Motor naar Euro 95 aanpassen
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Motor naar Euro 95 aanpassen
Graag zou ik willen weten wat er allemaal nodig is om een A06-635 motor aan te passen voor Euro 95. Is dit enkel de zuigers en de cilinders aanpassen aan de juiste compressie?
Zijn die cilindersets van Goldcircle dan geschikt voor euro 95?
Zijn die cilindersets van Goldcircle dan geschikt voor euro 95?
de meeste 635 blokjes lopen gewoon prima op euro 95, je moet het gewoon proberen. gaat het goed lekker goedkoop tanken!
ik zou er zelf niet aan beginnen waarom je motor openmaken als hij lekker loopt?!
ik heb zelf een aantal eenden met motor types, A06 635, ak2 A06 664, aya2 en visa alles loop mij op 95
ramon
ik zou er zelf niet aan beginnen waarom je motor openmaken als hij lekker loopt?!
ik heb zelf een aantal eenden met motor types, A06 635, ak2 A06 664, aya2 en visa alles loop mij op 95
ramon
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Ik vind gewoon proberen nogal een vreemde aanbeveling. Die motor moet volgens het boekje 98 hebben. Waarschijnlijk loopt ie goed op 95 en als je je ontsteking niet tevroeg hebt staan en je er niet altijd volgas mee rijd blijft ie dat waarschijnlijk ook wel doen. Maar ik zou als je flink scheurt er toch 98 mee tanken.
Er komen nu waarschijnlijk verhalen van mensen die wel altijd scheuren en altijd 95 tanken en er gaat nooit wat mis. Dan hebben zij geluk gehad!
Er komen nu waarschijnlijk verhalen van mensen die wel altijd scheuren en altijd 95 tanken en er gaat nooit wat mis. Dan hebben zij geluk gehad!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik wordt niet bepaald vrolijk van deze 'adviezen'.
De motor hoort gewoon op 98 te lopen en met 95 kun je aardig wat schade oplopen.
Aangezien ik 5 dagen in de week 150km per dag rijd, heb ik een paar nieuwe cilinders zo terugverdiend.
En deze opmerking slaat helemaal kant noch wal:
De motor hoort gewoon op 98 te lopen en met 95 kun je aardig wat schade oplopen.
Aangezien ik 5 dagen in de week 150km per dag rijd, heb ik een paar nieuwe cilinders zo terugverdiend.
En deze opmerking slaat helemaal kant noch wal:
Het gaat hier om het octaangetal, dit houdt geen verband met het al of niet aanwezig zijn van lood. Het is gewoon onzin om er loodvervanger in te gooien die motoren hebben helemaal geen lood nodig. waarom koop je die rommel dan?eventueel voor je eigen gemoedsrust wat loodvervanger erbij.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
beste thijs, als je om tips vraagt en er nogal wat mensen zijn die zeggen dat het geen moer uitmaakt wat je tankt (wat ik uit een 20 jarige ervaring met a-types ook ondervonden heb) en je reageert zo, vraag dan niets.
en over loodvervanger: lood werd vroeger in benzine gedaan om de klopvastheid en dus het octaangetal te verhogen, dus die opmerking is wel terecht.
prettig weekend.
en over loodvervanger: lood werd vroeger in benzine gedaan om de klopvastheid en dus het octaangetal te verhogen, dus die opmerking is wel terecht.
prettig weekend.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
Het is wel steeds lastiger om nog aan super 98 te komen.
Op de snelweg wordt het schaarser (en onbetaalbaar) en in en om Eindhoven toch ook...
Wij hebben dus altijd octaanbooster in de kofferbak, voor het geval er alleen 95 wordt aangeboden.
Parallelvraag:
Hoe zit het nu met Shell V-Power?
Dat zou een octaangetal van 97 hebben en dus als Super gebruikt kunnen worden.
Is dat nog zo?
Op de snelweg wordt het schaarser (en onbetaalbaar) en in en om Eindhoven toch ook...
Wij hebben dus altijd octaanbooster in de kofferbak, voor het geval er alleen 95 wordt aangeboden.
Parallelvraag:
Hoe zit het nu met Shell V-Power?
Dat zou een octaangetal van 97 hebben en dus als Super gebruikt kunnen worden.
Is dat nog zo?
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans