Startprobleem na plaatsen nieuwe 123 ontsteking
Startprobleem na plaatsen nieuwe 123 ontsteking
Hallo
ik heb de nieuwe elektronische ontsteking geplaatst, led lichtje pinkt bij draaien,
carbu volledig uitgekuist, voor plaatsen ontsteking
maar hij draait, enkel met remreiniger, en dan moet de shock half open en gas geven, maar draait 2min en valt dood, en dan enkel terug te starten met remreiniger,
ervoor starte hij met volledig versleten visplatines.
geen logica?
Heeft iemand dit nog gehad?
ik heb de nieuwe elektronische ontsteking geplaatst, led lichtje pinkt bij draaien,
carbu volledig uitgekuist, voor plaatsen ontsteking
maar hij draait, enkel met remreiniger, en dan moet de shock half open en gas geven, maar draait 2min en valt dood, en dan enkel terug te starten met remreiniger,
ervoor starte hij met volledig versleten visplatines.
geen logica?
Heeft iemand dit nog gehad?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Als hij/zij wel loopt met remmenreiniger, is de ontsteking goed, het is duidelijk een carburateur probleem, heb je de vlotterhoogte wel gecontroleeerd?
Dus, carbu nogmaals openmaken en kijken of je alles goed hebt teruggezet en schoongemaakt, de vlotterhoogte kun je op de volgende manier afstellen; carburateurdeksel omdraaien en het hart van de vlotters moet op 18 mm van de pakking zitten, is te verstellen door het lipje waaraan de afsluiter zit, voorzichtig te verbuigen, als er tussen beide vlotters een verschil is, voorzichtig de armpje's verbuigen tot de juiste waarde is bereikt!
Succes!
Dus, carbu nogmaals openmaken en kijken of je alles goed hebt teruggezet en schoongemaakt, de vlotterhoogte kun je op de volgende manier afstellen; carburateurdeksel omdraaien en het hart van de vlotters moet op 18 mm van de pakking zitten, is te verstellen door het lipje waaraan de afsluiter zit, voorzichtig te verbuigen, als er tussen beide vlotters een verschil is, voorzichtig de armpje's verbuigen tot de juiste waarde is bereikt!
Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Heavy user
zitten die asjes, waar de magneetjes over heen geschoven moeten worden goed vast?
verder is het raadzaam om de 123 met een stroboscoop af te stellen (net als puntjes trouwens). het is neem ik aan een standaard 123? anders zou die wellicht op een verkeerde afstelling kunnen staan?
verder is het raadzaam om de 123 met een stroboscoop af te stellen (net als puntjes trouwens). het is neem ik aan een standaard 123? anders zou die wellicht op een verkeerde afstelling kunnen staan?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction