startprobleem

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

startprobleem

Bericht door BW » di 12 okt, 2010 18:04

hallo,

mijn 2cv moet helaas snachts buiten staan, nu deze morgen was hij enorm moeilijk te starten en viel hij ook uit tijdens het rijden. Toen ik met remmenreiniger op de asjes van de carburator spoot steeg het toerental vrij aanzienlijk. Er zit wat speling op de asjes maar ik kan de carburator nog niet meteen vervangen (lees sponsor nodig) is er een truukje waarmee ik het eventueel een tweetal weken kan uitzweten? denk dat hij veel valse lucht via de asjes aanzuigt. wanneer ik met de gas speel start hij namelijk wel.

verder is het blok goed, gereviseerd, nieuwe starter en goede batterij, 123 als ontsteking dus het ligt echt aan de carburator. Is dit een gekend probleem?

mvg

Bert

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 12 okt, 2010 18:41

Dan moet dat wel een erg versleten carburateur zijn. Kijk eens of je chokeklep goed werkt. Geen gebroken veertjes of het mengsel wordt te arm door de valse lucht, dan iets rijker stellen.
diverse Citroens, wat anders.

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » di 12 okt, 2010 18:57

mengsel staat al wat rijker, choke werkt goed.

vindt het raar dat het toerental vrij veel stijgt als ik nogmaar op 1 van de 4 punten waar afdichtingen zitten spuit met remmenreiniger. op alle 4 moet het effect nog groter zijn

iemand ervaring?

mvg

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 12 okt, 2010 19:55

De ervaring die ik heb is dat het best aan de carburateur kan liggen. Ik had ook speling op het asje. Leek niet zo erg te zijn dus lekker gemonteerd. Veel ellende met stationair draaien. Was gewoon niet lekker af te stellen en toerental bleef wisselen. Starten was eigenlijk niet echt een probleem.
Bleek achteraf echt de carburateur te zijn. Die heb ik toen vervangen door een beter exemplaar.

Ik zou niet echt een truukje weten om het uit te stellen. Het is een bewegend onderdeel dus afkitten of vloeibare pakking zal niet lang houden.

Nog even iets anders: heb je de carburateur voorzien van een nieuwe pakking tussen het deksel?
Er zijn namelijk exemplaren in omloop (geweest) die niet goed zijn. Een misdruk. Dan verzuipt de motor tijdens het remmen. En dat kan misschien het afslaan tijdens het rijden veroorzaken. Er zit een gaatje tbv de stationairsproeier. Bij de misdruk zijn twee gaatjes een groot ovaal gat. De vlotterruimte staat dan in verbinding met het gaatje voor de stationairsproeier. Bij hard remmen slaat ie dan af.
Het heeft maanden geduurd voordat ik dit probleem ontdekte.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » di 12 okt, 2010 20:20

het is de juiste pakking, hij slaat soms zelfs af wanneer hij gewoon stilstaat, bij warme motor blijft hij draaien maar niet lekker.

morgen eens proberen starten terwijl ik remmenreiniger op de asjes spuit.

mvg

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » wo 13 okt, 2010 11:50

hallo

deze morgen proberen starten, lekker mistig en fris, 1ste maal niks toen met remmenreiniger op de asjes te spuiten tijdens het starten sloeg hij mooi aan.

bern er echt van verwonderd dat dit zoveel uitmaakte. toch maar opzoek naar een andere carbu, afdichingen vervangen heet blijkbaar niet geholpen

mvg

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 13 okt, 2010 12:54

Je kunt even werken met het zogenaamde schlif-fett. Dit is een product uit de chemie waarmee ze kraantjes in glazen laboratorium opstellingen mee smeren/lekvrij maken. Dit is bestand tegen vanalles. Maar het blijft een noodoplossing. (sommige carburateurs hebben kunstof dichtingen op de asjes V-vormig plastic die worden door het vacuum op hun plaats gezogen. Die kunnen ook nog versleten zijn.)
Laatst gewijzigd door AZL57 op do 14 okt, 2010 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » do 14 okt, 2010 14:42

hallo,

heb een andere carbu gevonden voor een zacht prijsje,

het is een solex 26/18

ben deze nu aan het proper maken maar ik vind de juiste sproeiermaten niet terug in mijn vraagbaak,

weet iemand deze? er zit nu primair een 102 en secundair een 90 sproeier in.

mvg

Bert

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » vr 15 okt, 2010 21:06

102en90 zijn de sproeier maten voor een gewone 2cv6 motor zonder geforseerde luchtinlaat
Houd het hoofd luchtgekoeld

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » vr 15 okt, 2010 23:29

hallo,

amai, als ik ze zo zet is ze niet vooruit te branden, maximum 110 ....

wel zuinig :p

bedankt voor de reactie

met vriendelijke groet

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » za 16 okt, 2010 11:07

110 km/h is een prima top voor een eend. Er zijn er die harder kunnen maar genoeg die langzamer gaan. Vergeet niet dat het motortje gereviseerd is zoals je eerder schreef. Hoeveel km heb je na de revisie gereden ? Kan goed zijn dat het blok nog aan het inlopen is en straks iets harder loopt.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 16 okt, 2010 17:33

110 is niet te langzaam hoor.

Maar belangrijker nog, hoe is het met het startprobleem nu er een andere carburateur op is geschroefd?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 16 okt, 2010 20:33

alle eenden die ik gehad heb, en dat zijn er best wel wat, liepen allemaal makkelijk naar de 120 en daarboven. alleen de 2cv4 had een top van 110...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » za 16 okt, 2010 21:31

het blok is 10.000 km geleden gereviseerd.

met mijn vorige carburator haalde ik vlot 120 op een vlakke weg,

met de nieuwe carburator loopt hij stationair een pak mooier dan met de vorige, starten is iets beter maar het probleem is er nog steeds maar in mindere mate. starten is dus nog steeds moeizaam. morgen maar eens met de 123 spelen.

mvg

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » zo 17 okt, 2010 09:01

Was dat 120 km gemeten met TomTom of 120 km op de teller?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie