ploffen na koude start
ploffen na koude start
Vanmorgen kreeg ik mijn eend niet aan de praat. Choke gebruikt, lang wachten op vonk. Eindelijk aan de praat maar met heel veel plofgeluiden onder de motorkap. Luchttoevoerkapje (oid) vloog eraf. Opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Stationair draaien ging na een minuutje of zo beter, maar na paar meter gereden sloeg de motor weer af.
Ik heb 123ontsteking en de bougies +kabels zijn beide afgelopen januari vervagnen. Heeft iemand een idee? Ik ben nogal een leek dus ajb in lekentermen uitleggen zodat ik t hopenlijk zelf kan oplossen.
Ik heb 123ontsteking en de bougies +kabels zijn beide afgelopen januari vervagnen. Heeft iemand een idee? Ik ben nogal een leek dus ajb in lekentermen uitleggen zodat ik t hopenlijk zelf kan oplossen.
de draadjes naar de bobine bleken wat geoxideerd te zijn. Heb t schoongeschraapt, draadjes verwisseld en voila, liep weer als een zonnetje. Moet ik dit nu als een tijdelijke oplossing zien en toch ook cabrateurinstelling checken of kan ie nu weer even vooruit denken jullie? Of helemaal nwe bonine erop zetten?
Wat bedoel je precies met draadjes verwisseld?Katie schreef:de draadjes naar de bobine bleken wat geoxideerd te zijn. Heb t schoongeschraapt, draadjes verwisseld en voila, liep weer als een zonnetje. Moet ik dit nu als een tijdelijke oplossing zien en toch ook cabrateurinstelling checken of kan ie nu weer even vooruit denken jullie? Of helemaal nwe bonine erop zetten?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Jeroen-citroen
- Moderator