laadstroom meter
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
laadstroom meter
ik mis de laadstroommeter in mn eend (ja, had ik maar en club moeten kopen ik weet het) maar nu heb ik nog talloze laadstroom meters liggen van dyanes. nu wil ik dus zo'n ding in mn eend fabrieken. maar waar sluit ik die op aan?
direct op de dikke uitgang van de dynamo?
direct op de dikke uitgang van de dynamo?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
thnx!
wbt zo'n sigarettenaanstekerlaadstroommeter; mn sigarettenaanstekeraansluiting is al bezet door mn tom tom en zo'n ding kost toch weer een paar euro. dit is nagenoeg gratis
maar... dat betekend dat ook de gewone boordspanning die 14,7 volt (bij mij zelfs 15,1 v) voor z'n kiezen krijgt?
wbt zo'n sigarettenaanstekerlaadstroommeter; mn sigarettenaanstekeraansluiting is al bezet door mn tom tom en zo'n ding kost toch weer een paar euro. dit is nagenoeg gratis
maar... dat betekend dat ook de gewone boordspanning die 14,7 volt (bij mij zelfs 15,1 v) voor z'n kiezen krijgt?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja nuja ik had er eigenlijk gewoon nooit bij stilgestaan tot nu. beetje dommig inderdaad, maar ik had altijd zo'n beeld in mn hoofd dat die 14,7 volt de accu laadde, waarna de accu keurig die 12,8 volt afgeeft maar dat raakt natuurlijk kant nog wal.backfire schreef:ja klopt, wat dacht je dan?
valt me alleen wel mee/tegen dan wat de lichten extra gaan branden. je zou een groter verschil verwachten tussen 12,8 V en 15,1 V
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Ik heb mijn dash omgebouwd van special naar club. Natuurlijk was er toen ook geen draad aanwezig voor die meter, tenminste voor zover ik kon vinden. Er zit 1 aansluiting. Dus op elke willekeurige plus kan ie aangesloten worden?
Laatst gewijzigd door Eendeke op do 22 jul, 2010 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
De draad voor de accumeter van een clubje zit WEL in een Special. De draad ligt werkeloos achter de tellerbehuizing en de steker is paars gekleurd. Deze paarse is gekoppeld aan de andere paarse die voor de benzinemeter in het dashbord ligt en ook gewoon boordspanning geeft na contact. Als je wilt mag iedereen wel eens komen kijken hoor, ik heb hier namelijk een komplete draadboom van een 2CV6 op de plaat hout gemonteeerd zitten met alle componenten aangesloten en werkend. Erg leerzaam om te zien.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
waarom geen lampje?......
Ik heb een lampje, dat gaat branden als de dynamo niet meer laadt, dus, in geval van gebroken snaar, of erger, hart uit de fan, dan gaat het lampje branden..... Ideaal, en, heeft meerdere doelen zo.
nu ik erover nadenk, niet alle dynamo's hebben die optie...... En, het lampje gaat niet aan bij als er iets minder wordt geladen idd, je kunt het niet aflezen als een metertje.
Ik heb een lampje, dat gaat branden als de dynamo niet meer laadt, dus, in geval van gebroken snaar, of erger, hart uit de fan, dan gaat het lampje branden..... Ideaal, en, heeft meerdere doelen zo.
nu ik erover nadenk, niet alle dynamo's hebben die optie...... En, het lampje gaat niet aan bij als er iets minder wordt geladen idd, je kunt het niet aflezen als een metertje.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dat heb ik ook op mijn dyane uit 1969, maar daar zit wel een blokje in de kabelboom met diodes geloof ik. volgens mij kun je dat niet zomaar fabrieken. maar inderdaad gaat het mij met name om een indicator of ie nog bijlaad. ik heb 2 x gehad dat zo'n laadstroommeter mij waarschuwde voor een losgelopen fan (hoewel ik dat op een gegeven moment eerder rook dan zag) en een losgetrild stekkertje van de dynamo.
vorig jaar had ik echter dat de eend er ineens "langzaam"mee ophield. bleek ie niet meer bij te laden alleen zag ik dat dus niet omdat ik een special heb
vorig jaar had ik echter dat de eend er ineens "langzaam"mee ophield. bleek ie niet meer bij te laden alleen zag ik dat dus niet omdat ik een special heb
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
Zo'n lampje voor als de dynamo te veel of te weinig bijlaadt, heb ik ook in mijn 2CV6. Ik heb er wel eerst een VISA dynamo opgezet met ingebouwde regelaar. De regelaar bij de accu vervalt dan. Wat je wel moet doen is de twee buitenste stekkertjes onderling met een weerstand verbinden. Ik heb een 24 Volt lampje als weerstand aangesloten er werk perfect. Laatst was het hart uit mijn ven gebroken en ik kon gelijk zien dat er iets mis was.