restauratue Charlie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

restauratue Charlie

Bericht door bartvds » za 24 apr, 2010 19:06

Ik ga proberen van wat foto's te posten van de restauratie van Charlie:


Afbeelding
Zo zag hij eruit voor ik begon, chassis was al een tijdje op het randje en een fikse noodstop was er blijkbaar teveel aan, sturen ging plots zwaar en er moest dus duidelijk direkt iets aan gedaan worden, chassisbalken vooraan aan de motor waren er het ergst aan toe -> bijna volledig weggerot links en rechts

Afbeelding
Afbeelding
Na de afbraak :cry: , de koets wordt gerepareerd waar nodig (nieuwe bodemplaten, nieuwe dorpels, nieuwe kofferbodem en hier en daar nog wat ander laswerk), wordt daarna gezandstraald en geprimed en kan dan terug naar de spuiter, de kleuren zijn inderdaad niet origineel Charleston bordeaux/zwart maar dit werd gedaan door de vorige eigenaar, ik ga hem wel terug in deze kleuren laten spuiten omdat ik alle aanbouwstukken (deuren, motorkap, enz.) hergebruik (ga deze in een latere fase restaureren/herspuiten), ik vind deze kleuren trouwens ook wel mooi hoor, is iets bleker maar blinkt als een spiegel (metallic verf hé)


Afbeelding
Afbeelding
Oud rollend chassis, mijn zoon van 8 vind het wel leuk, zo'n groot skateboard, ga direkt alles nakijken/ reviseren/ repareren/ restaureren/ vervangen , sowieso vervang ik alle bouten, rondellen, rubbers, dichtingen enz. door nieuwe. Het is namelijk de bedoeling dat hij er weer vele kilometers tegen kan (gebruik hem dagelijks en doe er echt alles mee)


Afbeelding
Het nieuw galva chassis van Citroparts :D Ziet er prachtig uit!!! Binnenkant wordt goed ingespoten met Tectyl gezet, buitenkant ga ik niets aan doen, is wel mooi zo
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

restauratie assen

Bericht door bartvds » za 24 apr, 2010 19:32

Afbeelding
Zo komen de assen van het oude chassis, bij de achteras heb ik het aangekoekte vuil al wat afgekuist. De vooras wordt na reiniging ook nog nagekeken, gaan al zeker nieuwe fusees in, zal de rubbers aan de aandrijfassen ook nog vervangen denk ik.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De achteras ontroest tot op het metaal, met de staalborstel op de boormachine gaat dit wel goed maar ben er toch een tijdje mee bezig geweest


Afbeelding
Afbeelding
De achteras na RX5 en RX10 behandeling, prachtig resultaat vind ik, kan zo weer wat jaartjes dienst doen


Afbeelding
Achteras klaar om op chassis te zetten


Afbeelding
Afbeelding
Nieuwe benzine- en remleiding gelegd, is wel mooi dat koper!


Afbeelding
Afbeelding
Achteras en benzinetank teruggeplaatst, nieuwe achterremsets gekocht en geplaatst, heb trouwens een oplossing voor de afregeling van die excentrieken onderaan in de remschoenen, een vriend heeft daar een tool voor die ik kan gebruiken, ga dus toch de oude excentrieken gebruiken in plaats van de nieuwe niet-excentrische stukken


Afbeelding
Afbeelding
Veerpotten teruggeplaatst, potten zelf waren nog in zeer goede staat, enkel ontroest en gespoten in zwart metallic, verder alles nieuw behalve de trekstangen
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 24 apr, 2010 20:53

Ziet er goed uit.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 24 apr, 2010 22:03

Wow...

Prachtig!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » za 24 apr, 2010 22:10

Ziet er mooi uit zeg!

Maarre, dat galva chassis, dat hoeft echt niet aan de binnenkant behandeld te worden, dat roest echt niet.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » za 24 apr, 2010 22:30

Ben nu bezig met de vooras te reinigen, en tussendoor ben ik ook de motor terug aan het opbouwen, moet wel nog een andere koppeling bestellen want degene die ik nu heb past er niet op, moet oude type zijn.

Willem2: galva roest inderdaad niet maar tectyl is maar om zeker zeker te zijn
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 25 apr, 2010 08:16

Het hangt er volgens mij van af welk chassis het is. Als het een chassis is naar origineel model heeft de zink volgens mij moeite om overal tussen te komen. De galva chassis uit "duitsland" hebben een ander binnen werk. Dit is wat ik van een eendenboer begreep, hij adviseerde ook om een origineel gegalvaniseerd chassis te behandelen. En och, van tectyl aan de binnenkant glimt hij niet minder ;)

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » zo 25 apr, 2010 08:35

Das dan ook weer waar
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 25 apr, 2010 08:51

Goed bezig!!! :lol:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » zo 25 apr, 2010 15:02

Afbeelding
Afbeelding
Motorblokje tot nu toe, wacht enkel nog op de koppeling, dan kan de versnellingsbak er weer tegen en als de vooras af is kan hij terug op het chassis
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 25 apr, 2010 15:57

Goed bezig!! Ziet er allemaal erg strak uit!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 25 apr, 2010 16:46

bartvds schreef:Afbeelding
:shock: wauw, als nieuw! wat zal dat een hoop werk geweest zijn. respect!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » zo 25 apr, 2010 18:55

Vooral het ontvetten is een heel smerig werkje, het motorblok was echt één grote vettige smurrie, ik heb voor de rest alles wat opgekuist, alle ijzeren delen ontroest en herspoten zoals de behuizing, klepdeksels enz.), veel dingen vervangen (zoals oliekoeler, olievulpijp en alle dichtingen), motortje liep ervoor zeer goed en zal dat straks ook weer doen hoop ik.

Het is alleszins een smerig maar dankbaar werkje,

Groeten, Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 25 apr, 2010 20:07

Ziet er goed uit.

En zal het vast nog wel doen. Van een beetje verf en kuiswerk gaan ze echt niet weigeren. Of je moet iets verkeerd hebben afgesteld. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » zo 25 apr, 2010 22:00

't is dat dat ik bedoel, dat ik hoop dat ik alles goed terug ineengezet heb, maar zal wel hé, is leuk zo alles terug in elkaar kunnen knutselen
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Plaats reactie