remmen helemaal weg......

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
jonssmit
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 22:33

Bericht door jonssmit » do 12 aug, 2010 21:08

En zet alles op de foto, voordat je begint. En in volgorde van demontage neerleggen en weer fotograferen.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » vr 13 aug, 2010 01:27

Wederom bedankt voor jullie reacties en tips,
ben al druk aant fotograferen!
Ik wil idd de bak er ook maar uit zodat ik het chassis verder kan bekijken e.d.
Ben inmiddels volgens de vraagbaak begonnen!
Ik heb er een nieuw topic over geopend bij Motor Algemeen.
Ik heb inmiddels al weer nieuwe vragen natuurlijk!!
En die zal ik ook wel houden! Fijn zo'n forum :D
groet, Peter Jan
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » zo 5 sep, 2010 15:25

Ik ben er aan toe om de nieuwe remcilinders en remschoenen te monteren maar heb een probleempje.

Een van de stelnokken zit vast, en de boutkop is beschadigd waardoor ik er geen grip op krijg met een steeksleutel..

Afbeelding

Hoe krijg ik em los zonder beschadigen, zodat ik nieuwe remschoenen kan monteren en stellen?

Alvast bedankt en Ltrszz..
PJ
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » zo 5 sep, 2010 16:23

Deze tip kreeg ik en het werkt..

even de handel er af slijpen , en het nokje er af slijpen.
dan bij de gamma een m10x25 bout kopen , en twee M10 moeren.
de bout voorzien van de standaard veerring , door de ankerplaat steken , een moer aan de binnenkant er op.
dan het nokje er op, de tweede moer er op en aandraaien, en je bent klaar , zou niet langer als een half uurtje moeten duren.
als bijkomend voordeel heb je nu een 17 mm kop er aan zitten , dus loop je niet meer het risico het zeskant rond te draaien..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2181
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 5 sep, 2010 17:25

PJ'74 schreef:Ik ben er aan toe om de nieuwe remcilinders en remschoenen te monteren maar heb een probleempje.

Een van de stelnokken zit vast, en de boutkop is beschadigd waardoor ik er geen grip op krijg met een steeksleutel..

Afbeelding

Hoe krijg ik em los zonder beschadigen, zodat ik nieuwe remschoenen kan monteren en stellen?

Alvast bedankt en Ltrszz..
PJ
Beter gebruik je geen steeksleutel maar minstens een ringsleutel of liever een zeskantdop, een beetje vlak geslepen.
Een steeksleutel heeft gewoon te weinig grip, zelfs op een nieuwe stelnok.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » zo 5 sep, 2010 18:27

Bedankt voor de snelle tips!!
Een steeksleutel is idd niet ideaal...
Een dop past er niet tussen en ik wil de ankerplaat niet losmaken v.d. bak.
Dan morgen maar een setje platte ringsleutels halen..(ik heb van die gebogen ringsleutels :( )
Lukt het dan nog niet, dan probeer ik de methode van EminenceGrise.
Ik wil ze in de toekomst natuurlijk wel makkelijk kunnen afstellen en dan lijkt 17mm me wel handig!
Ltrsz...
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 5 sep, 2010 18:28

je kan idd ook een moer erop lassen!!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5241
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 5 sep, 2010 18:48

Een zogenaamde startmotor sleutel of halvemaan sleutel is ook ideaal om trommelremmen voren te stellen.
Afbeelding
diverse Citroens, wat anders.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » do 9 sep, 2010 22:03

Ik dus halve maan sleutels gehaald (ze glimmen nog mooi!) ..maar ik krijg er geen grip op :evil:
Dan moet ik het nokje er maar af slijpen en er een m10x25 bout in...
Kan ik de ankerplaat hierbij laten zitten?
Met mijn slijptol kom ik er net niet bij :?

Heb vandaag ook eindelijk m'n onderdelen binnengekregen,
dus alvast begonnen aan de andere voorrem! volgens de vraagbaak :oops:
cilinder en remschoenen eraf en erop is geen probleem... maar dan centreren?
Ik heb niet zo'n meetinstrument.
Zijn er ook andere manieren om te centreren?
Ltrsz..
PJ
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Plaats reactie