problemen met ander chassis
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55
problemen met ander chassis
Ik heb een 2cv6 uit 1986 met het chassisnummer in de vloerplaat tussen de passagierszetel en de rechter deurdrempel.
Al twee jaar door de keuring geraakt tot nu.
Ze hebben vast gesteld dat er op het chassis rechts vooraan iets onduidelijks staat en ze vragen een attest voor het herslagen chassis nummer.
Ik heb contact opgenomen met citroën maar die willen mij geen attest geven en zeggen dat er nooit een attest is aangevraagd geweest voor mijn auto.
Ze zeggen dat ik een proces moet aanspannen tegen de vorige eigenaar.
Van de vorige eigenaar weet ik dat er een ander chassis onder zit van een visa. Waarschijnlijk is dat oude chassis nummer niet voldoende uitgewist.
Kan iemand mij helpen????
Al twee jaar door de keuring geraakt tot nu.
Ze hebben vast gesteld dat er op het chassis rechts vooraan iets onduidelijks staat en ze vragen een attest voor het herslagen chassis nummer.
Ik heb contact opgenomen met citroën maar die willen mij geen attest geven en zeggen dat er nooit een attest is aangevraagd geweest voor mijn auto.
Ze zeggen dat ik een proces moet aanspannen tegen de vorige eigenaar.
Van de vorige eigenaar weet ik dat er een ander chassis onder zit van een visa. Waarschijnlijk is dat oude chassis nummer niet voldoende uitgewist.
Kan iemand mij helpen????
Fuel is expensive, enjoy every last drop!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
ben bang dat je een idd een probleem hebt...
komen de nummers enigszins met elkaar overeen..?
wat zegt het kentekenbewijs over de plaats inslag..?
Onze "rooie" heeft het originele nummer ook op die plaats staan. Dus geen vreemde plek eigenlijk (duitse afkomst?)
Kan dus zijn dat het nummer naast de stoel het juiste is. Dan is er wss een 2e hands chassis onder gekomen met het nummer er nog in. Als je dat kunt aantonen heb je kans dat je er mee wegkomt. Als het nummer in de koets hoort dan zal een chassiswissel zonder dat de rdw er aan te pas komt tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren.
Probeer dat uit te leggen aan de rdw...
komen de nummers enigszins met elkaar overeen..?
wat zegt het kentekenbewijs over de plaats inslag..?
Onze "rooie" heeft het originele nummer ook op die plaats staan. Dus geen vreemde plek eigenlijk (duitse afkomst?)
Kan dus zijn dat het nummer naast de stoel het juiste is. Dan is er wss een 2e hands chassis onder gekomen met het nummer er nog in. Als je dat kunt aantonen heb je kans dat je er mee wegkomt. Als het nummer in de koets hoort dan zal een chassiswissel zonder dat de rdw er aan te pas komt tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren.
Probeer dat uit te leggen aan de rdw...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55
Sorry, het is een chassis van een dyane dat eronder is gestoken door de vorige eigenaar.
Vooraan staat er dus een ander chassis nummer dat volledig onleesbaar is.
Ik ben vandaag naar Citroën Brussel gereden maar daar zeggen ze dat mijn wagen een hele voormiddag gekeurd zal worden en onderzocht zal worden of er nu effectief ooit een ander chassis nummer herslagen is geweest of niet.
Ik ga dat niet doen omdat ik vrees door de mand te vallen.
Naar een ander keuringscentra kan ik niet gaan omdat op mijn APK kaart staat dat ik een chassis nummer probleem heb.
Het enige wat ik denk dat er mogelijk is, is mijn chassis nummer bij iemand laten inslaan vooraan op het chassis zelf. Het nummer in de vloerplaat dicht verven. Dan proberen op de $$ouderwetse$$ manier door de APK te raken.
Volgend jaar als ik dan naar de APK ga zullen ze gewoon naar het nummer vooraan kijken en zeggen dat alles in orde is.
Iemand ervaring daarmee??
