restauratue Charlie
Ben nu aan de vooras bezig, is volledig uit elkaar, armen zijn al geschuurd en gaan eerst in de RX5 en dan in de RX10, vooras zelf daarna ook, spoorstangen moet ik ook nog schuren en daarna behandelen, dan het stuurhuis terug opbouwen en alles op het chassis monteren.
Tegen dat dat klaar is hoop ik dat ik mijn (juiste) koppeling heb (had het nieuw type besteld en moet oude type zijn), dan kan de versnellingsbak tegen de motor en kan ik de rest van de motor verder opbouwen (nieuwe remschijven, de remklauwen heb ik al gerestaureerd/gereviseerd, carburator moet nog gereinigd worden, luchtfilter, enz.)
En dan is het rollend chassis af en kan het motortje terug gestart worden
Koets is trouwens nog niet klaar, maar heb nu toch nog genoeg te doen
Bart
Tegen dat dat klaar is hoop ik dat ik mijn (juiste) koppeling heb (had het nieuw type besteld en moet oude type zijn), dan kan de versnellingsbak tegen de motor en kan ik de rest van de motor verder opbouwen (nieuwe remschijven, de remklauwen heb ik al gerestaureerd/gereviseerd, carburator moet nog gereinigd worden, luchtfilter, enz.)
En dan is het rollend chassis af en kan het motortje terug gestart worden
Koets is trouwens nog niet klaar, maar heb nu toch nog genoeg te doen
Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
euhhh ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je op een schijvenbak (van een 2cv6) altijd een nw type koppeling nodig..... weet je zeker dat je t oude type nodig hebt?? die heb je trouwens tegenwoordig ook met diafragma i.p.v. 3 vingers, koppelt wat soepeler.bartvds schreef: Tegen dat dat klaar is hoop ik dat ik mijn (juiste) koppeling heb (had het nieuw type besteld en moet oude type zijn), dan kan de versnellingsbak tegen de motor en kan ik de rest van de motor verder opbouwen (nieuwe remschijven
Bart
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
ja hoe leg ik het best uit, mijn koppeling met 3 vingers is ondertussen inderdaad vervangen door een diafragmatype maar de koppeling verschilt toch met die van de laatste 2pk's. op mijn vliegwiel staan de bouten netjes verdeeld over de totale buitenzijde en bij de nieuwste type koppeling staan de bouten dichter per twee bij elkaar, begrijp je het zo?
kan het niet anders uitleggen, zal anders eens een foto maken
kan het niet anders uitleggen, zal anders eens een foto maken
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
idd een schijvenbak kan met dik en dun vliegwiel en een trommelbak alleen met dik vliegwiel (of eigenlijk heeft het niet veel te maken met schijven of trommels, maar met de prise as. de prise as met lange splines (standaard gemonteerd op de schijvenbakken) kan op dik en dun vliegwiel.Michiel van G. schreef:Mijn Dyane heeft ook een drie vinger koppeling met dik vliegwiel met schijvenbak. Dus het kan wel.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction