remmen helemaal weg......

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 12 apr, 2010 16:46

Ja remmen stellen voor en achter kan al wat helpen.

@ Gerard. ATE is toch ook maar gewone remvloestof of niet?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 12 apr, 2010 17:15

Ja,ATE is ook gewone remolie,heel goed geschikt voor Duitse auto's maar
compleet ongeschikt voor Citroën.Het Franse rubber kan er niet tegen

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 12 apr, 2010 19:59

Aha leuk om te weten. Bedankt.
diverse Citroens, wat anders.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » wo 14 apr, 2010 20:31

André Post schreef:Als je de handrem aantrekt is de pedaal dan wel hoog?
Dan is het tijd om je remmen te stellen.
Met de handrem erop staat het pedaal wel omhoog!!
Dus ik moet de remmen stellen??
Dan ga ik dat ook doen..
Als het lukt....

Bedankt Andre!
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

MrGaussie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 jan, 2007 22:30
Locatie: Groningen

Bericht door MrGaussie » ma 26 jul, 2010 17:08

Hij lekt bij de achterremmen. Hoofdremcilinder was altijd goed maar achter moet ergens iets kapot zijn. Heb ook een keer oververhitte remmen gehad in de bergen en sindsdien piepen en kraken de voorste trommels na een tijdje stilstaan (troep erin). Even hard schoonremmen en dat piepen is weer weg maar helemaal goed (en veilig) is het niet..

Zie je topic bij "even voorstellen" als je je afvraagt hoe ik dat weet ;)
Laatst gewijzigd door MrGaussie op ma 26 jul, 2010 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » ma 26 jul, 2010 21:48

Ik heb niet alles gelezen, maar heb je wel achter in de trommels gekeken of daar lekkage is???

vrgrt
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 27 jul, 2010 09:24

Hoeveel vloeistof heb je er doorheen gepompt bij het ontluchten? Er zit namelijk flink wat remleiding in je achterasbuis. Een keer je hele reservoir leegpompen (en bijvullen) lijkt me wel een must als het reservoir zelf al leeg was. Handrem werkt toch alleen op de voorwielen? trommel achter wellicht ook opnieuw afstellen?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » do 29 jul, 2010 16:08

Dat van die achterremcilinders moet ik nog ff checken, maar hij lekt zeker bij de voorste. Die ga ik vervangen en dan de rest van de leidingen e.d. nalopen. Dan ververs ik alle remolie en ga ik ontluchten.
Tegen die tijd horen julie m'n vorderingen! :wink:
Bedankt voor jullie reacties!
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » wo 11 aug, 2010 20:58

ff een update over de voorste remcylinders:

Ik heb de bouten van de trommels losgehaald. Die zaten erg vast maar het is gelukt. Ik heb de wielen er op laten zitten anders draaide de trommel mee en kreeg ik ze niet los. Nu moeten de wielen eraf en heb ik de wagen opgekrikt en op blokken geplaatst. Ik twijfel over de plaats van die blokken. Ik heb een balkje onder de voorste chassisbalk gelegd en daar wat blokken hout onder. zie foto. Is dit wel de goede plaats of moet ik nog meer ondersteunen?? zo ja... waar doe ik dat?
Afbeelding
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » wo 11 aug, 2010 21:05

Ook een beetje erg jammer!!! wel beetje off topic maarja...
Ik zag dat de voorste chassisbalk in de hoek is door geroest :(
En er zitten nog meer slechte plekken in het chassis.....
Kan dit nog gelast worden of moet er een ander chassis onder??
Dat zou een errug grote aanslag op het budget zijn :cry:
Afbeelding
De hele hoek zit eigenlijk los...
Ik ben bang dat ik voorlopig nog niet kan rijden....
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 11 aug, 2010 21:27

Zo'n hoek heb ik bij mijn oude chassis ooit laten vervangen, maar als de rest ook slecht is, zul je op termijn toch aan een ander chassis moeten gaan denken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 11 aug, 2010 22:38

ik zou hem onder de vooras ondersteuen zeker gezien de staat van je chasis.
diverse Citroens, wat anders.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » do 12 aug, 2010 13:16

Bedankt voor jullie reactie!

Ik ben inmiddels over m'n teleurstelling heen wat betreft de staat van het chassis. Er is dus werk aan de winkel!

Hoe vervang je zo'n hoek?
Alle rotte delen eraf slijpen en dan een "nieuwe" hoek erin lassen?
Nieuwe hoek van balken maken denk ik :?: en een lasser zoeken....

Heb de blokken idd maar ff weggehaald! Hij staat weer op de bandjes.De aandrijfassen zijn los dus dan lijkt het me zo handiger om de motor eruit te halen, en eventueel de bak?
Staat er op het forum ook een stappenplan voor motoruitbouw?
Ik ben nog beginnend sleutelaar maar wil het wel goed doen...
Kon nog niks vinden i.d. motortopics...

Alvast bedankt!!
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 12 aug, 2010 15:02

Staat geen stappenplan van op het forum. Maar wijst zichzelf eigenlijk. Alle kabels, slangen ed loshalen van het blok en vervolgens de 4 moeren los waarmee hij aan de bak zit en je kunt hem eruit halen. Terugzetten in omgekeerde volgorde. Vergeet je iets, dan werkt ie niet. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 12 aug, 2010 18:30

of de motor en bak er tegelijk uithalen dan kun je ook goed zien hoe je chassis verder is. En je hebt plaats om te werken.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie