Mehari viel stil en wil nu niet meer starten.
Mehari viel stil en wil nu niet meer starten.
Hallo allen,
Ik ben nieuw hier en hoop hier liefhebbers te treffen die me kunnen helpen.
Na de winterstop heb ik enige tijd geleden de Mehari opnieuw van stal gehaald. Hij startte prima maar ik ondervond dat ik tijdens het rijden de choke altijd lichtjes moest uittrekken anders zou hij stationair niet blijven draaien. Zo heb ik enige weken (lees een 50km vermoed ik) rondgereden, wetende dat ik daar natuurlijk eens moest laten naar kijken... Vorige week viel de Mehari tijdens een ritje dan plotseling stil en kreeg ik hem niet meer aan de praat.
De startmotor draait mooi rond maar hij wil niet meer aanslaan.
Iemand hier een idee wat het probleem zou kunnen zijn en of er een oorzakelijk verband is met het feit dat ik de choke altijd wat moest uittrekken?
Alvast bedankt !
Peter
Ik ben nieuw hier en hoop hier liefhebbers te treffen die me kunnen helpen.
Na de winterstop heb ik enige tijd geleden de Mehari opnieuw van stal gehaald. Hij startte prima maar ik ondervond dat ik tijdens het rijden de choke altijd lichtjes moest uittrekken anders zou hij stationair niet blijven draaien. Zo heb ik enige weken (lees een 50km vermoed ik) rondgereden, wetende dat ik daar natuurlijk eens moest laten naar kijken... Vorige week viel de Mehari tijdens een ritje dan plotseling stil en kreeg ik hem niet meer aan de praat.
De startmotor draait mooi rond maar hij wil niet meer aanslaan.
Iemand hier een idee wat het probleem zou kunnen zijn en of er een oorzakelijk verband is met het feit dat ik de choke altijd wat moest uittrekken?
Alvast bedankt !
Peter
-
- Heavy user
ik zou beginnen met de carburateur eens open te halen en alle sproeiers te demonteren (1 voor 1 is misschien het handigst) en deze door te blazen!
zie ook het topic van wolfman vrij recent die had dezelfde problemen. is bij hem plots weer over gegaan, maar hoogstwaarschijnlijk een vuiltje in de sproeier.
btw ik ga er nu wel van uit dat kleppen, ontsteking ed in orde zijn!
zie ook het topic van wolfman vrij recent die had dezelfde problemen. is bij hem plots weer over gegaan, maar hoogstwaarschijnlijk een vuiltje in de sproeier.
btw ik ga er nu wel van uit dat kleppen, ontsteking ed in orde zijn!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Nou, ik zou om te beginnen even systematisch zoeken. Heb je compressie? Is er een vonk? Zo ja, komt er benzine naar de carburateur? En ten vierde kun je de carburateur eens open schroeven. Het zou toch zonde van het geschroef zijn als je met rotte bougiekabels, niet sluitende contactpuntjes, lucht in de benzineleiding of een kapotte benzinepomp zit...
-
- Heavy user
zoals ik in mijn btw ook al melde...
gezien het feit dat ie het de eerste 50km wel deed lijkt me stug dat er ineens geen compressie meer zou zijn. benzine pomp is idd wel een goede om eerst even te testen. maar je carb even open schroeven en sproeiers doorblazen is toch ook zo gedaan? heb gisteravond nog ca 5 keer carb opengehaald, sproeierbezetting gewisseld, test gereden en weer gewisseld etc. echt fluitje van een cent.
gezien het feit dat ie het de eerste 50km wel deed lijkt me stug dat er ineens geen compressie meer zou zijn. benzine pomp is idd wel een goede om eerst even te testen. maar je carb even open schroeven en sproeiers doorblazen is toch ook zo gedaan? heb gisteravond nog ca 5 keer carb opengehaald, sproeierbezetting gewisseld, test gereden en weer gewisseld etc. echt fluitje van een cent.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Hoi,
de brandstof in de leiding vanaf de tank is terug gestroomd naar de tank, je hebt de vlotterkamers in de carburateur leeg gereden, de brandstofpomp heeft de leiding en de vlotterkamers nog niet vol gepompd. Met de laatste brandstof uit de vlotterkamers is er ook wat vuil mee gekomen dat de sproeier(s) heeft verstopt.
Dus, sproeiers (en de rest van de carburateur) schoonmaken en doorstarten tot de pomp de vlotterkamers weer vol gepompd heeft.
Succes!
de brandstof in de leiding vanaf de tank is terug gestroomd naar de tank, je hebt de vlotterkamers in de carburateur leeg gereden, de brandstofpomp heeft de leiding en de vlotterkamers nog niet vol gepompd. Met de laatste brandstof uit de vlotterkamers is er ook wat vuil mee gekomen dat de sproeier(s) heeft verstopt.
Dus, sproeiers (en de rest van de carburateur) schoonmaken en doorstarten tot de pomp de vlotterkamers weer vol gepompd heeft.
Succes!
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
- André Post
- Heavy user
Hoeft er niet uit, alleen deksel er af.
Kan je meteen zien of je wel benzine krijgt en hoe veel vuil in de vlotterkamers zit.
De sproeiers zijn messing schroefjes onder in de vlotterbakjes.
In het rechter bakje, als je er voor staat, zit de sproeier verstopt in het gat onder in.
Te bereiken door de stop aan de buitenzijde te verwijderen.
De stationair sproeier zit aan de buiten voorzijde.
Kan je meteen zien of je wel benzine krijgt en hoe veel vuil in de vlotterkamers zit.
De sproeiers zijn messing schroefjes onder in de vlotterbakjes.
In het rechter bakje, als je er voor staat, zit de sproeier verstopt in het gat onder in.
Te bereiken door de stop aan de buitenzijde te verwijderen.
De stationair sproeier zit aan de buiten voorzijde.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Bedankt allemaal !
de mehari rijdt terug !
Zou het kunnen dat de luchtfilter behuizing los zat op de carbu en daardoor lucht zoog of heeft dit er niets mee te maken?
Ik heb de luchtfilter van de carburateur gehaald, wat WD 40 in de carb gespoten en de luchtfilter opnieuw vastgezet met een nieuwe aantrekbeugel (of hoe noem je dat?). Hij startte vrijwel onmiddellijk en rijdt opnieuw als een zonnetje zonder dat ik de choke dien half open te zetten.
Nogmaals dank voor jullie medewerking!
Peter
de mehari rijdt terug !
Zou het kunnen dat de luchtfilter behuizing los zat op de carbu en daardoor lucht zoog of heeft dit er niets mee te maken?
Ik heb de luchtfilter van de carburateur gehaald, wat WD 40 in de carb gespoten en de luchtfilter opnieuw vastgezet met een nieuwe aantrekbeugel (of hoe noem je dat?). Hij startte vrijwel onmiddellijk en rijdt opnieuw als een zonnetje zonder dat ik de choke dien half open te zetten.
Nogmaals dank voor jullie medewerking!
Peter