motor draait op 1 cilinder
weer een update,
Ik heb inmiddels ook de randen van de pakking van de lucht inlaat volledig vol gesmeerd met vloeibare pakking dus daar komt ook geen lucht meer door.
En nog steeds wil hij niet op twee cilinders draaien.
Mijn laatste optie is nog de oude ontsteking terug bouwen.
Zijn er verder misschien mensen in het noorden die misschien ook hun blik zouden willen werpen op dit blok, en evt willen helpen om beide cilinders aan de praat te krijegn.
Omgeving grootegast (grens groningen friesland net boven de A7)
weet iemand ook hoe ik bij de oude ontsteking het moment goed kan stellen want ik heb er geen controlle lampje bij.
Ik heb inmiddels ook de randen van de pakking van de lucht inlaat volledig vol gesmeerd met vloeibare pakking dus daar komt ook geen lucht meer door.
En nog steeds wil hij niet op twee cilinders draaien.
Mijn laatste optie is nog de oude ontsteking terug bouwen.
Zijn er verder misschien mensen in het noorden die misschien ook hun blik zouden willen werpen op dit blok, en evt willen helpen om beide cilinders aan de praat te krijegn.
Omgeving grootegast (grens groningen friesland net boven de A7)
weet iemand ook hoe ik bij de oude ontsteking het moment goed kan stellen want ik heb er geen controlle lampje bij.
Ik heb vandaag weer de oude ontsteking terug gebouwd (gelukkig wel bewaard) En samen met een buurman, die vroeger ook een eend heeft gehad, afgesteld. Met een controle lampje en al er bij. En hij kreeg hem ook niet goed afgesteld. het leek wel of de nokken helemaal niet klopten. Zou dit kunnen komen om datde onderbreker nokken te veel zijn afgesleten........
Het enigste voordeel hier van is dat ik het hele blok inmiddels al ben door gekomen.
Het enigste voordeel hier van is dat ik het hele blok inmiddels al ben door gekomen.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
zit daar dan verschil in, ik dacht de de gewichtjes het zelfde waren.
twee vast om de pinnen welke aan de nokken as zit en de andere kanten vast aan de pinnen van de onderbreker nokken.
Dit kan toch maar op 1 manier.
Als dit niet juist is kan ik dan ergens een duidelijke omschrijving vinden (het liefst met foto´s)
twee vast om de pinnen welke aan de nokken as zit en de andere kanten vast aan de pinnen van de onderbreker nokken.
Dit kan toch maar op 1 manier.
Als dit niet juist is kan ik dan ergens een duidelijke omschrijving vinden (het liefst met foto´s)
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Hij doet het
Geloof het of nietmaar hij doet het weer.
Zat eerst zelf nog te denken dat het misschien zou liggen aan de magneetjes van de 123 ign aangezien ze niet allebij de zelfde hoogte hadden. Dit dus veranderd en geprobeerd weer af te stellen. het ledje heeft nog 1 x weer gebrand en daarna niet weer. was er behoorlijk zat van.
Dus alle 123 rotzooi er weer afgehaald, de centrifugaalgewichtjes en verdere ontsteking weer terug gebouwd en zonder verder af te stellen gestart. en hij liep als een zonnetje.
Test rit gedaan en nog sterker als voor heen.!!!!
Dus waarschijnlijk is de oorzaak geweest een slecht afgestelde ontsteking en een slechte bobine.
De bobine ga ik binnen kort nog omwisselen met de oude zodat ik dit ook kan uitsluiten.
Dus dat wordt weer fijn toeren de komende dagen!!!!!!
Iedereen nog wel heel erg bedankt voor de vele reacties van iedereen die heeft mee gedacht!!!!
Zat eerst zelf nog te denken dat het misschien zou liggen aan de magneetjes van de 123 ign aangezien ze niet allebij de zelfde hoogte hadden. Dit dus veranderd en geprobeerd weer af te stellen. het ledje heeft nog 1 x weer gebrand en daarna niet weer. was er behoorlijk zat van.
Dus alle 123 rotzooi er weer afgehaald, de centrifugaalgewichtjes en verdere ontsteking weer terug gebouwd en zonder verder af te stellen gestart. en hij liep als een zonnetje.
Test rit gedaan en nog sterker als voor heen.!!!!
Dus waarschijnlijk is de oorzaak geweest een slecht afgestelde ontsteking en een slechte bobine.
De bobine ga ik binnen kort nog omwisselen met de oude zodat ik dit ook kan uitsluiten.
Dus dat wordt weer fijn toeren de komende dagen!!!!!!
Iedereen nog wel heel erg bedankt voor de vele reacties van iedereen die heeft mee gedacht!!!!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Re: Hij doet het
nu ben ik toch heel benieuwd wat je bedoeld met:
maar eind goed al goed, hoewel het me toch zou frustreren waarom je niet helemaal exact weet waar het aan lag. ik heb dat ook wel eens gehad. dan frot je nog eens wat en ineens doet het t weer zonder dat je nou exact weet wat het probleem was...Bartman schreef:Zat eerst zelf nog te denken dat het misschien zou liggen aan de magneetjes van de 123 ign aangezien ze niet allebij de zelfde hoogte hadden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan