuldig poster
heb ik ook gedaan tijdje geleden, en mijn moeder maar klagen dat de vaatwasser zo stinktBleu comme le ciel schreef:Je moet de carterhelften gewoon redelijk schoon maken en daarna in de vaatwasser op het intensieve programma.

(heb niet van dat reinigingsspul gebruikt)
greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Heavy user
Ey mn pakkingsset komt maar niet binnen, en wou zo beginnen met carter opbouwen en dichtgooien, maar had nog ff wat twijfels over de oliepomp van de visa; ik heb daar bij geeneen blokje een pakking tussen gevonden (behalve bij de olieleiding naar het filter toe). Moet er verder nergens in het carter een pakking zitten? Ik heb ze niet gevonden iig, alleen dus een vloeibare pakking tussen de carterhelften en een rubberen ringetje bij de oliepompverbinding.
Moet er nog ergens anders vloeibare pakking, of andere pakkingen? Of kan ik vast de blokjes dichtgooien (zonder pakkingset) zometeen?
bedankt!
Moet er nog ergens anders vloeibare pakking, of andere pakkingen? Of kan ik vast de blokjes dichtgooien (zonder pakkingset) zometeen?
bedankt!

MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nope, want tussen de carterhelften en de pomp zit nog een dikke rubber ring, deze zit bij de pakkingset er bij en kun je dus niet monteren als je nu al het blok dicht maakt. Even geduld dus nog. PS dit was het rubber welke ik zelf nl vergeten was, waardoor de oliedruk niet opkwam en uiteindelijk het blok weer uit elkaar moest.

Hier rechts onder in net boven de oliespatplaat is de rubber afdichting goed zichtbaar.En achtee de oliepomp zit er ook nog 1, maar daar heb ik zo geen foto van.

Hier rechts onder in net boven de oliespatplaat is de rubber afdichting goed zichtbaar.En achtee de oliepomp zit er ook nog 1, maar daar heb ik zo geen foto van.
-
- Heavy user
Nog even een paar foto's, zijn er minder dan k dacht te hebben gemaakt 
De koeltunnel, niet mooi geverfd maar dat maakt me niet zoveel uit, zolang t maar niet meer roest. Komt nog wel n tweede laag overheen, die laag moe wel wat mooier worden

En het vliegwiel, waarop ik de starterkrans van n eend heb laten zetten. Ik vroeg me eigenlijk af of ik de koppeling van een eend hier gewoon een op een op kan over zetten, daar heb ik me eigenlijk helemaal niet in verdiept?

Vliegwiel van n visa is wel een stuk lichter dan die van een eend!!

De koeltunnel, niet mooi geverfd maar dat maakt me niet zoveel uit, zolang t maar niet meer roest. Komt nog wel n tweede laag overheen, die laag moe wel wat mooier worden

En het vliegwiel, waarop ik de starterkrans van n eend heb laten zetten. Ik vroeg me eigenlijk af of ik de koppeling van een eend hier gewoon een op een op kan over zetten, daar heb ik me eigenlijk helemaal niet in verdiept?

Vliegwiel van n visa is wel een stuk lichter dan die van een eend!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Hey
ik heb een van mn lagers van de krukas gedeeltelijk gesloopt. Bij het erin persen van de zuigerpen is het lager beschadigd geraakt, en als ik de pen er nu in doe (kost weinig kracht op het stuk waarop ie beschadigd is) draait ie niet soepel.
de foto's:
het kapotte lager:

zoals je ziet is ie echt maar op een héél klein stukje kapot.
De putting op de andere krukas

De mogelijkheden:
1) dit lager op het beschadigde stuk uitkotteren en hiermee gaan rijden.
2) een andere krukas monteren met speling op één big-end
3) een andere krukas monteren met putting op de plek waar die in de lagerschalen moet.
Is één van deze mogelijkheden goed, of moet ik écht deze krukas demonteren en een nieuw lager erin laten persen voor €150,-?
alvast bedankt!!
ik heb een van mn lagers van de krukas gedeeltelijk gesloopt. Bij het erin persen van de zuigerpen is het lager beschadigd geraakt, en als ik de pen er nu in doe (kost weinig kracht op het stuk waarop ie beschadigd is) draait ie niet soepel.

de foto's:
het kapotte lager:

zoals je ziet is ie echt maar op een héél klein stukje kapot.
De putting op de andere krukas

De mogelijkheden:
1) dit lager op het beschadigde stuk uitkotteren en hiermee gaan rijden.
2) een andere krukas monteren met speling op één big-end
3) een andere krukas monteren met putting op de plek waar die in de lagerschalen moet.
Is één van deze mogelijkheden goed, of moet ik écht deze krukas demonteren en een nieuw lager erin laten persen voor €150,-?
alvast bedankt!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break