help:motor lekt olie, ben nogsteeds in Noorwegen
-
- Gebruiker
- Contacteer:
help:motor lekt olie, ben nogsteeds in Noorwegen
Ben nog steeds in noorwegen en nu met het volgende probleem: stond net 3minuten voor de receptie van een camping en toen zag ik dat ik een plasje olie achterliet van wel 20cm. Hij lekte altijd wel iets maar nooit zoveel. Bij nadere inspectie blijkt het ,van voor gezien, ergens aan de rechterkant van het blok te komen. Wat kan het zijn en wat kan ik er hier in Noorwegen aan doen. Als de motor niet draait stopt het lekken. Alvast bedankt! [/u][/quote]
www.proxive.nl - autoreclame
kapotte oliedruk sensor, had ik ook deze zomer. Als je voor de auto staat rechts onder de cylinder. Spatbord afnemen. Sleutelmaat 22 die sensor dan. Niet meer rijden want dan loopt je motor droog.!!!!
Eerst repareren. En wat gerard zegt dichtlassen, die sensor dan. AL ser een citroengarage in de buurt is kun je hem misschien wel bestellen.
Zie ook mijn post iets verder beneden
oliedruk sensor lek
Eerst repareren. En wat gerard zegt dichtlassen, die sensor dan. AL ser een citroengarage in de buurt is kun je hem misschien wel bestellen.
Zie ook mijn post iets verder beneden
oliedruk sensor lek
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Tis de sensor inderdaad dus dat is mooi klote...heb alleen geen dop22 bij me. 4km vederop zit een garage dus ik denk dat ik er morgen een m12 bout in laat draaien. De sensor is van messing dus lassen is geen optie. Als dit niet werkt kan ik een sensor+gereedschap op laten sturen door mn vader. Hoop dat dit niet nodig zal zijn want dat zou betekenen dat ik hier 3dage moet wachten en dan loopt onze rondreisplanning int honderd... Eerst dus maar even morgen afwachten denk ik, tenzij er nog andere oplossingen van jullie kant komen?
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
Het is mij ook overkomen, twwe keer zelfs helaas..
De tweede keer is het me gelukt om een boutjo of schroef in de sensor te draaien.
Kan me niet precies herineren hoe ik het gedaan heb, maar aangezien ik alleen beschikking had over wat handgereedschap, moet het niet ingewikkeld geweest zijn.
het was trouwens zo goed gelukt dat ik er nog zeker twee jaar mee rondgereden heb, en de sensor pas vervangen heb toen ik het hele blok aanpakte.
Succes!
De tweede keer is het me gelukt om een boutjo of schroef in de sensor te draaien.
Kan me niet precies herineren hoe ik het gedaan heb, maar aangezien ik alleen beschikking had over wat handgereedschap, moet het niet ingewikkeld geweest zijn.
het was trouwens zo goed gelukt dat ik er nog zeker twee jaar mee rondgereden heb, en de sensor pas vervangen heb toen ik het hele blok aanpakte.
Succes!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Gisteravond de boel nog kunnen fixen!de campingeigenaar was bij de buurman om gereedschap en een m12 boutje weze vragen en kwam ons deze spullen brengen!toen met een ijzerzaagje de bout op lengte gezaagd en de sensor vervangen. Proefritje wees uit dat het lekken gestopt was! Houd het de komende dagen wel inde gaten maar denk dat ik zonder problemen de reis kan vervolgen.
wederom bedankt voor jullie hulp!

- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Heb ik gedaan...heb het koperen ringetje van de sensor hergebruikt...tot op heden lekvrij dus komt helemaal goed!