brilrubbers vervangen, lekkage blijft

Plaats reactie
JohanB
Beginner
Beginner

brilrubbers vervangen, lekkage blijft

Bericht door JohanB » di 14 sep, 2010 13:22

Ik heb net mijn brilrubbers vervangen (+zuigerveren, honen, cilinderkoprevisie), maar het lekt nog steeds onder de rubbers aan de linkerkant.. :cry:
Nu zitten ze niet mooi in het midden van de passingen, is dat wel van belang en (niet goed opgelet) hebben de stoterbuisjes zoveel speling?
Dolly 1986

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 14 sep, 2010 16:01

ja stoterbuisjes hebben speling. Zijn de veertjes ok die de rubbers aandrukken? Rubbers monteren met vloeibare pakking. Niet te veel want dan loopt het in de motor en dat is niet de bedoeling.
diverse Citroens, wat anders.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » di 14 sep, 2010 16:04

Komt me bekend voor. Heb ooit ook lekkage langs een vernieuwd brilrubber gehad en achteraf bleek dat ik het niet goed gecentreerd had. Het rubber lag over het randje van het pasvlak in het carter. Gewoon half opnieuw beginnen: spruitstuk losdraaien, kop los, beter centreren en vooral opletten dat je brilrubber niet verschuift door het ongelijk aandraaien van de drie cilinderkopmoeren. Daarna het spruitstuk vastzetten, kop met het juiste koppel vast en uiteraard opnieuw kleppen stellen. En jawel: de buisjes van de stoterstangen hebben nogal wat ruimte.

TB
Moderator

Bericht door TB » di 14 sep, 2010 16:40

Heb je de stoterbuisjes niet beschadigd met monteren? Dus een beetje ondersteund. Anders heb je de stoterbuisjes kapot geduwd tegen het carter.

Dan krijgen de brilrubbers de schuld, maar heeft het dus een andere oorzaak.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

JohanB
Beginner
Beginner

Alles maar weer los

Bericht door JohanB » di 14 sep, 2010 21:12

Dank!
Samenvattend: ik ga alles dus maar weer losmaken en e.e.a. centreren met wat curil nadat ik de onderkant van de buisjes bekeken heb.
Maar eerst maar eens vroeg naar bed, ik wou het ding weer rijdend hebben; om half 5 's-ochtends onder de wol en 7 uur weer op moet niet te vaak voorkomen..
Dolly 1986

Plaats reactie