Probleem Wieldop
-
- Regelmatige poster
Probleem Wieldop
goeienavond,
Bij onze eend thuis rammelt 1 wieldop heel erg omdat ie loszit, maar ik merkte dat het moertje wat in de velg geklikt zit los is gekomen en meedraait. Hoe krijg ik dit opgelost?
Bij onze eend thuis rammelt 1 wieldop heel erg omdat ie loszit, maar ik merkte dat het moertje wat in de velg geklikt zit los is gekomen en meedraait. Hoe krijg ik dit opgelost?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Ik denk dat 't probleem iets lastiger is..
De velg zal nog op de eend zitten en om de wielmoeren los te halen moet eerst de sierdop er af.
Je kunt voorzichtig proberen iets tussen wieldop en velg te duwen zodat er wat spanning op de bout staat, met een beetje geluk draait de moer niet meer mee.
Als laatste redmiddel kun je ook de boutkop wegboren.
De velg zal nog op de eend zitten en om de wielmoeren los te halen moet eerst de sierdop er af.
Je kunt voorzichtig proberen iets tussen wieldop en velg te duwen zodat er wat spanning op de bout staat, met een beetje geluk draait de moer niet meer mee.
Als laatste redmiddel kun je ook de boutkop wegboren.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Ga er maar van uit dat het een wieldop gaat kosten. Uitboren van die rvs bout wordt moeizaam, want die rammelt mee tijdens het boren. Het is kiezen. Een halve dag klooien om de wieldop te sparen, of de wieldop dubbelvouwen, het wiel demonteren en daarna met griptang en moersleutel de bout van de kooimoer verlossen.
Laat tijdens het boren iemand met een pompentang de bout tegenhouden zodat deze niet meedraait.
Maar probeer eerst met een wig/beitel ofzo wat spanning op de wieldeksel te zetten en dan opnieuw te draaien, met een beetje geluk zet de kooimoer zich nog een beetje vast in het vierkante velggat.
Maar probeer eerst met een wig/beitel ofzo wat spanning op de wieldeksel te zetten en dan opnieuw te draaien, met een beetje geluk zet de kooimoer zich nog een beetje vast in het vierkante velggat.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
wieldop
gewoon met een slijptol een taartpunt uit de wieldop slijpen, dop draaier naar de wielmoer één voor één, nieuwe of gebruikte dop met bout en kooimoer kopen bij de eendenboer in de buurt. klaar voor een tientje. Niet moeilijk doen
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
wieldop
hamer en beitel gaat natuurlijk ook. Eendenboeren sturen ook onderdelen op.......