Sproeiers

Gesloten
peter

Sproeiers

Bericht door peter » zo 9 mar, 2003 23:56

Klopt het dat je met grotere sproeiers in mijn carburateur en een sportluchtfilter veel harder ga. Of is de snelheidswinst te verwaarlozen?
Ik heb een visa-blok met Weber carburateur. Welk sport luchtfilter en welke sproeiers kunnen hier in, en waar koop ik die?

peter

Floris

Bericht door Floris » zo 9 mar, 2003 23:56

Je Visa zal misschien ietsje sneller gaan, maar vooral het benzineverbruik zal er flink op toenemen!
Wil je sneller rijden, neem dan een 1.1

Peter

Bericht door Peter » zo 9 mar, 2003 23:57

Passen 1.1 sproeiers in een Weber Carburateur? Heb ik nu 0,75? Waar kan ik deze krijgen?

Gast

Bericht door Gast » zo 9 mar, 2003 23:58

Denk dat er bedoelt wordt dat je een Citroen Visa met 1.1 liter motor moet kopen ipv een visa 2cilinder...Maar je, das weer lastig inbouwen he. :D

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

sproeiers

Bericht door catscit » di 22 apr, 2003 21:18

Citroen heeft z'n werk goed gedaan.
De sproeier bezetting is vrij optimaal, als het ene heel modern blok is loopt ie bovenin een beetje arm, als je de sproeierbezetting hierop aanpast zul je iets onderin verliezen.
There is no such thing as a free lunch...

Wel een behoorlijk luchtfilter, K&N works for me...
een 2cv6 filter wurgt de motor, het visa filter geeft ook veel problemen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
peter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:55
Locatie: Amersfoort

Bericht door peter » vr 25 apr, 2003 12:04

welk type k&N filter gebruik je, waar heb je dit gekocht en wat kostte deze? (ik heb nu een mooie verchroomde van een MG) Ik heb namelijkeen beetje mijn twijfels over de filterkwaliteit van mijn huidige filter.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

K&N

Bericht door catscit » vr 25 apr, 2003 20:58

ik heb 2 k&N filters,

eentje is van een AX GT, die is eigenlijk te groot maar als je de originele elleboog gebruikt als pasring past ie perfect. Probleem is dat de carterventilatie moeilijk aan te sluiten is. kostte destijds iets van 125 gulden.

De andere is van een Fiat X1/9.
Die heeft onderin een vierkant gat.
Ik heb hier een plaat in geschroeft met daarin een ovaal gat met daarin een ovale pijp gelast buiten diameter gelijk aan de carbu.
Stuk afgezaagde elleboog on beide op elkaar te schroeven.
Carter ventilatie is een extra buisje in de plaat gelast.
Kostte iets meer als het ax filter maar is ook een stuk beter.

Achterin de k&n catalogus staan universele filters, we hebben het meeste deze toegepast, een cylindervormige met goeie diameter kan zo op de carbu geschrhoeft worden en zijn goedkoper als de type specifieke filters.

hier mijn k&N op de eend van joke senna, m'n vriendin.

http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_001.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_002.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_003.jpg

en de andere:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_042.jpg
een green luchtfilter, voor de wat hogere vermogens applicaties.
Zo geplaats dat ie voldoende koude lucht krijgt (geen uitlaat aan de bovenkant!)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten