Oriënteren aanschaf goedkope eend/geit
Wat zeggen we van deze Dyane?
Ziet er op het eerste zicht nog wel proper uit. En staat niet zo ver van mij. Duurder dan 1 uit buitenland te halen maar ik heb niet het risico van niet thuis te raken, noch van het importeren...
Hij heeft een kapotte Bielle (dus drijfstang ofzoiets? Ik ken het Franse woord wel maar kan er geen beeld op kleven). Valt hier nog mee te rijden? Ik zou een 60km moeten tot bij mij thuis. Of slepen?
Ziet er op het eerste zicht nog wel proper uit. En staat niet zo ver van mij. Duurder dan 1 uit buitenland te halen maar ik heb niet het risico van niet thuis te raken, noch van het importeren...
Hij heeft een kapotte Bielle (dus drijfstang ofzoiets? Ik ken het Franse woord wel maar kan er geen beeld op kleven). Valt hier nog mee te rijden? Ik zou een 60km moeten tot bij mij thuis. Of slepen?
Groeten,
Pieter
Pieter
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
drijfstang of hele krukas, is in principe einde oefening. er zal dan een ander in moeten. wat betekend blok eruit en uit elkaar. Op zich geen rocket science, maar een beetje ervaring/technisch inzicht is handig. kosten denk ik ca 300 voor een nieuwe krukas. andere optie is een tweedehands blok scoren voor ca 100 a 200 euro en dat er in lepelen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Is natuurlijk wel een dilemma dan. Anderzijds kan ik dan beter (lees:goedkoper) uitkijken voor eend met goede motor die wel draait zonder tikken.
Als ik het echter zelf vervang dan weet ik wel dat het vervangen is, én goed is voor de toekomst.
Hmm.... nog eens over nadenken. Probleem is uiteraard ook dat ik een enorme schrik heb om een blok open te gooien (heb ik nog nooit gedaan dus durf ik dat niet zo goed )
Als ik het echter zelf vervang dan weet ik wel dat het vervangen is, én goed is voor de toekomst.
Hmm.... nog eens over nadenken. Probleem is uiteraard ook dat ik een enorme schrik heb om een blok open te gooien (heb ik nog nooit gedaan dus durf ik dat niet zo goed )
Groeten,
Pieter
Pieter
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
tsja, een niet tikkend blok kan ook elk ogenblik gaan tikken natuurlijk. een tweedehandsblok erin lepelen is makkelijker dan een chassiswissel, wat je blijkbaar wel aan durft?
ik ben toch bang dat als je een goedkope eend wilt je er tenminste IETS zelf aan zult moeten doen, anders zullen ze in de regel niet goedkoop zijn. een ander blok is over het algemeen goed te krijgen en makkelijk zonder speciaal gereedschap te wisselen. (als je een chassiswissel zou doen, moet je bijvoorbeeld ook al je blok er uit halen en op het nieuwe chassis weer in bouwen.
laswerk zou ik me veel meer zorgen over maken. is duur om te laten doen en vergt toch behoorlijke ervaring EN een goed lasapparaat om het zelf te doen.
Ik wil niet zeggen dat je deze auto zou moeten kopen, maar een eend vinden voor ca 800 euro zonder werk gaat je zo goed als niet lukken! dus of je handen laten wapperen of er toch van af zien.
ik ben toch bang dat als je een goedkope eend wilt je er tenminste IETS zelf aan zult moeten doen, anders zullen ze in de regel niet goedkoop zijn. een ander blok is over het algemeen goed te krijgen en makkelijk zonder speciaal gereedschap te wisselen. (als je een chassiswissel zou doen, moet je bijvoorbeeld ook al je blok er uit halen en op het nieuwe chassis weer in bouwen.
laswerk zou ik me veel meer zorgen over maken. is duur om te laten doen en vergt toch behoorlijke ervaring EN een goed lasapparaat om het zelf te doen.
