mehari bouwen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik begrijp niet dat je met zo'n gammel Dyane chassis nog verder gaat werken (kloten?) Een goede Mehari brengt al snel rond de 6000 Euro op. Voor dat werk moet je wel een goed chassis hebben.
Bespaar ook niet op het subframe, zet er een RVS subframe op. Kost wat meer maar is duurzaam.
Bespaar ook niet op het subframe, zet er een RVS subframe op. Kost wat meer maar is duurzaam.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
gegalvaniseerde subframes kosten 1.080 euro, nieuw chassis 800 euro. voor dat bedrag wil ik de hele mehari bouwen. en wat hij straks waard zou kunnen zijn is op dit moment voor mij niet zo interessant want de mehari wordt een blijvertje. en als er over een paar jaar een ander chassis onder moet, dan zal het wel een gegalvaniseerde worden. maar de huidige ziet er nog goed uit, dus waarom zou ik iets repareren wat niet stuk is?
oftewel, laat mij maar lekker kloten
.
oftewel, laat mij maar lekker kloten

2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
gebruik alsjeblieft geen hammerite om het chassis te lakken... Onder de hammerrite roest het gewoon door en is het straks echt over.
Beter is het chassis kaal te halen, het te behandelen met menie (mits kaal!) en het dan gewoon met een harde industrielak te lakken. eventueel dan nog een anti-steenslag laag erover heen tegen -juist- steentjes en het blijft veel langer goed.
Beter is het chassis kaal te halen, het te behandelen met menie (mits kaal!) en het dan gewoon met een harde industrielak te lakken. eventueel dan nog een anti-steenslag laag erover heen tegen -juist- steentjes en het blijft veel langer goed.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
onder welke lak roest het niet gewoon door zonder goede voorbewerking dan?
Moet wel zeggen, mijn eend staat in de Hammerite, en het is steenhard spul. Zachtere autolakken vangen eenvoudiger steenslag op dan hammerite, das wel zo (is mijn ondervinding)
Verder, waarom je chassis niet gewoon in de teer?
Moet wel zeggen, mijn eend staat in de Hammerite, en het is steenhard spul. Zachtere autolakken vangen eenvoudiger steenslag op dan hammerite, das wel zo (is mijn ondervinding)
Verder, waarom je chassis niet gewoon in de teer?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
hammerite gaat een chemische reactie aan met roest, wat het proces stopt. het is wel duur, dus kaalmaken, menie en teer is ook een oplossing.
vandaag op en neer naar limburg gereden, 5 uur in de auto, en een hoop oud gescheurd plastic opgehaald:
zijkantje met weinig scheuren

4-persoons kuip, in drieen gezaagd

2-persoons kuip, onbeschadigd

andere zijkant met binnenscherm

dashboard en deurtjes, niet veel werk aan

achterkant met groene klep en twee onderdelen van het dak

frontje met veel scheurtjes

vandaag op en neer naar limburg gereden, 5 uur in de auto, en een hoop oud gescheurd plastic opgehaald:
zijkantje met weinig scheuren

4-persoons kuip, in drieen gezaagd


2-persoons kuip, onbeschadigd

andere zijkant met binnenscherm

dashboard en deurtjes, niet veel werk aan

achterkant met groene klep en twee onderdelen van het dak

frontje met veel scheurtjes

2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
alles is nog mogelijk met veel tijd geduld en MEK
sterkte gewenst de komende tijd met plakken
als je nog wat stukken rood abs overhoud houd ik me aanbevolen
aangezien ik ook nog erg veel plakwerk voor de boeg heb
sterkte gewenst de komende tijd met plakken
als je nog wat stukken rood abs overhoud houd ik me aanbevolen
aangezien ik ook nog erg veel plakwerk voor de boeg heb

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
dat ben ik inderdaad van plan gerard.
hoe zou jij dat plakken? ik weet van de MEK en een papje maken, maar zijn de naden koud tegen elkaar te plakken of zou je er een extra strook onderplakken voor versteviging? ik weet namelijk nog niet hoe sterk de verbinding wordt als je MEK gebruikt?
is het abs goed te schuren? of kan ik beter zorgen dat wat ik plak iets onder het oppervlakte ligt en dan plamuren? het abs lijkt mij zo flexibel dat ik denk dat plamuur weer loskomt.
of kan ik aan de achterkant van de te plakken delen ter versteving werken met glasvezelmatjes? en de scheuren dan vullen met het MEK-papje? of hecht dat niet goed?
laatste vraag (nu dan toch even): als ik het abs ga spuiten, heb ik dan een hechtprimer nodig en zo ja welke? of is het een kwestie van direct in de kleur spuiten? de gele verf die er nu op zit lijkt direct op het abs aangebracht te zijn met een lompe kwast, dus het lijkt te kunnen maar ik wil voor zeker gaan...
hoe zou jij dat plakken? ik weet van de MEK en een papje maken, maar zijn de naden koud tegen elkaar te plakken of zou je er een extra strook onderplakken voor versteviging? ik weet namelijk nog niet hoe sterk de verbinding wordt als je MEK gebruikt?
is het abs goed te schuren? of kan ik beter zorgen dat wat ik plak iets onder het oppervlakte ligt en dan plamuren? het abs lijkt mij zo flexibel dat ik denk dat plamuur weer loskomt.
of kan ik aan de achterkant van de te plakken delen ter versteving werken met glasvezelmatjes? en de scheuren dan vullen met het MEK-papje? of hecht dat niet goed?
laatste vraag (nu dan toch even): als ik het abs ga spuiten, heb ik dan een hechtprimer nodig en zo ja welke? of is het een kwestie van direct in de kleur spuiten? de gele verf die er nu op zit lijkt direct op het abs aangebracht te zijn met een lompe kwast, dus het lijkt te kunnen maar ik wil voor zeker gaan...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten