" mijn geit staat scheef "

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
celis
Beginner
Beginner

" mijn geit staat scheef "

Bericht door celis » zo 9 mei, 2010 22:24

hallo , Mijn auto staat lager langs de stuur zijde vergeleken met de passagierszijde , hoe kan Ik dit wegwerken , in de lengte van de auto is het goed maar het probleem zit in de breete van de auto . Is dit te regelen met de veerpot ( en de trekstangen ) ? Kan Ik aan de stuurzijde de stangen regelen door ze korter te maken ? Graag jullie hulp a.u.b. MVG Marc

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 10 mei, 2010 06:36

Dit is inderdaad af te stellen door de trekstangen te verstellen. Let wel op dat deze mogelijk gangbaar gemaakt moeten worden.

Als je het topic over verlagen opzoekt, dan staat beschreven hoe je dit moet doen. Want principe is hetzelfde.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 10 mei, 2010 19:47

En je kunt de stangen alleen verdraaien als de wielen van de grond zijn. Dus opkrikken, beetje verstellen en weer meten. Succes.
Ik heb eens een belgische eend uit 1961 kunnen kopen die hing ook scheef, de eigenaar had een gietijzeren verwarmings radiator in de bak liggen aan de andere kant zodat de wagen recht stond ook een optie ;-)
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 mei, 2010 22:13

mijn eend stond op de duur ook een beetje scheef, na demontage van de potten viel het mij op dat de rubbers aan de bestuurderszijde verder versleten waren dan de passagierszijde, zo ook kantelmes.

celis
Beginner
Beginner

Bericht door celis » ma 10 mei, 2010 23:23

Dank U voor de uitleg , Ik zal eerst regelen anders een radiator kopen :lol: :lol:

Plaats reactie