Ik wil niet zeggen dat je deze auto zou moeten kopen, maar een eend vinden voor ca 800 euro zonder werk gaat je zo goed als niet lukken! dus of je handen laten wapperen of er toch van af zien.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik hou mijn ogen maar open uiteraard
En ik heb absoluut geen schrik om mijn handen vuil te maken, dat is de reden dat ik een Geit wil, om iets te doen te hebben. Maar hier zit alle kennis, dus het lijk me absurd om een Geit te kopen waarvan ik denk dat ze 'goed' is voor weinig geld en dat jullie achteraf zeggen: 'je hebt een lijk gekocht'. Kapotte bielle bekeek ik als kapotte motor. Maar is blijkbaar niet over en uit dan
Ik ga sowieso uit van een chassiswissel dus dat is geen paniek, en zo'n dingen wijzen vaak zichzelf uit. Terwijl een motor uit elkaar halen, volgens mij (??) toch andere koek is. Veel secuurder en je kan heel je blok slopen als je iets verkeerd doet. Daarom dat ik wat huiveringwekkend sta tegenover krukas vervangen.
Andere motor er in lepelen ligt voor mij moeilijker, want je weet ook niet wat voor staat het nieuwe blok heeft dan. Geef dan liever meteen wat meer uit dan dat ik binnen een jaar opnieuw met dezelfde problemen zit.
@Jerre: hoe was de toestand van die eend toen? Want je hebt hem klaarblijkelijk niet genomen. Vooral de prijs is interessant. Aanschaffen, kleinigheidjes in orde maken, blokje fixen, eventueel chassiswissel (in die volgorde zou het dus zijn) en je hebt een geit die weer wat jaartjes mee kan én je hebt toch de kosten kunnen spreiden .
En ik heb absoluut geen schrik om mijn handen vuil te maken, dat is de reden dat ik een Geit wil, om iets te doen te hebben. Maar hier zit alle kennis, dus het lijk me absurd om een Geit te kopen waarvan ik denk dat ze 'goed' is voor weinig geld en dat jullie achteraf zeggen: 'je hebt een lijk gekocht'. Kapotte bielle bekeek ik als kapotte motor. Maar is blijkbaar niet over en uit dan
Ik ga sowieso uit van een chassiswissel dus dat is geen paniek, en zo'n dingen wijzen vaak zichzelf uit. Terwijl een motor uit elkaar halen, volgens mij (??) toch andere koek is. Veel secuurder en je kan heel je blok slopen als je iets verkeerd doet. Daarom dat ik wat huiveringwekkend sta tegenover krukas vervangen.
Andere motor er in lepelen ligt voor mij moeilijker, want je weet ook niet wat voor staat het nieuwe blok heeft dan. Geef dan liever meteen wat meer uit dan dat ik binnen een jaar opnieuw met dezelfde problemen zit.
@Jerre: hoe was de toestand van die eend toen? Want je hebt hem klaarblijkelijk niet genomen. Vooral de prijs is interessant. Aanschaffen, kleinigheidjes in orde maken, blokje fixen, eventueel chassiswissel (in die volgorde zou het dus zijn) en je hebt een geit die weer wat jaartjes mee kan én je hebt toch de kosten kunnen spreiden .
Groeten,
Pieter
Pieter
Oeps... ik heb me van link vergist... Die Dyane mag trouwens mee voor 600,- euro.
Die met de kapotte Bielle is deze
Ik had blijkbaar nog de verkeerde link in 'copy paste' steken
Die Dyane staat maar op 5km van mij thuis en die motor zou nog wel draaien.
Die met de kapotte Bielle is deze
Ik had blijkbaar nog de verkeerde link in 'copy paste' steken
Die Dyane staat maar op 5km van mij thuis en die motor zou nog wel draaien.
