Fitting loshalen
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Fitting loshalen
Ik wil mijn koplampen (vierkant/metaal) los halen van de steun omdat ze roest hebben aan buiten- en binnenkant. Los kan ik ze lekker schuren en spuiten en daarna weer terug plaatsen.
De koplamp los halen is geen probleem, reflector eruit, fittingen eruit, lampen netjes opgeborgen, maar nu moet de vierkante fitting los van de bedrading anders past hij niet door het ronde gat aan de achterkant van het lampenhuis. Vraag is dus: hoe krijg ik de vierkante fitting netjes los van de bedrading?
De koplamp los halen is geen probleem, reflector eruit, fittingen eruit, lampen netjes opgeborgen, maar nu moet de vierkante fitting los van de bedrading anders past hij niet door het ronde gat aan de achterkant van het lampenhuis. Vraag is dus: hoe krijg ik de vierkante fitting netjes los van de bedrading?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Probeer maar niet om de draadjes door de koplampsteun heen te trekken. Eruit gaat makkelijk, maar terug is een enorm gepiel.
De stekker kun je makkelijk van de draadjes halen door met een klein plat schroevendraaiertje aan de achterkant tussen het blokje en het stekkertje te duwen. Dan wip je de draadjes met stekkertjes zo uit het blokje.
Zoals tweeceevee hierboven al uitgelegd heeft.
En die kleine stekkertjes krijg je dus wel door je koplamphuis heen.
Wel even onthouden hoe ze in het blokje zaten, dan kun je ze ook weer op de goede plek terugdoen.
De stekker kun je makkelijk van de draadjes halen door met een klein plat schroevendraaiertje aan de achterkant tussen het blokje en het stekkertje te duwen. Dan wip je de draadjes met stekkertjes zo uit het blokje.
En die kleine stekkertjes krijg je dus wel door je koplamphuis heen.
Wel even onthouden hoe ze in het blokje zaten, dan kun je ze ook weer op de goede plek terugdoen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Kijk, dat vermoeden had ik ook al! Vandaar mijn vraag voor een andere oplossing.TB schreef:Probeer maar niet om de draadjes door de koplampsteun heen te trekken. Eruit gaat makkelijk, maar terug is een enorm gepiel.
Mooi, had zo iets al gehoopd maar wist niet of het echt kon. Zal het gaan proberen. Bedankt (en vooral tweeceevee)TB schreef:De stekker kun je makkelijk van de draadjes halen door met een klein plat schroevendraaiertje aan de achterkant tussen het blokje en het stekkertje te duwen. Dan wip je de draadjes met stekkertjes zo uit het blokje.
Wist niet dat je in mijn gereedschapskist kon kijken, maar je hent gelijk. Ik heb het niet en moet het dus met iets anders doen. Goed gezien!tweeceevee schreef:Hiervoor bestaan ook speciale setjes gereedschap, maar die heb je waarschijnlijk niet liggen.
Alle beelden op een rij
-
- Heavy user
nu ik idd goed in mijn geheugen graaf... ik heb het ook zo gedaan ja (dus niet de kabelboom door de buis getrokken) enige is wel dat als ik nu een lamp wissel ik met een schroevendraaier die contactjes tegen moet houden als ik de lamp in dat blokje duw. gelukkig hoef je niet elke maand je lamp te vervangen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik ga het eerst proberen zoals tweeceevee beschreven heeft. Mocht dat niet lekker lukken, dan doe ik het andersom.AZL57 schreef:kabelboom weer in de buis trekken valt wel mee.
Alle beelden op een rij
Heb ik toevallig vorige week op dezelfde manier gedaan, was in 10 minuten gebeurd, viel erg mee!AZL57 schreef:kabelboom weer in de buis trekken valt wel mee. De stekkertjes versprongen samen binden met een ijzerdraadje, dan trek je hem zo met een lange draad of trekveer erin. Dan bij het gat met een spits tangetje de stekkers een voor een naar buiten halen.
Eendracht maakt macht.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Stekkertjes versprongen afplakken?TB schreef:omdat het ene stekkertje de andere blokkeerde bij het gat
Alle beelden op een rij
Geprobeerd, werkte niet makkelijk. Maakt de boel weer te stug om makkelijk door het gat heen te trekken.hvdh schreef:Stekkertjes versprongen afplakken?TB schreef:omdat het ene stekkertje de andere blokkeerde bij het gat
Uiteindelijk heb ik het wel op deze manier gedaan. Maar dat doe ik dus niet nog een keer.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987