problemen met ander chassis

Reparaties, modificaties en onderhoud
2pkliefhebber
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55

problemen met ander chassis

Bericht door 2pkliefhebber » ma 13 sep, 2010 14:24

Ik heb een 2cv6 uit 1986 met het chassisnummer in de vloerplaat tussen de passagierszetel en de rechter deurdrempel.

Al twee jaar door de keuring geraakt tot nu.
Ze hebben vast gesteld dat er op het chassis rechts vooraan iets onduidelijks staat en ze vragen een attest voor het herslagen chassis nummer.
Ik heb contact opgenomen met citroën maar die willen mij geen attest geven en zeggen dat er nooit een attest is aangevraagd geweest voor mijn auto.
Ze zeggen dat ik een proces moet aanspannen tegen de vorige eigenaar.

Van de vorige eigenaar weet ik dat er een ander chassis onder zit van een visa. Waarschijnlijk is dat oude chassis nummer niet voldoende uitgewist.


Kan iemand mij helpen????
Fuel is expensive, enjoy every last drop!

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » ma 13 sep, 2010 15:10

Het oude nummer extragoed verwijderen en elders voor de keuring gaan?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 13 sep, 2010 17:10

Visa chassis onder een 2cv???

Als de RDW op de hoogte is, zal een keuring bij een ander RDW-station ook niet werken. Staat dan vast genoteerd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » ma 13 sep, 2010 17:52

Wel, er staat dat de auto al twee jaar door de keuring komt: zal dus geen RDW zijn. Hooguit APK en dan werkt mijn suggestie of het betreft België en daar ken ik de regels niet.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 13 sep, 2010 19:01

Ik heb zo'n vermoeden dat het hier om een Belgische eend gaat.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 14 sep, 2010 09:17

ben bang dat je een idd een probleem hebt...

komen de nummers enigszins met elkaar overeen..?
wat zegt het kentekenbewijs over de plaats inslag..?

Onze "rooie" heeft het originele nummer ook op die plaats staan. Dus geen vreemde plek eigenlijk (duitse afkomst?)
Kan dus zijn dat het nummer naast de stoel het juiste is. Dan is er wss een 2e hands chassis onder gekomen met het nummer er nog in. Als je dat kunt aantonen heb je kans dat je er mee wegkomt. Als het nummer in de koets hoort dan zal een chassiswissel zonder dat de rdw er aan te pas komt tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren.
Probeer dat uit te leggen aan de rdw...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

2pkliefhebber
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55

Bericht door 2pkliefhebber » di 14 sep, 2010 15:39

Sorry, het is een chassis van een dyane dat eronder is gestoken door de vorige eigenaar.
Vooraan staat er dus een ander chassis nummer dat volledig onleesbaar is.
Ik ben vandaag naar Citroën Brussel gereden maar daar zeggen ze dat mijn wagen een hele voormiddag gekeurd zal worden en onderzocht zal worden of er nu effectief ooit een ander chassis nummer herslagen is geweest of niet.
Ik ga dat niet doen omdat ik vrees door de mand te vallen.

Naar een ander keuringscentra kan ik niet gaan omdat op mijn APK kaart staat dat ik een chassis nummer probleem heb.
Het enige wat ik denk dat er mogelijk is, is mijn chassis nummer bij iemand laten inslaan vooraan op het chassis zelf. Het nummer in de vloerplaat dicht verven. Dan proberen op de $$ouderwetse$$ manier door de APK te raken.
Volgend jaar als ik dan naar de APK ga zullen ze gewoon naar het nummer vooraan kijken en zeggen dat alles in orde is.

Iemand ervaring daarmee??
Fuel is expensive, enjoy every last drop!

2pkliefhebber
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55

Bericht door 2pkliefhebber » di 14 sep, 2010 15:40

Het kentekenbewijs of gelijkvormigheidsattest zeggen beide niets over de plaats van inslag
Fuel is expensive, enjoy every last drop!

2pkliefhebber
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55

Bericht door 2pkliefhebber » di 14 sep, 2010 15:41

En ik woon inderdaad in België, de auto is Belgisch en ik vermoed dat het chassis van de dyane ook Belgisch is...
Fuel is expensive, enjoy every last drop!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 14 sep, 2010 16:09

Klinkt nogal hopeloos. Voor de hoeders van de wet is het nu blijkbaar een omgekatte auto. Misschien een schone start maken door te exporteren en te importeren? Of de vorige eigenaar aansprakelijk stellen?

2pkliefhebber
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55

Bericht door 2pkliefhebber » di 14 sep, 2010 17:06

Bij Citroën Brussel vertelden ze juist hetzelfde: de vorige eigenaar aanklagen.
Maar volgens mij gaan gerechtskosten duurder uitdraaien als mijn wagen.

Dus moet ik wel foefelen.

Wat ik ook kan proberen is gewoon het onleesbare chassis nummer volledig verwijderen en zeggen dat mijn chassis nummer in de carrosserie op de originele plaats staat.
Maar dan zit ik nog steeds met die rode APK kaart die ik dit jaar zal moeten omzeilen...
Fuel is expensive, enjoy every last drop!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 14 sep, 2010 17:16

Is het niet mogelijk tegen de keuringsinstantie te zeggen dat er eerder een punt gemaakt werd van het feit dat het chassisnummer in de bodem stond, en dat men niet zeker was dat dit origineel was?

En dat je dan vervolgens aan de hand van foto's van mensen van het forum alhier kunt aantonen dat het wél origineel is?

Het oude nummer natuurlijk compleet weg halen en onherkenbaar maken.

Ik meen namelijk dat ze op de rode kaart nóóit precies zeggen wat de reden is; je zegt zelfs al dat er 'een chassisprobleem' op staat - nu, als je bij een ander station uitlegt wat het punt was... Het is niet helemaal de manier, maar al die regeltjes... je wordt er moedeloos van. :roll:
Verbruik: Afbeelding

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » di 14 sep, 2010 17:21

Precies hetzelfde idee als Michiel.

Wat het oude nummer betreft: bewerk deze met een lasapparaat zodat het metaal even lekker vloeit. Vlakslijpen en afwerken.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 14 sep, 2010 17:26

natuurlijk is dit een probleem, want wie zegt dat deze auto niet gestolen is en voorzien van een ander chassisnummer? ik denk dat je nog van geluk mag spreken dat hij niet in beslag genomen is.

enige manier lijkt mij de hele zooi overbouwen op een chassis met leesbaar chassisnummer en kloppende papieren.

ik heb zelf ooit een auto gehad met twee verschillende chassisnummers, kon hem mooi als onderdelenauto gaan gebruiken :? .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » di 14 sep, 2010 17:41

2pkliefhebber schreef:Maar volgens mij gaan gerechtskosten duurder uitdraaien als mijn wagen.
Is jouw auto het in jouw ogen wel waard om daar een ander (nieuw) chassis onder te steken? Dus echt zonder nummer. En dan het oude evt. als tweedehands te verkopen.

Plaats reactie