motor draait op 1 cilinder
Heb zojuist de kleppen gesteld en alweer geen resultaat.
Ze moesten beiden wel een beetje bijgesteld worden maar niet veel.
tijdens draaiende moter nog een keer de bougie kabel er afgetrekt en toen viel het mij op dat ik echt vonkjes kreeg door de kabel heen.( door slaan)
Kabel ligt nu op de kachel te drogen en probeer hem morgen nog eens.
heb van het reserve blok al de pakking afgehaald tussen carb en spruit stuk. als het met de kabel niet werkt dan moet ik die er maar tussen zetten. als het dan niet meer lukt moet ik misschien maar gaan denken aan een echte eenden monteur in de buurt
Ze moesten beiden wel een beetje bijgesteld worden maar niet veel.
tijdens draaiende moter nog een keer de bougie kabel er afgetrekt en toen viel het mij op dat ik echt vonkjes kreeg door de kabel heen.( door slaan)
Kabel ligt nu op de kachel te drogen en probeer hem morgen nog eens.
heb van het reserve blok al de pakking afgehaald tussen carb en spruit stuk. als het met de kabel niet werkt dan moet ik die er maar tussen zetten. als het dan niet meer lukt moet ik misschien maar gaan denken aan een echte eenden monteur in de buurt
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
je kan ook even met een tiewrap de bougie kabels vrijhouden van alle metalen oppervlakken. let wel dit is een noodoplossing.
weet niet of drogen de oplossing is. volgens mij komt doorslaan doordat het rubber van de kabels poreus wordt. bougie kabels altijd proberen vrij te houden van metalen oppervlakken. dit kan zoals eerder gezegd door een stuk tuinslang er omheen te frotten
weet niet of drogen de oplossing is. volgens mij komt doorslaan doordat het rubber van de kabels poreus wordt. bougie kabels altijd proberen vrij te houden van metalen oppervlakken. dit kan zoals eerder gezegd door een stuk tuinslang er omheen te frotten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
pakking lucht inlaat kan slecht lopen op een cilinder veroorzaken, maar een lekkende carburator pakking niet dan loopt ie uberhaupt slecht maar wel op 2 cilinders. toen je de klepdeksels eraf had heb je toen wel de motor een keer latten rond draaien om te checken of de tiumelaars ook tuimelen. en trouwens als je een slechte bougie kabel heb en je wisselt om dan zou de andere cinder het niet moeten doen. lastig probleem
2cv6 azu-b 250
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
als je tuimelaars niet werken kun je ook de kleppen niet stellen, ik neem aan dat die het dus gewoon doen.
Ik denk aan drie dingen die het kunnen zijn;
Een lekkende bougiekabel is nooit goed, dus probeer een andere bougiekabel te regelen.
Een lekke inlaatpakking zou het probleem kunnen veroorzaken.
Het probleem ontstond pas nadat je elektronische ontsteking ging gebruiken, dit is denk ik de belangrijkste aanwijzing dat je het in die richting moet zoeken.
Ik denk aan drie dingen die het kunnen zijn;
Een lekkende bougiekabel is nooit goed, dus probeer een andere bougiekabel te regelen.
Een lekke inlaatpakking zou het probleem kunnen veroorzaken.
Het probleem ontstond pas nadat je elektronische ontsteking ging gebruiken, dit is denk ik de belangrijkste aanwijzing dat je het in die richting moet zoeken.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Zo dat zijn weer een hoop reacties, Mijn dank hier voor.
Nu ik aan de linker zijde de wielkast af heb liggen kan ik mischien idd beter ook de pakking van de inlaat op de kop vervangen, maar dan zal die aan de andere kant ook wel los moeten of moet het zo ook lukken......
Even nog wat antwoorden op vorige vragen
bougie kabels zijn niet nieuw maar zien er nog wel goed uit en zijn ook flexibel.
Probleem is ontstaan na een stuk rijden. auto geparkeerd en volgende dag weer proberen en toen deed hij het niet.
kleppen en stoterstang zijn allemaal in orde heb het blok nog even rond getornt en ze bewogen op de juiste momenten
Zou de inlaat pakking lek geraakt kunnen zijn door een backfire...
Want hij heeft tijdens het proberen een paar keer goed geploft.
Nu ik aan de linker zijde de wielkast af heb liggen kan ik mischien idd beter ook de pakking van de inlaat op de kop vervangen, maar dan zal die aan de andere kant ook wel los moeten of moet het zo ook lukken......
Even nog wat antwoorden op vorige vragen
bougie kabels zijn niet nieuw maar zien er nog wel goed uit en zijn ook flexibel.
Probleem is ontstaan na een stuk rijden. auto geparkeerd en volgende dag weer proberen en toen deed hij het niet.
kleppen en stoterstang zijn allemaal in orde heb het blok nog even rond getornt en ze bewogen op de juiste momenten
Zou de inlaat pakking lek geraakt kunnen zijn door een backfire...
Want hij heeft tijdens het proberen een paar keer goed geploft.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
ik sluit me bij backfire aan , hoewel met een lekke inlaat pakking liep ie bij mij nog steeds hoewel zeer beroert, bobine zou kunnen maar als je wisselt zou de andere het moeten doen. de uitelijke staat van een bougie kabel zegt niets ook fleibiliteit zegt niets, gewoon op zeker gaan en nieuwe erin, mijn eend heeft stijve en slecht uitziende kabels maar werken prima
2cv6 azu-b 250