Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Bij mijn Dyane ontbreken de bouten ook. Imitatieuitlaatdempers passen gewoon niet goed. Zolang de uitlaat lekvrij is en goed vast zit (lees niet heen en weer beweegt) 'deugdelijk is bevestigd' mogen ze hem daar niet op afkeuren.
En wat betreft de remmen, zit er putcorrosie in de remleidingen? (haal er eens een schuurpapiertje overheen en voel dan of je putjes voelt) zoja: dan moeten ze worden vervangen, zonee, hele leiding opschuren en in een owatrol/verfmengsel zetten. Gaan ze weer een tijdje mee.
En wat betreft de remmen, zit er putcorrosie in de remleidingen? (haal er eens een schuurpapiertje overheen en voel dan of je putjes voelt) zoja: dan moeten ze worden vervangen, zonee, hele leiding opschuren en in een owatrol/verfmengsel zetten. Gaan ze weer een tijdje mee.
Je mag doen wat je wilt met je eend, je bent ook verantwoordelijk voor de gevolgen. De kans op iets naars is bijna nihil, maar toch.
Dus of op een trailertje of rijdt je direct naar je sleuteladres en fixt de boel. Deze week onderdelen kopen, goed passende steeksleutels verzorgen en je een beetje inlezen in een vaagbaak. Op het forum lees je alleen de problemen en hoe ze op te lossen. Waar het in ene goed gaat lees je niet. Gaat meestal in een vloek en een zucht en een zaterdagje. Samen met je broer vervang je die leiding gewoon, of als je mazzel heb even opschuren en in de owatrol.
(Enne volgend jaar op tijd keuren hè, scheelt je een moreel dilemma; dat zou mijn pa tegen me zeggen, hoe oud ik ook wordt.)
Dus of op een trailertje of rijdt je direct naar je sleuteladres en fixt de boel. Deze week onderdelen kopen, goed passende steeksleutels verzorgen en je een beetje inlezen in een vaagbaak. Op het forum lees je alleen de problemen en hoe ze op te lossen. Waar het in ene goed gaat lees je niet. Gaat meestal in een vloek en een zucht en een zaterdagje. Samen met je broer vervang je die leiding gewoon, of als je mazzel heb even opschuren en in de owatrol.
(Enne volgend jaar op tijd keuren hè, scheelt je een moreel dilemma; dat zou mijn pa tegen me zeggen, hoe oud ik ook wordt.)
tweeceevees zijn leuk!
Komt goed, ik zie alweer licht aan het einde van de tunnel. Mn broer komt vrijdag naar mij toe. Hoef ik geen meter met de eend te rijden. Daarna kan die zo weer terug naar Citroen dealer voor afmelden, die dealer zit op 3 x steenworp afstand van mn huis.
Dealer had remleiding schoon gekrabd, je zag wel van die zwarte puntjes erin zitten dus echt afkeur vrees ik (overigens zit mn hele chassis vol met putcorrossie).
Alleen via internet bestellen is beetje eng als de verzendtijd uitloopt. Sta je daar vrijdag klaar en heb je geen spullen. Zag echter net een eendenboer op redelijke afstand die de spullen ook heeft voor goede prijs. Net besteld en betaald, vrijdochtend ophalen (met de Xantia!).
Die bouten bij de 1e demper laat ik dan mooi zitten. Is idd immitatie demper die niet past maar verder geen mm beweegt.
En voortaan idd ruim op tijd keuren.
Dealer had remleiding schoon gekrabd, je zag wel van die zwarte puntjes erin zitten dus echt afkeur vrees ik (overigens zit mn hele chassis vol met putcorrossie).
Alleen via internet bestellen is beetje eng als de verzendtijd uitloopt. Sta je daar vrijdag klaar en heb je geen spullen. Zag echter net een eendenboer op redelijke afstand die de spullen ook heeft voor goede prijs. Net besteld en betaald, vrijdochtend ophalen (met de Xantia!).
Die bouten bij de 1e demper laat ik dan mooi zitten. Is idd immitatie demper die niet past maar verder geen mm beweegt.
En voortaan idd ruim op tijd keuren.
Bijna APK.....
Vandaag nieuwe remleidingen achter (heidens karwei), nieuwe ruitenwissers, met m7 bouten 1e demper vast gezet aan versnellingsbak en 1e uitlaatdeel vervangen + lekdicht gemaakt.
Zet m maandag bij de dealer neer voor controle en afmelden, ook al hebben ze geen tijd - wellicht kan ie tussendoor. Heb m echt dinsdag weer nodig namelijk.
Vandaag nieuwe remleidingen achter (heidens karwei), nieuwe ruitenwissers, met m7 bouten 1e demper vast gezet aan versnellingsbak en 1e uitlaatdeel vervangen + lekdicht gemaakt.
Zet m maandag bij de dealer neer voor controle en afmelden, ook al hebben ze geen tijd - wellicht kan ie tussendoor. Heb m echt dinsdag weer nodig namelijk.
ik ben zenuwachtig
morgen gaat de eend voor het eerst in 14 jaar weer naar de apk toe
hij staat nu op een trailer achter de HY te pronken voor transport naar kraggenburg
euh zo dus maar dan zonder sneeuw
morgen gaat de eend voor het eerst in 14 jaar weer naar de apk toe
hij staat nu op een trailer achter de HY te pronken voor transport naar kraggenburg
euh zo dus maar dan zonder sneeuw
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
als hij helemaal klaar is en goed gekeurd gaat ie helemaal gepoetst wordenPunky schreef:Suc6. Misschien had je hem even moeten afstoffen.
tot die tijd moet er nog van alles mee gebeuren en heeft dat niet zoveel zin
helaas is hij dus niet helemaal goed gekeurd
14 jaar heeft alle stuur en as rubbers geen goed gedaan en daar had ik zelf eerlijk gezegt niet naar gekeken
verder nog een paar kleine dingetjes om nog ff goed te maken en beter vast te zetten
van de week maar eens mee bezig en dan weer terug
de oppepper van vandaag was wel dat ik na 14 jaar weer een aantal kilometers gemaakt heb op de weg
spannend maar wel onwijs lekker weer
gaf een goed gevoel
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- BasvanEerden