Vooraan staat er dus een ander chassis nummer dat volledig onleesbaar is.
Ik ben vandaag naar Citroën Brussel gereden maar daar zeggen ze dat mijn wagen een hele voormiddag gekeurd zal worden en onderzocht zal worden of er nu effectief ooit een ander chassis nummer herslagen is geweest of niet.
Ik ga dat niet doen omdat ik vrees door de mand te vallen.
Naar een ander keuringscentra kan ik niet gaan omdat op mijn APK kaart staat dat ik een chassis nummer probleem heb.
Het enige wat ik denk dat er mogelijk is, is mijn chassis nummer bij iemand laten inslaan vooraan op het chassis zelf. Het nummer in de vloerplaat dicht verven. Dan proberen op de $$ouderwetse$$ manier door de APK te raken.
Volgend jaar als ik dan naar de APK ga zullen ze gewoon naar het nummer vooraan kijken en zeggen dat alles in orde is.
Iemand ervaring daarmee??
Fuel is expensive, enjoy every last drop!
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 18:55
Bij Citroën Brussel vertelden ze juist hetzelfde: de vorige eigenaar aanklagen.
Maar volgens mij gaan gerechtskosten duurder uitdraaien als mijn wagen.
Dus moet ik wel foefelen.
Wat ik ook kan proberen is gewoon het onleesbare chassis nummer volledig verwijderen en zeggen dat mijn chassis nummer in de carrosserie op de originele plaats staat.
Maar dan zit ik nog steeds met die rode APK kaart die ik dit jaar zal moeten omzeilen...
Maar volgens mij gaan gerechtskosten duurder uitdraaien als mijn wagen.
Dus moet ik wel foefelen.
Wat ik ook kan proberen is gewoon het onleesbare chassis nummer volledig verwijderen en zeggen dat mijn chassis nummer in de carrosserie op de originele plaats staat.
Maar dan zit ik nog steeds met die rode APK kaart die ik dit jaar zal moeten omzeilen...
Fuel is expensive, enjoy every last drop!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Is het niet mogelijk tegen de keuringsinstantie te zeggen dat er eerder een punt gemaakt werd van het feit dat het chassisnummer in de bodem stond, en dat men niet zeker was dat dit origineel was?
En dat je dan vervolgens aan de hand van foto's van mensen van het forum alhier kunt aantonen dat het wél origineel is?
Het oude nummer natuurlijk compleet weg halen en onherkenbaar maken.
Ik meen namelijk dat ze op de rode kaart nóóit precies zeggen wat de reden is; je zegt zelfs al dat er 'een chassisprobleem' op staat - nu, als je bij een ander station uitlegt wat het punt was... Het is niet helemaal de manier, maar al die regeltjes... je wordt er moedeloos van.
En dat je dan vervolgens aan de hand van foto's van mensen van het forum alhier kunt aantonen dat het wél origineel is?
Het oude nummer natuurlijk compleet weg halen en onherkenbaar maken.
Ik meen namelijk dat ze op de rode kaart nóóit precies zeggen wat de reden is; je zegt zelfs al dat er 'een chassisprobleem' op staat - nu, als je bij een ander station uitlegt wat het punt was... Het is niet helemaal de manier, maar al die regeltjes... je wordt er moedeloos van.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
natuurlijk is dit een probleem, want wie zegt dat deze auto niet gestolen is en voorzien van een ander chassisnummer? ik denk dat je nog van geluk mag spreken dat hij niet in beslag genomen is.
enige manier lijkt mij de hele zooi overbouwen op een chassis met leesbaar chassisnummer en kloppende papieren.
ik heb zelf ooit een auto gehad met twee verschillende chassisnummers, kon hem mooi als onderdelenauto gaan gebruiken .
enige manier lijkt mij de hele zooi overbouwen op een chassis met leesbaar chassisnummer en kloppende papieren.
ik heb zelf ooit een auto gehad met twee verschillende chassisnummers, kon hem mooi als onderdelenauto gaan gebruiken .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break