Peter v G schreef:Een collega van me (Administratief medewerkerdyane_maniac schreef: maar dan hoort ie eerder "door te slippen" dan het hele ratel mechanisme naar de kloote te laten gaan) wilde mij ook eens "helpen".
Hij dacht ook dat de ratel zou gaan slippen, gevolg was dat alles afbrak.
Ik ken momentsleutels die een "klik" geven, hierna moet je echt zelf stoppen met kracht uitoefenen. Ook zijn er die dmv een wijzer aangeven hoeveel kracht er uitgeoefend wordt.
Sleutels die "slippen" ken ik niet.
die van mij deed dit ook (geprobeerd door het lichtste moment in te stellen) dit heb uitgeprobeerd omdat een gebruiksaanwijzing ontbrak (!) maar bij een zwaarder moment ging ie dus stuk. een vriendin van me met wie ik mijn sleutelplek (oa) deel heeft een "analoge" momentsleutel met zo'n wijzer. in engelse maateenheden, dus ik hoef ook niet meer om te rekenen uit de haynes! (lbs-ft meen ik) dit is een hele fijne manier van aangeven omdat je op elk moment weet met welk moment je op dat moment draait.supercees schreef:de mijne gaat ratelend slippen (tak-tak-tak) als je boven de ingestelde kracht komt, is een duur a-merk. instellen gaat met een zwaar te bedienen schuifje.