remmen helemaal weg......
Wederom bedankt voor jullie reacties en tips,
ben al druk aant fotograferen!
Ik wil idd de bak er ook maar uit zodat ik het chassis verder kan bekijken e.d.
Ben inmiddels volgens de vraagbaak begonnen!
Ik heb er een nieuw topic over geopend bij Motor Algemeen.
Ik heb inmiddels al weer nieuwe vragen natuurlijk!!
En die zal ik ook wel houden! Fijn zo'n forum
groet, Peter Jan
ben al druk aant fotograferen!
Ik wil idd de bak er ook maar uit zodat ik het chassis verder kan bekijken e.d.
Ben inmiddels volgens de vraagbaak begonnen!
Ik heb er een nieuw topic over geopend bij Motor Algemeen.
Ik heb inmiddels al weer nieuwe vragen natuurlijk!!
En die zal ik ook wel houden! Fijn zo'n forum

groet, Peter Jan
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Ik ben er aan toe om de nieuwe remcilinders en remschoenen te monteren maar heb een probleempje.
Een van de stelnokken zit vast, en de boutkop is beschadigd waardoor ik er geen grip op krijg met een steeksleutel..

Hoe krijg ik em los zonder beschadigen, zodat ik nieuwe remschoenen kan monteren en stellen?
Alvast bedankt en Ltrszz..
PJ
Een van de stelnokken zit vast, en de boutkop is beschadigd waardoor ik er geen grip op krijg met een steeksleutel..

Hoe krijg ik em los zonder beschadigen, zodat ik nieuwe remschoenen kan monteren en stellen?
Alvast bedankt en Ltrszz..
PJ
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
Deze tip kreeg ik en het werkt..
even de handel er af slijpen , en het nokje er af slijpen.
dan bij de gamma een m10x25 bout kopen , en twee M10 moeren.
de bout voorzien van de standaard veerring , door de ankerplaat steken , een moer aan de binnenkant er op.
dan het nokje er op, de tweede moer er op en aandraaien, en je bent klaar , zou niet langer als een half uurtje moeten duren.
als bijkomend voordeel heb je nu een 17 mm kop er aan zitten , dus loop je niet meer het risico het zeskant rond te draaien..
even de handel er af slijpen , en het nokje er af slijpen.
dan bij de gamma een m10x25 bout kopen , en twee M10 moeren.
de bout voorzien van de standaard veerring , door de ankerplaat steken , een moer aan de binnenkant er op.
dan het nokje er op, de tweede moer er op en aandraaien, en je bent klaar , zou niet langer als een half uurtje moeten duren.
als bijkomend voordeel heb je nu een 17 mm kop er aan zitten , dus loop je niet meer het risico het zeskant rond te draaien..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Beter gebruik je geen steeksleutel maar minstens een ringsleutel of liever een zeskantdop, een beetje vlak geslepen.PJ'74 schreef:Ik ben er aan toe om de nieuwe remcilinders en remschoenen te monteren maar heb een probleempje.
Een van de stelnokken zit vast, en de boutkop is beschadigd waardoor ik er geen grip op krijg met een steeksleutel..
Hoe krijg ik em los zonder beschadigen, zodat ik nieuwe remschoenen kan monteren en stellen?
Alvast bedankt en Ltrszz..
PJ
Een steeksleutel heeft gewoon te weinig grip, zelfs op een nieuwe stelnok.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Bedankt voor de snelle tips!!
Een steeksleutel is idd niet ideaal...
Een dop past er niet tussen en ik wil de ankerplaat niet losmaken v.d. bak.
Dan morgen maar een setje platte ringsleutels halen..(ik heb van die gebogen ringsleutels
)
Lukt het dan nog niet, dan probeer ik de methode van EminenceGrise.
Ik wil ze in de toekomst natuurlijk wel makkelijk kunnen afstellen en dan lijkt 17mm me wel handig!
Ltrsz...
Een steeksleutel is idd niet ideaal...
Een dop past er niet tussen en ik wil de ankerplaat niet losmaken v.d. bak.
Dan morgen maar een setje platte ringsleutels halen..(ik heb van die gebogen ringsleutels

Lukt het dan nog niet, dan probeer ik de methode van EminenceGrise.
Ik wil ze in de toekomst natuurlijk wel makkelijk kunnen afstellen en dan lijkt 17mm me wel handig!
Ltrsz...
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Ik dus halve maan sleutels gehaald (ze glimmen nog mooi!) ..maar ik krijg er geen grip op
Dan moet ik het nokje er maar af slijpen en er een m10x25 bout in...
Kan ik de ankerplaat hierbij laten zitten?
Met mijn slijptol kom ik er net niet bij
Heb vandaag ook eindelijk m'n onderdelen binnengekregen,
dus alvast begonnen aan de andere voorrem! volgens de vraagbaak
cilinder en remschoenen eraf en erop is geen probleem... maar dan centreren?
Ik heb niet zo'n meetinstrument.
Zijn er ook andere manieren om te centreren?
Ltrsz..
PJ

Dan moet ik het nokje er maar af slijpen en er een m10x25 bout in...
Kan ik de ankerplaat hierbij laten zitten?
Met mijn slijptol kom ik er net niet bij

Heb vandaag ook eindelijk m'n onderdelen binnengekregen,
dus alvast begonnen aan de andere voorrem! volgens de vraagbaak

cilinder en remschoenen eraf en erop is geen probleem... maar dan centreren?
Ik heb niet zo'n meetinstrument.
Zijn er ook andere manieren om te centreren?
Ltrsz..
PJ
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.