startprobleem
startprobleem
hallo,
mijn 2cv moet helaas snachts buiten staan, nu deze morgen was hij enorm moeilijk te starten en viel hij ook uit tijdens het rijden. Toen ik met remmenreiniger op de asjes van de carburator spoot steeg het toerental vrij aanzienlijk. Er zit wat speling op de asjes maar ik kan de carburator nog niet meteen vervangen (lees sponsor nodig) is er een truukje waarmee ik het eventueel een tweetal weken kan uitzweten? denk dat hij veel valse lucht via de asjes aanzuigt. wanneer ik met de gas speel start hij namelijk wel.
verder is het blok goed, gereviseerd, nieuwe starter en goede batterij, 123 als ontsteking dus het ligt echt aan de carburator. Is dit een gekend probleem?
mvg
Bert
mijn 2cv moet helaas snachts buiten staan, nu deze morgen was hij enorm moeilijk te starten en viel hij ook uit tijdens het rijden. Toen ik met remmenreiniger op de asjes van de carburator spoot steeg het toerental vrij aanzienlijk. Er zit wat speling op de asjes maar ik kan de carburator nog niet meteen vervangen (lees sponsor nodig) is er een truukje waarmee ik het eventueel een tweetal weken kan uitzweten? denk dat hij veel valse lucht via de asjes aanzuigt. wanneer ik met de gas speel start hij namelijk wel.
verder is het blok goed, gereviseerd, nieuwe starter en goede batterij, 123 als ontsteking dus het ligt echt aan de carburator. Is dit een gekend probleem?
mvg
Bert
De ervaring die ik heb is dat het best aan de carburateur kan liggen. Ik had ook speling op het asje. Leek niet zo erg te zijn dus lekker gemonteerd. Veel ellende met stationair draaien. Was gewoon niet lekker af te stellen en toerental bleef wisselen. Starten was eigenlijk niet echt een probleem.
Bleek achteraf echt de carburateur te zijn. Die heb ik toen vervangen door een beter exemplaar.
Ik zou niet echt een truukje weten om het uit te stellen. Het is een bewegend onderdeel dus afkitten of vloeibare pakking zal niet lang houden.
Nog even iets anders: heb je de carburateur voorzien van een nieuwe pakking tussen het deksel?
Er zijn namelijk exemplaren in omloop (geweest) die niet goed zijn. Een misdruk. Dan verzuipt de motor tijdens het remmen. En dat kan misschien het afslaan tijdens het rijden veroorzaken. Er zit een gaatje tbv de stationairsproeier. Bij de misdruk zijn twee gaatjes een groot ovaal gat. De vlotterruimte staat dan in verbinding met het gaatje voor de stationairsproeier. Bij hard remmen slaat ie dan af.
Het heeft maanden geduurd voordat ik dit probleem ontdekte.
Bleek achteraf echt de carburateur te zijn. Die heb ik toen vervangen door een beter exemplaar.
Ik zou niet echt een truukje weten om het uit te stellen. Het is een bewegend onderdeel dus afkitten of vloeibare pakking zal niet lang houden.
Nog even iets anders: heb je de carburateur voorzien van een nieuwe pakking tussen het deksel?
Er zijn namelijk exemplaren in omloop (geweest) die niet goed zijn. Een misdruk. Dan verzuipt de motor tijdens het remmen. En dat kan misschien het afslaan tijdens het rijden veroorzaken. Er zit een gaatje tbv de stationairsproeier. Bij de misdruk zijn twee gaatjes een groot ovaal gat. De vlotterruimte staat dan in verbinding met het gaatje voor de stationairsproeier. Bij hard remmen slaat ie dan af.
Het heeft maanden geduurd voordat ik dit probleem ontdekte.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
hallo
deze morgen proberen starten, lekker mistig en fris, 1ste maal niks toen met remmenreiniger op de asjes te spuiten tijdens het starten sloeg hij mooi aan.
bern er echt van verwonderd dat dit zoveel uitmaakte. toch maar opzoek naar een andere carbu, afdichingen vervangen heet blijkbaar niet geholpen
mvg
deze morgen proberen starten, lekker mistig en fris, 1ste maal niks toen met remmenreiniger op de asjes te spuiten tijdens het starten sloeg hij mooi aan.
bern er echt van verwonderd dat dit zoveel uitmaakte. toch maar opzoek naar een andere carbu, afdichingen vervangen heet blijkbaar niet geholpen
mvg
Je kunt even werken met het zogenaamde schlif-fett. Dit is een product uit de chemie waarmee ze kraantjes in glazen laboratorium opstellingen mee smeren/lekvrij maken. Dit is bestand tegen vanalles. Maar het blijft een noodoplossing. (sommige carburateurs hebben kunstof dichtingen op de asjes V-vormig plastic die worden door het vacuum op hun plaats gezogen. Die kunnen ook nog versleten zijn.)
Laatst gewijzigd door AZL57 op do 14 okt, 2010 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
110 km/h is een prima top voor een eend. Er zijn er die harder kunnen maar genoeg die langzamer gaan. Vergeet niet dat het motortje gereviseerd is zoals je eerder schreef. Hoeveel km heb je na de revisie gereden ? Kan goed zijn dat het blok nog aan het inlopen is en straks iets harder loopt.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
het blok is 10.000 km geleden gereviseerd.
met mijn vorige carburator haalde ik vlot 120 op een vlakke weg,
met de nieuwe carburator loopt hij stationair een pak mooier dan met de vorige, starten is iets beter maar het probleem is er nog steeds maar in mindere mate. starten is dus nog steeds moeizaam. morgen maar eens met de 123 spelen.
mvg
met mijn vorige carburator haalde ik vlot 120 op een vlakke weg,
met de nieuwe carburator loopt hij stationair een pak mooier dan met de vorige, starten is iets beter maar het probleem is er nog steeds maar in mindere mate. starten is dus nog steeds moeizaam. morgen maar eens met de 123 spelen.
mvg