starten met warme motor

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 1 jul, 2010 20:20

klopt, ik had het op de peage na een kleine 900km en de 3e tankbeurt, toen duurde het ook zeker 15 seconden, wat dan erg lang lijkt, maar hij kwam tot leven :D

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » za 3 jul, 2010 09:06

bij mij startte ie warm alleen met vol gas en nog snel ook. binnen 2 seconden liep ie al (3x 'wieuwieuw' van de startmotor) maar dan wel zo langzaam dat je het niet echt hoorde aan de startmotor. Kwestie van goed luisteren en 'aanvoelen' popoppoperdepop....

Maar inderdaad voor het starten rustig pedaal tot de bodem intrappen en na starten rustig loslaten en dan hoort ie goed te lopen/rustig op stationair te komen.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

pietdk
Eenmalige poster

Bericht door pietdk » do 22 jul, 2010 23:06

Ramon schreef:idd net zo lang tot ie aanslaat, dit is soms wat langer dan je gewend bent, maar geef gewoon niet op!! als ie aanslaat als je de sleutel loslaat is het een elektrisch probleem, meestal contact rol of startmotor
Ik heb dat voor. In mijn 2cv zit een visa-motor, dus ik weet niet of dat telt, maar tijdens het ronddraaien van de starter, slaat de motor niet aan. Pas bij het loslaten van de sleutel lijk ik contact te krijgen.
De startmotor slaat ook soms niet naar voor. Draait hoorbaar, maar slaat niet in de tandwielen van het vliegwiel.

Zou het kunnen dat de startmagneet teveel stroom vraagt?
Of toch best meteen de startmotor vervangen?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 jul, 2010 23:20

ja dat kan, dus een andere VISA startmotor er op!! en testen maar

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 22 jul, 2010 23:25

check eerst de aansluitingen van je contact rol (contactslot) heb ik ook gehad dat ie wel wilde aanslaan als ik de sleutel losliet. toen bleek er een grote overgangsweerstand in de contactrol (of eigenlijk de aansluitingen) te zitten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 23 jul, 2010 10:23

@Pietdk als je startmagneet je startmotor niet naar voren trekt moet je eens de boel schoon gaan maken en de aansluitingen netjes maken.

Voor het niet aanslaan controlleer eerst startrol zoals D_M aangeeft en als dat netjes is controlleer lagers van je startmotor, maar vooral de + kabel van accu naar startmotor. Liefst gewoon een nieuwe monteren. Het punt van de lagers komt omdat als deze versleten zijn je startmotor iets schuin trekt in zijn behuizing en daardoor enorm veel stroom trekt om alsnog rond te gaan. Daardoor blijft er te weinig over voor een goeie vonk. Ik heb dat ook lange tijd gehad en omdat ik in de winter steeds moeilijker kon starten heb ik besloten de startmotor te reviseren. Al snel bleken de lagers op te zijn, nadat ik deze vervangen had (5 euro) was het probleem opgelost.

Suc6

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 23 jul, 2010 11:16

als je al een probleem hebt in je startmotor, gelijk vervangen niet twijfelen en moeilijk doen, straks sta je weer ergens! maar dan precies waar het je niet uitkomt

en idd even contact rol wisselen om te kijken of dat iig nog goed is

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 23 jul, 2010 12:13

Waarom een startmotor weggooien als je hem voor een paar euro weer kunt maken?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 23 jul, 2010 12:27

we zijn een weggooi maatschappij geworden.... ;-(
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 23 jul, 2010 12:30

Ik werp niet snel iets weg, mijn eend heb ik ook niet weggegooid omdat er wat roest op zat :lol:

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 23 jul, 2010 13:42

hop naar sloop en snel een nieuwe kopen roestbakken allemaal

2pkliefhebber
Beginner
Beginner

Bericht door 2pkliefhebber » wo 4 aug, 2010 19:15

Even back on topic,

Ik heb lang startproblemen gehad bij warme motor. De bobine werd altijd zeer warm.
Ik heb een nieuwe bobine gekocht, nieuwe bougie kabels, nieuwe contacten (vis platinees)

Allemaal geen zin.
De bobine werd nog steeds warm en hij startte niet. Als ik er een andere bobine aanhang start hij onmiddellijk.

Neem een voltmeter en meet de spanning van de batterij als je volle gas geeft.
Bij mij ging die naar 17 volt => joule-effect.
Terwijl een lood accu maximum 14.4 volt mag hebben.

twee oplossingen:
1) koop je een nieuwe spanningsregelaar
2) sommige spanningsregelaars kan je openschroeven. aan de relais staat dan een moer van 7mm waarmee je de spanning kan regelen. Ik heb die spanning geregeld op 12.8 volt en het probleem was opgelost.

Ik moet mijn spanning wel een of twee keer per jaar regelen.
Fuel is expensive, enjoy every last drop!

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Cilinderkop » za 2 okt, 2010 22:52

Als je bobine en de rest van de electra in orde is en de motor wil slecht starten bij warme motor , dan is meestal de klepspeling te klein en lekt je compressie weg bij een warme motor , vaak word vergeten dat de klepspeling steeds kleiner word, dus regelmatig kontroleren vooral als je geen loodvervanger gebruikt.
Houd het hoofd luchtgekoeld

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door badmuts » wo 20 okt, 2010 08:45

Cilinderkop schreef:Als je bobine en de rest van de electra in orde is en de motor wil slecht starten bij warme motor , dan is meestal de klepspeling te klein en lekt je compressie weg bij een warme motor , vaak word vergeten dat de klepspeling steeds kleiner word, dus regelmatig kontroleren vooral als je geen loodvervanger gebruikt.
Dat wilde ik ook net zeggen, maar ik geloof er alleen niet zo in dat loodvervanger de klepspeling langer goed zou houden.

Plaats reactie