condens

Alles in, over, rond en op de koets.
the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 9 dec, 2010 16:48

Er is ook een schakelaar voor in de bak. 'Altijd raak' zeg maar.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Maikel2
Beginner
Beginner

Bericht door Maikel2 » do 9 dec, 2010 19:39

Oke, dat wist ik niet. Weet u toevallig ook waar deze verkrijgbaar is? Ik heb nl even gekeken op Citroparts.com , maar daar kom ik het niet tegen...
Heb vooral geen haast, want dat heeft toch geen zin.

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » do 9 dec, 2010 19:46

Ik heb voor een achteruitrijlicht wel de remlichtschakelaar van een motorfiets gebruikt, monteren op het schutbord en zo afstellen dat ie alleen in de achteruit schakelt :idea:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 9 dec, 2010 19:59

Maikel2 schreef:Oke, dat wist ik niet. Weet u toevallig ook waar deze verkrijgbaar is? Ik heb nl even gekeken op Citroparts.com , maar daar kom ik het niet tegen...
Nee. Maar even rondbellen met wat eendenboeren of ze zo'n deksel + schakelaar hebben.
Zie ook: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10064

Enne, U=jij. ;) klinkt wel chique, "U"
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Maikel2
Beginner
Beginner

Bericht door Maikel2 » do 9 dec, 2010 20:11

Bertje Beige schreef:Ik heb voor een achteruitrijlicht wel de remlichtschakelaar van een motorfiets gebruikt, monteren op het schutbord en zo afstellen dat ie alleen in de achteruit schakelt :idea:
Ja, zoiets heb ik ook liggen. Moet toch te doen zijn.

Maikel2
Beginner
Beginner

Bericht door Maikel2 » do 9 dec, 2010 20:16

the Nosepicker schreef:
Maikel2 schreef:Oke, dat wist ik niet. Weet u toevallig ook waar deze verkrijgbaar is? Ik heb nl even gekeken op Citroparts.com , maar daar kom ik het niet tegen...
Nee. Maar even rondbellen met wat eendenboeren of ze zo'n deksel + schakelaar hebben.
Zie ook: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10064

Enne, U=jij. ;) klinkt wel chique, "U"
Oke, dat kan ik wel even doen. Alleen, is het niet een hele ingreep om even het achterdeksel hiervoor te vervangen?? Ik ben beginnend eendrijder, dus zoiets heb ik nog niet gedaan...

En dat 'u' zal ik dan maar weglaten...

my 2cv is 2 fast 4 you
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door my 2cv is 2 fast 4 you » di 26 feb, 2013 11:27

een maat van me rijd met een dyane. en die heeft ook zo een schakelaar met een touwtje. als je hem in zijn achteruit legt is dat de grootste afstand (links naar voor) tot de schakelaar en trekt het touwje de schakelaar. gewoon vast binden bovenaan de versnellingspook.

my 2cv is 2 fast 4 you
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door my 2cv is 2 fast 4 you » ma 25 nov, 2013 11:22

ik heb een motortje gesloopt uit m'n oude pc en ben wel van plan om deze te gebruiken. als ik het zo hoor helpt het niet veel maar toch genoeg. op hoop van zegen.
Afbeelding

Afbeelding

renate
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door renate » ma 25 nov, 2013 18:55

my 2cv is 2 fast 4 you schreef:ik heb een motortje gesloopt uit m'n oude pc en ben wel van plan om deze te gebruiken. als ik het zo hoor helpt het niet veel maar toch genoeg. op hoop van zegen.
Heb ik de afgelopen winter ook gebruikt, werkt minimaal maar het helpt wel een beetje, in het voorjaar er weer uitgehaald, het belemmerde de koele lucht doorstroom.

Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » ma 25 nov, 2013 21:40

Zorg gewoon dat de kachelslangen en kleppen in topstaat zijn dan heb je dit helemaal niet nodig.
Deze ventilatoren hebben amper capaciteit.

st@f
Beginner
Beginner

Bericht door st@f » di 26 nov, 2013 01:27

OnsEendje2 schreef:
wouter87 schreef:de mooiste en makkelijkste oplossing heeft de eigenaar van mijn eend gemaakt. zoals je weet zitten in pc's ook ventilatoren ze zijn super stil super zuinig en blazen als de nou ja jeweetwel. als je nu je verwarmings-slang/buis even open knipt ventilator ertussen en je bent klaar. en nog een voordeel je kan hem zetten waar je wil en hoeveel je er wil. je zou dus ook bijvoorbeeld een aparte kunnen maken voor zowel de vooruit als de cabine. ik ben echt binnen één a twee minuutjes van mijn condens af. (maar dat kan dan ook weer zo zijn omdat mijn eend bijna 100% waterdicht is) maargoed een simpele goedkope oplossing!
Fototje?
"de eigenaar van mijn eend" ??? dat ben je zelf toch !

st@f
Beginner
Beginner

Bericht door st@f » di 26 nov, 2013 01:35

OnsEendje2 schreef:
wouter87 schreef:de mooiste en makkelijkste oplossing heeft de eigenaar van mijn eend gemaakt. zoals je weet zitten in pc's ook ventilatoren ze zijn super stil super zuinig en blazen als de nou ja jeweetwel. als je nu je verwarmings-slang/buis even open knipt ventilator ertussen en je bent klaar. en nog een voordeel je kan hem zetten waar je wil en hoeveel je er wil. je zou dus ook bijvoorbeeld een aparte kunnen maken voor zowel de vooruit als de cabine. ik ben echt binnen één a twee minuutjes van mijn condens af. (maar dat kan dan ook weer zo zijn omdat mijn eend bijna 100% waterdicht is) maargoed een simpele goedkope oplossing!
Fototje?
"de eigenaar van mijn eend" ??? dat ben je zelf toch !

zoals Thijs reeds zei : zorg dat je kachelslangen en kleppen in orde zijn en dan zijn al de andere lapmiddeltjes overbodig

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door frenkie » do 19 dec, 2013 21:21

Grappig, bovenstaande eend rijders zijn alleen maar bezig met het ontwasemen van hun ruiten. Ik ben eigelijk meer geïntresseerd in de antieroest functie van een luchtstroom in mijn eendje. Ik heb geen zin om weer een chassis wissel te doen.

Sommigen betwijfelen het nut van een ventilator, maar ik weet wel beter. Alleen vraag ik mij af of ik moet gaan voor het 25,- euro exemplaar of de goedkope prosessor variant.

Plaats reactie