Groeten,
Pieter
Pieter
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
tsja wat is over en uit? alles is te fixxen natuurlijkBunny schreef:Ik hou mijn ogen maar open uiteraard
En ik heb absoluut geen schrik om mijn handen vuil te maken, dat is de reden dat ik een Geit wil, om iets te doen te hebben. Maar hier zit alle kennis, dus het lijk me absurd om een Geit te kopen waarvan ik denk dat ze 'goed' is voor weinig geld en dat jullie achteraf zeggen: 'je hebt een lijk gekocht'. Kapotte bielle bekeek ik als kapotte motor. Maar is blijkbaar niet over en uit dan
ja maar dat is wat ik met mijn eerste zin bedoelde... wat is het verschil tussen een los blok kopen (en die in die auto zetten) en een eend met een blok erin kopen? die kunnen toch allebei binnen een paar 1000 km in elkaar draaien?Bunny schreef:
Ik ga sowieso uit van een chassiswissel dus dat is geen paniek, en zo'n dingen wijzen vaak zichzelf uit. Terwijl een motor uit elkaar halen, volgens mij (??) toch andere koek is. Veel secuurder en je kan heel je blok slopen als je iets verkeerd doet. Daarom dat ik wat huiveringwekkend sta tegenover krukas vervangen.
Andere motor er in lepelen ligt voor mij moeilijker, want je weet ook niet wat voor staat het nieuwe blok heeft dan. Geef dan liever meteen wat meer uit dan dat ik binnen een jaar opnieuw met dezelfde problemen zit.
begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het zeker niet lullig, maar ik krijg een beetje de indruk dat je daar een beetje zorgen over maakt (als het blok maar goed is, preventief een chassiswissel...) als ik dat zo hoor denk ik: flink doorsparen en een "goede" eend kopen.
of dus een niet te dure eend kopen (zoiets als waar je eerder mee kwam) en tsja dan loop je het risico dat het blok er een keer mee ophoudt... so be it! dat hou je toch met eendrijden. je krijgt geen garanties als je eend rijdt. ik rij al bijna een ton met een oud lijk dat het nog steeds goed doet, maar voor het zelfde geld houdt ie er morgen mee op en voor het zelfde geld had ie er 3 jaar geleden al mee opgehouden...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Mjah, je snapt niet wat ik bedoel (wat wel te snappen is hoor ). En het is eigenlijk ook niet zo eenvoudig te typen wat ik bedoel, maar toch proberen
Pak ik vind 2 eenden voor 500,- euro.
Eend 1 heeft een goede motor, allé, niet tikkend.
Eend 2 heeft een kapotte motor, dus tikkend.
Dan koop ik liever eend 1 Als echter eend 2 maar 400,- euro kost ofzo, dan zou het een goede keuze zijn om eend 2 te kopen en er paar honderd euro in te steken zodat ik meteen wéét dat de motor goed is. Terwijl als ik dan in eend 2 een ruilmotor steek weet ik nog steeds niet waaraan en waaraf, vind ik dan risico pakken. Allé, op den duur blijf je bezig .
Pak ik vind 2 eenden voor 500,- euro.
Eend 1 heeft een goede motor, allé, niet tikkend.
Eend 2 heeft een kapotte motor, dus tikkend.
Dan koop ik liever eend 1 Als echter eend 2 maar 400,- euro kost ofzo, dan zou het een goede keuze zijn om eend 2 te kopen en er paar honderd euro in te steken zodat ik meteen wéét dat de motor goed is. Terwijl als ik dan in eend 2 een ruilmotor steek weet ik nog steeds niet waaraan en waaraf, vind ik dan risico pakken. Allé, op den duur blijf je bezig .
Groeten,
Pieter
Pieter
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
idd, dan heb je gelijk. in mijn ogen moet eend 2 dan bijna wel een ander nadeel hebben als bijv een rot chassis of koets. zo bedoelde ik hert meer. helaas zijn eenden steeds duurder aan het worden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction