Uitlaat vastgeroest

Plaats reactie
Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Uitlaat vastgeroest

Bericht door Charl » di 6 jul, 2010 20:17

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag geprobeerd het achterste deel van mijn uitlaat te vervangen.
Die zit over het pijpje geschoven dat uit de tweede demper komt.
Het zit echter extreem vastgeroest.
Is er een methode om dit los te krijgen?
WD40 heb ik er inmiddels in grote hoeveelheden opgespoten maar 't lijkt een druppel op een gloeiende plaat.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 6 jul, 2010 20:30

het achterste stuk pijp heeft twee sleufjes, probeer die eens met een brede schroevendraaier of (botte) bijtel wat open te tikken, dan met grote griptang de achterste pijp proberen te draaien.

wat alles makkelijker maakt is de uitlaat na de eerste demper te demonteren, dat is 1 klem, en wat boutjes in de rubber ophangingen. dan hoef je niet onder de auto te klooien en kan je meer kracht zetten.

maar het kan inderdaad supervast zitten.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 6 jul, 2010 20:31

Misschien een beetje flauw: Het gaat het vlotst als je alles na de eerste demper in één keer vervangt. Iets minder vlot: Een paar centimeter achter de klem doorzagen of slijpen, een paar groeven in de lengterichting slijpen of hakken en de zaak los pellen.

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Bericht door Charl » di 6 jul, 2010 22:20

ok, handige tips.
Ik ga er morgen mee aan de slag.
bedankt!

Gebruikersavatar
ducktarie
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 16 jun, 2010 15:00
Locatie: Papendrecht

Bericht door ducktarie » wo 7 jul, 2010 14:25

:-) Flink met een hamer(tje) meppen , schroevendraaier de lippen beetje openbuigen, en draaien/vringen/inspuiten met imal..
Lukte mij meestal dat stuk pijp los te krijgen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 7 jul, 2010 15:32

pst wd40 is ook geen echte roestoplosser. Zoals aangegeven, rotte stuk paar centimeter van de bevestiging afzagen, dan kun je er ook nog bij met een griptang, dat kan ook handig werken.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 7 jul, 2010 16:02

maar idd wat supercees al schrijft, waarom niet het hele achterste deel vervangen? kost geen drol en als het toch al vastgeroest is dan zal de staat van de tweede demper ook niet fantastisch zijn toch?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 7 jul, 2010 16:38

klopt, bij mij was het binnenwerk van de 2e demper helemaal verrot.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 7 jul, 2010 16:46

je krijgt het anders waarschijnlijk ook nooit goed gasdicht, oftewel heel veel moeite en uiteindelijk sta je toch het hele achterste deel te vervangen. ik zou ook kritisch kijken naar de eerste demper....
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Bericht door Charl » wo 7 jul, 2010 19:03

die 2e demper valt wel mee inderdaad. Ik zag ergens 19 euro en het tussenpijpje 8.
Dat gaat het worden denk ik.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 7 jul, 2010 20:20

wijs, al zeg ik het zelf. alleen de eerste demper is redelijk aan de prijs, maar al met een ca 75-85 euro voor een complete uitlaat van voor tot achter is goed te doen vind ik
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 7 jul, 2010 21:53

Ik had ooit eens een aanbieding van 58 euro, dus toen meteen gedaan.

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Bericht door Charl » wo 7 jul, 2010 22:00

Ik dacht net,
Mijn motor puft bij zeer lage toerentallen één keer vaak als je gas geeft, uitlaat en inlaat draaien dan om, daarna gaat het altijd normaal, tijdens het constant op toeren heb ik dit dus niet,
kan dat misschien met een kapot binnenwerk van de uitlaat te maken hebben?

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Bericht door Charl » wo 7 jul, 2010 22:00

Dat is wishfull thinking denk ik trouwens, maar toch...

Plaats reactie