AZU 1961
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Vanavond heb ik het blok in de auto gehangen. Ik deed een onverwachte ontdekking: de originele bak heeft drie versnellingen gehad! De vierde zit wel in de bak maar is geblokkeerd. Het plaatje met pen wat de vierde versnelling blokkeert ziet er zeer origineel uit wat mij doet vermoeden dat het destijds zo is geleverd.
Op het deksel van de bak staat AZ in rode letters. Op een ander deksel van een besteleend staat UE in gele letters. Mijn bak zal waarschijnlijk dus wel een bak van een normale AZ zijn met de vierde geblokkeerd! Kwam dit vaker voor? Werd dit vaker gemonteerd in een besteleend? Ik weet wel dat de vier destijds gepresenteerd werd als een overdrive maar volgens mij had de AZ en de AZU toch gewoon vier versnellingen in de jaren vijftig en begin zestig.
Op het deksel van de bak staat AZ in rode letters. Op een ander deksel van een besteleend staat UE in gele letters. Mijn bak zal waarschijnlijk dus wel een bak van een normale AZ zijn met de vierde geblokkeerd! Kwam dit vaker voor? Werd dit vaker gemonteerd in een besteleend? Ik weet wel dat de vier destijds gepresenteerd werd als een overdrive maar volgens mij had de AZ en de AZU toch gewoon vier versnellingen in de jaren vijftig en begin zestig.
-
- Regelmatige poster
Aha dat was het dus
Soms voel ik me net weer een beginner! Ergens wist ik ook wel dat er zoiets aan de hand was met de "vier". Ik heb nog een andere bak heb liggen waar de "Blokkade" niet op zit, wel een oude bak. Moet dit dan een bak van na 1965 zijn?
Kan je het pennetje zo maar eruit halen? Het lijkt me knap lastig schakelen!
Als ik kijk op de site van Jeroen Cats, dan vind ik dat de bak-overbrengingen van de AZU en de AZ in de eerste jaren gelijk waren. Ik weet niet of ik dat nu wel goed lees!
Ik heb gister nog een latje op de prise-as geplakt en in de vierde versnelling het aan tal omwentelingen geteld als je de uitgaande aandrijfas éénmaal ronddraaid. (andere aandrijfas vasthouden!)
De bak die nu in het vooronder hangt maakt een zesde omwenteling meer (zeg maar 60 graden ongeveer) dan de andere.
Het is de bak die oorspronkelijk in de AZU hing, wel staat er AZ op het deksel, wat ik eerder al zei..

Kan je het pennetje zo maar eruit halen? Het lijkt me knap lastig schakelen!

Als ik kijk op de site van Jeroen Cats, dan vind ik dat de bak-overbrengingen van de AZU en de AZ in de eerste jaren gelijk waren. Ik weet niet of ik dat nu wel goed lees!
Ik heb gister nog een latje op de prise-as geplakt en in de vierde versnelling het aan tal omwentelingen geteld als je de uitgaande aandrijfas éénmaal ronddraaid. (andere aandrijfas vasthouden!)
De bak die nu in het vooronder hangt maakt een zesde omwenteling meer (zeg maar 60 graden ongeveer) dan de andere.
Het is de bak die oorspronkelijk in de AZU hing, wel staat er AZ op het deksel, wat ik eerder al zei..
-
- Regelmatige poster
Hier wat foto's van mijn project, ik ben nu met de remmen bezig en wil dan rijden en een kenteken halen bij de RDW.

Zo en nu is het wel voorelkaar!

Zo en nu is het wel voorelkaar!
Laatst gewijzigd door Marco250 op wo 2 nov, 2011 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Voor het plaatsen van foto's kun je hier even lezen hoe het werkt
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4872
Je Azu ziet er prima uit ! Die deurtjes met ovaalraampjes zijn echt super

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4872
Je Azu ziet er prima uit ! Die deurtjes met ovaalraampjes zijn echt super
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet