Visablokje Bouwen

Alles over visa-conversies.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 24 aug, 2010 13:05

Nou de olielekkage is opgelost, had de banjobouten niet goed aangedraaid :oops:

Maar nog steeds wil het ding voor geen meter starten, na de ontsteking af te stellen volgens de manier uit dit topic krijg ik een beetje backfire, maar verder nog weinig. Het valt op dat op de plek waar de sensornok voor het bovenste sensorgat zat een hele andere plek is dan wanneer de sensor boven de rechter motorbevestigingsbout zit en dan 11 tandjes teruggedraaid wordt. Wat doen, vroeger of later gaan proberen af te stellen? Of heeft iemand een ander idee?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 24 aug, 2010 18:56

Wissel de stekkers van je sensoren eens om voor de grap, had ik ook, daarna liep ie als een zonnetje.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 24 aug, 2010 19:36

Ow ja ik heb 123 evo met visa adapter ;) Heb m nu anders afgesteld, met visa curve als afstelcurve en nu backfired ie niet, maar verder doet ie nog steeds nix...

grrrr
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 24 aug, 2010 22:38

bij mij was het de compressie die niet voldeed. Meet deze eens?

Robin

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 24 aug, 2010 22:56

bij een nieuw blokje?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 25 aug, 2010 12:14

Compressie van 0,0... dusssss wat denken jullie? 'k zat aan verkeerde nokkenastiming te denken, maar dan zouden de zuigers toch eigenlijk ook tegen de kleppen moeten slaan of niet? Dus misschien de pakkingen? of heeft iemand een ander idee?

Baal iig wel gigantisch, blokje zal er wel weer uit mogen... :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » wo 25 aug, 2010 12:23

Misschien even zien of je ergens een cilinderlek tester kan lenen. Deze gebruikt perslucht die in de cilinder wordt gespoten en meet zo de hoeveelheid die er lekt. Het voordeel hieraan is dat de motor niet hoeft te draaien met de startmotor en je dus gemakkelijk kan horen waar de lucht lekt (richting carter, inlaat of uitlaat).

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 25 aug, 2010 12:50

Ik zou eerst maar eens kijken als de zuiger naar beneden gaat ook eeen inlaatklep open staat en als hij naar boven gaat een uitlaatklep open staat

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 25 aug, 2010 14:02

Heb even een gradenboogje gekopiëerd en over de krukas geplakt, BDP bepaalt en gekeken op welke positie inlaatklep en uitlaatklep open en dicht gingen... Nou nu snap k r niets meer van want de uitlaatklep gaat wel op het goede punt open (ongeveer 35 graden voor ODP), maar de rest van de timing klopt voor geen meter, zit ongeveer 20 graden verschil in...

Dus blokje maar even openen denk ik :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 25 aug, 2010 18:47

als het goed is zit op het tandwiel van de krukas 1 streepje, op het tandwiel van de nokkenas 2 streepjes, je kan dan wel raden hoe je de nokkenas moet monteren. of is dit alleen met 2cv blokjes en niet met visablokjes?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 25 aug, 2010 19:01

Jup ik meende dat ik hem zo ook gemonteerd heb, maar heb wel de nokkenas uit een 630 blokje en de krukas uit een 644 blokje.

Maar goed ik heb die krukas drie keer ingebouwd en meestal 's avonds laat dus het kan zijn dat ik het verkeerd heb gedaan. Ben dus al maar weer bezig gegaan het blok te splitsen, enige manier om te checken. Als die timing niet klopt zal de nokkenas er tóch uit moeten ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 25 aug, 2010 20:23

Nou ik heb de krukas en nokkenas goed op elkaar gemonteerd... dus waarom ie t niet doet, schiet mij maar lek :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 25 aug, 2010 22:00

hey thomas,

Op hoeveel graden van elkaar staan de openingen van je zuigerveren?

Tussen de cilinder en de cilinderkop steek nog een rubber ringetje als pakking. Steekt dit juist?


klepspeling hoe zit het daarmee?

groet Robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 aug, 2010 22:44

Zoals Robin aangeeft, zuigerveren stand, afdichting cilinder en kleppen. Stel desnoods je kleppen los, zodat ze altijd dicht staan en meet dan nog eens.

PS nieuw blok? waar heb je die dan gevonden?

Ik heb bij mij ook 644 blok met 630 nokkenas en die loopt als een zonnetje, maar heb wel de org. ontsteking.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 25 aug, 2010 22:54

zuigerveren staan steeds 120 graden van elkaar.

De koppakkingring zat er wel tussen maar was aan een kant wel kapot, ik ga morgen als ik het blokje weer in elkaar heb zitten de oude gebruiken, die passen beter.

De kleppen zijn gereviseerd maar ik ga morgen kijken of ze afdichten.

is geen nieuw blok maar nieuw gebouwd ;)

Vandaag even samen met kennis gekeken die werkt bij snoekengarage. Heeft daarvoor bij citroën gewerkt. Dacht dat het misschien aan de bobine kon liggen, maar verder wist ie ook niets. Die rubberring zou niet uit moeten maken voor de compressie want het is voor olieafdichting, maar goed t is het proberen waard. Maar ik had helemaal géén compressie, gek genoeg.

Heb dus geen originele ontsteking, maar ik weet zeker dat ik m goed had afgesteld. Die kennis zei ook al hij moet gewoon lopen... dus ik snap r nix van :lol:

kleppen had k trouwens ook al wat ruimer gesteld!

Nog even de nokkenas nagelopen net en hij zou gewoon helemaal goed moeten zijn... Raaaaaare blokjes die visa dingen heb r tot nu toe alleen maar problemen mee gehad. Dan deed men eendenblok het beter, liep altijd maar lekte gewoon veeeeeels te veel olie :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie