motor draait op 1 cilinder

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 15 okt, 2010 07:43

Mischien zijn er wel meerdere dingen aan de hand. Maar begin gewoon met wat duidelijk een probleem lijkt, de bougiekabels. Zitten er de goede bougies in? Ga daarna andere dingen proberen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
Bartman
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 19:50
Locatie: grootegast

Bericht door Bartman » za 16 okt, 2010 21:09

weer een update,

Ik heb inmiddels ook de randen van de pakking van de lucht inlaat volledig vol gesmeerd met vloeibare pakking dus daar komt ook geen lucht meer door.
En nog steeds wil hij niet op twee cilinders draaien.
Mijn laatste optie is nog de oude ontsteking terug bouwen.

Zijn er verder misschien mensen in het noorden die misschien ook hun blik zouden willen werpen op dit blok, en evt willen helpen om beide cilinders aan de praat te krijegn.
Omgeving grootegast (grens groningen friesland net boven de A7)

weet iemand ook hoe ik bij de oude ontsteking het moment goed kan stellen want ik heb er geen controlle lampje bij.
:?: :?:

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 17 okt, 2010 11:03

Je kunt bij gebrek aan een controlelampje je knipperlicht rechtsvoor verbinden met de koude kant van de bobine.

Gebruikersavatar
Bartman
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 19:50
Locatie: grootegast

Bericht door Bartman » zo 17 okt, 2010 11:54

uhhh koude kant, wat wordt hier mee bedoeld?

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 17 okt, 2010 12:13

Uu ik zit wel in het noorden in 't weekend maar richting Smallingerland is wat erg ver van huis weg. Kun je dan niet beter naar Duckservice Leek, (heten nu SAS leek geloof ik) die zitten daar in de buurt, die kunnen je vast wel helpen ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 17 okt, 2010 16:06

Koude kant: de min, waar het draadje met de blauwe manchet zit, de aansluiting van de contactpuntjes, kortom: niet de rode

Gebruikersavatar
Bartman
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 19:50
Locatie: grootegast

Bericht door Bartman » zo 17 okt, 2010 20:24

Ik heb vandaag weer de oude ontsteking terug gebouwd (gelukkig wel bewaard) En samen met een buurman, die vroeger ook een eend heeft gehad, afgesteld. Met een controle lampje en al er bij. En hij kreeg hem ook niet goed afgesteld. het leek wel of de nokken helemaal niet klopten. Zou dit kunnen komen om datde onderbreker nokken te veel zijn afgesleten........

Het enigste voordeel hier van is dat ik het hele blok inmiddels al ben door gekomen.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 17 okt, 2010 21:13

De gewichtjes kunnen aan de verkeerde kant gemonteerd zijn.
Begin dit jaar nog bij een redelijk ervaren eenden sleutelaar gezien.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Bartman
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 19:50
Locatie: grootegast

Bericht door Bartman » zo 17 okt, 2010 21:33

zit daar dan verschil in, ik dacht de de gewichtjes het zelfde waren.
twee vast om de pinnen welke aan de nokken as zit en de andere kanten vast aan de pinnen van de onderbreker nokken.
Dit kan toch maar op 1 manier.

Als dit niet juist is kan ik dan ergens een duidelijke omschrijving vinden (het liefst met foto´s)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 17 okt, 2010 22:46

Kijk nog maar eens goed het kan fout gemonteerd.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 18 okt, 2010 15:43

je kunt ze iets verdraaid monteren. De pinnen van de nokken as voor of achter de meenemer gezien in de draairichting.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Bartman
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 19:50
Locatie: grootegast

Hij doet het

Bericht door Bartman » ma 18 okt, 2010 22:22

Geloof het of nietmaar hij doet het weer.
Zat eerst zelf nog te denken dat het misschien zou liggen aan de magneetjes van de 123 ign aangezien ze niet allebij de zelfde hoogte hadden. Dit dus veranderd en geprobeerd weer af te stellen. het ledje heeft nog 1 x weer gebrand en daarna niet weer. was er behoorlijk zat van.
Dus alle 123 rotzooi er weer afgehaald, de centrifugaalgewichtjes en verdere ontsteking weer terug gebouwd en zonder verder af te stellen gestart. en hij liep als een zonnetje.
Test rit gedaan en nog sterker als voor heen.!!!!
Dus waarschijnlijk is de oorzaak geweest een slecht afgestelde ontsteking en een slechte bobine.
De bobine ga ik binnen kort nog omwisselen met de oude zodat ik dit ook kan uitsluiten.

Dus dat wordt weer fijn toeren de komende dagen!!!!!!

Iedereen nog wel heel erg bedankt voor de vele reacties van iedereen die heeft mee gedacht!!!!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Re: Hij doet het

Bericht door dyane_maniac » di 19 okt, 2010 00:16

nu ben ik toch heel benieuwd wat je bedoeld met:
Bartman schreef:Zat eerst zelf nog te denken dat het misschien zou liggen aan de magneetjes van de 123 ign aangezien ze niet allebij de zelfde hoogte hadden
maar eind goed al goed, hoewel het me toch zou frustreren waarom je niet helemaal exact weet waar het aan lag. ik heb dat ook wel eens gehad. dan frot je nog eens wat en ineens doet het t weer zonder dat je nou exact weet wat het probleem was... :)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » di 19 okt, 2010 06:13

Het is mooi dat het probleem is opgelost, maar om dan 123 maar gelijk "rotzooi" te noemen :roll: :roll:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » di 19 okt, 2010 12:33

geweldig voor je ,zo zie je maar weer, niet te snel alles vervangen , maar toch super goed dat hij het weer doet , en leuk om te volgen, en kun je ook goed zien hoe je er naast kunt zitten ( ik ) met een diagnoze, en nu lekker scheuren met die hap
2cv6 azu-b 250

Plaats reactie