motor draait op 1 cilinder
motor draait op 1 cilinder
Hallo,
Bij deze een nieuwe eend rijder.
Maar hebben helaas gelijk problemen.
Heb een eend gekocht met een reserve blok en versnellingsbak erbij.
Nu hebben we een paar dagen kunnen rijden en van het ene op het andere moment deed hij det niet meer. motor draait wel rond maar slaat niet aan.
Na wat rond kijken heb ik besloten om de ontsteking te verwissellen. Het reserve blok heeft 123 ontsteking. deze overgezet en afgesteld.
Resultaat is dat hij draait op 1 cilinder
Bougies vervangen, Wel vonk geen verbetering.
Nieuwe bobine geplaatst geen resultaat.
Bougies en kabels van zijde gewisseld. nog steeds wil de linker cilinder niet bij komen.
Brandstof pomp doet het wel goed.
compressie druk gecontroleerd en deze is aan bijde zijde het zelfde.
Heeft iemand dit eerder mee gemaakt en weet iemand een oplossing?
Een eend is erg leuk maar nog leuker als je er ook in kunt rijden.
Groeten Bart
Bij deze een nieuwe eend rijder.
Maar hebben helaas gelijk problemen.
Heb een eend gekocht met een reserve blok en versnellingsbak erbij.
Nu hebben we een paar dagen kunnen rijden en van het ene op het andere moment deed hij det niet meer. motor draait wel rond maar slaat niet aan.
Na wat rond kijken heb ik besloten om de ontsteking te verwissellen. Het reserve blok heeft 123 ontsteking. deze overgezet en afgesteld.
Resultaat is dat hij draait op 1 cilinder
Bougies vervangen, Wel vonk geen verbetering.
Nieuwe bobine geplaatst geen resultaat.
Bougies en kabels van zijde gewisseld. nog steeds wil de linker cilinder niet bij komen.
Brandstof pomp doet het wel goed.
compressie druk gecontroleerd en deze is aan bijde zijde het zelfde.
Heeft iemand dit eerder mee gemaakt en weet iemand een oplossing?
Een eend is erg leuk maar nog leuker als je er ook in kunt rijden.
Groeten Bart
-
- Heavy user
Aaaah super, iemand die een topic opent met genoeg informatie!
Eerst eens kleppen stellen!! (gewoon beide kleppen op 0,20 mm)
Trek de kant die het wel doet er eens uit (de bougiekabel) en kijk of ie dan wel wil lopen. Bijvoorbeeld als je 'm andrukt, dan heb je meer stroom over om die kant aan de praat te krijgen en vaak ook wat meer toeren.
Ruikt de bougie van de linkerkant naar benzine? Oefen dan even met wat benzine of startspray/remmenreiniger, kijken of ie daar op wil lopen. Stel de ontsteking een keer opnieuw af (kan soms helpen, soms staat ie nét niet goed genoeg).
Eerst eens kleppen stellen!! (gewoon beide kleppen op 0,20 mm)
Trek de kant die het wel doet er eens uit (de bougiekabel) en kijk of ie dan wel wil lopen. Bijvoorbeeld als je 'm andrukt, dan heb je meer stroom over om die kant aan de praat te krijgen en vaak ook wat meer toeren.
Ruikt de bougie van de linkerkant naar benzine? Oefen dan even met wat benzine of startspray/remmenreiniger, kijken of ie daar op wil lopen. Stel de ontsteking een keer opnieuw af (kan soms helpen, soms staat ie nét niet goed genoeg).
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
nog geen resultaat
Heb vanavond de carb schoon gemaakt en de sproeiers door geblazen, van kamer aan de linker zijde kreeg ik hem er niet uit dus heb ik hem met een dunnen naald door geprikt, was geen weerstand dus geen verstopping.
Vlotterhoogte ook bijgesteld, 1 kant was 20mm en andere 18, nu bijde 18 mm.
daarna weer starten en op de carb pakking en inlaat pakking wat remmenreiniger gespoten. ook weer geen resultaat.
Mijn ideeen raken nu toch wel op.
Kleppen stellen lijkt me niet nodig want hij heeft voor de storing ook prrima gelopen. comp druk is ook goed
dus nu met andere woorden HELP!!!
Vlotterhoogte ook bijgesteld, 1 kant was 20mm en andere 18, nu bijde 18 mm.
daarna weer starten en op de carb pakking en inlaat pakking wat remmenreiniger gespoten. ook weer geen resultaat.
Mijn ideeen raken nu toch wel op.
Kleppen stellen lijkt me niet nodig want hij heeft voor de storing ook prrima gelopen. comp druk is ook goed
dus nu met andere woorden HELP!!!
-
- Veelvuldig poster
ok misschien helpt dit
ik heb onlangs iets soortgelijks gehad
motor liep maar op een cilinder.
na enig zoeken en nadenken tot conclusie gekomen dat alles goed was, dus bougies en kabels, bobine en dergelijke. toen ten einde raad maar eens de kleppen deksels gedemonteerd, let op bakje voor olie eronder, en motor laten rond draaien en jawel tot mijn grote verbazing en vreugde bleek een klep tuimelaar niet te bewegen, uiteindelijk bleek de klep stoter stang gebroken,en dat was zo gefikst. ik had al een ander blok liggen want ik dacht dit is game over.
ik denk dat je het in die hoek moet zoeken. want als de inlaat klep dicht zit meet je toch compressie, misschien zit ik ernaast , maar het is het kijken waard, succes
ik heb onlangs iets soortgelijks gehad
motor liep maar op een cilinder.
na enig zoeken en nadenken tot conclusie gekomen dat alles goed was, dus bougies en kabels, bobine en dergelijke. toen ten einde raad maar eens de kleppen deksels gedemonteerd, let op bakje voor olie eronder, en motor laten rond draaien en jawel tot mijn grote verbazing en vreugde bleek een klep tuimelaar niet te bewegen, uiteindelijk bleek de klep stoter stang gebroken,en dat was zo gefikst. ik had al een ander blok liggen want ik dacht dit is game over.
ik denk dat je het in die hoek moet zoeken. want als de inlaat klep dicht zit meet je toch compressie, misschien zit ik ernaast , maar het is het kijken waard, succes
2cv6 azu-b 250
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
Jup en er komt olie uit je kleppendeksels idd dus ff een bakje van de chinees eronder houden.
Komt r geen olie uit dan heb je een probleem
Verder ja de kleppen moeten het gewoon goed doen natuurlijk, je kunt ook ff het ding starten met de deksels eraf om te kijken of de kleppen goed op en neer gaan (dan wel ff de ontsteking eruit trekken tijdens het starten).
Komt r geen olie uit dan heb je een probleem
Verder ja de kleppen moeten het gewoon goed doen natuurlijk, je kunt ook ff het ding starten met de deksels eraf om te kijken of de kleppen goed op en neer gaan (dan wel ff de ontsteking eruit trekken tijdens het starten).
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break