Klopt het dat je met grotere sproeiers in mijn carburateur en een sportluchtfilter veel harder ga. Of is de snelheidswinst te verwaarlozen?
Ik heb een visa-blok met Weber carburateur. Welk sport luchtfilter en welke sproeiers kunnen hier in, en waar koop ik die?
peter
Sproeiers
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
sproeiers
Citroen heeft z'n werk goed gedaan.
De sproeier bezetting is vrij optimaal, als het ene heel modern blok is loopt ie bovenin een beetje arm, als je de sproeierbezetting hierop aanpast zul je iets onderin verliezen.
There is no such thing as a free lunch...
Wel een behoorlijk luchtfilter, K&N works for me...
een 2cv6 filter wurgt de motor, het visa filter geeft ook veel problemen.
De sproeier bezetting is vrij optimaal, als het ene heel modern blok is loopt ie bovenin een beetje arm, als je de sproeierbezetting hierop aanpast zul je iets onderin verliezen.
There is no such thing as a free lunch...
Wel een behoorlijk luchtfilter, K&N works for me...
een 2cv6 filter wurgt de motor, het visa filter geeft ook veel problemen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
K&N
ik heb 2 k&N filters,
eentje is van een AX GT, die is eigenlijk te groot maar als je de originele elleboog gebruikt als pasring past ie perfect. Probleem is dat de carterventilatie moeilijk aan te sluiten is. kostte destijds iets van 125 gulden.
De andere is van een Fiat X1/9.
Die heeft onderin een vierkant gat.
Ik heb hier een plaat in geschroeft met daarin een ovaal gat met daarin een ovale pijp gelast buiten diameter gelijk aan de carbu.
Stuk afgezaagde elleboog on beide op elkaar te schroeven.
Carter ventilatie is een extra buisje in de plaat gelast.
Kostte iets meer als het ax filter maar is ook een stuk beter.
Achterin de k&n catalogus staan universele filters, we hebben het meeste deze toegepast, een cylindervormige met goeie diameter kan zo op de carbu geschrhoeft worden en zijn goedkoper als de type specifieke filters.
hier mijn k&N op de eend van joke senna, m'n vriendin.
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_001.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_002.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_003.jpg
en de andere:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_042.jpg
een green luchtfilter, voor de wat hogere vermogens applicaties.
Zo geplaats dat ie voldoende koude lucht krijgt (geen uitlaat aan de bovenkant!)
eentje is van een AX GT, die is eigenlijk te groot maar als je de originele elleboog gebruikt als pasring past ie perfect. Probleem is dat de carterventilatie moeilijk aan te sluiten is. kostte destijds iets van 125 gulden.
De andere is van een Fiat X1/9.
Die heeft onderin een vierkant gat.
Ik heb hier een plaat in geschroeft met daarin een ovaal gat met daarin een ovale pijp gelast buiten diameter gelijk aan de carbu.
Stuk afgezaagde elleboog on beide op elkaar te schroeven.
Carter ventilatie is een extra buisje in de plaat gelast.
Kostte iets meer als het ax filter maar is ook een stuk beter.
Achterin de k&n catalogus staan universele filters, we hebben het meeste deze toegepast, een cylindervormige met goeie diameter kan zo op de carbu geschrhoeft worden en zijn goedkoper als de type specifieke filters.
hier mijn k&N op de eend van joke senna, m'n vriendin.
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_001.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_002.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_003.jpg
en de andere:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_042.jpg
een green luchtfilter, voor de wat hogere vermogens applicaties.
Zo geplaats dat ie voldoende koude lucht krijgt (geen uitlaat aan de bovenkant!)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net